Shawn Layden hovorí, že je ťažké vydať 120 miliónovú hru v 10 dolárovej predplatenej službe |
Bývalý vedúci Playstation si myslí, že na preplatenie 120 miliónovej hry by potreboval 500 miliónov predplatiteľov.
Shawn Layden, bývalý šéf Playstation a teraz poradca v Streamline Media Group, sa rozrozprával v interview o hrách a povedal niekoľko zaujímavých vecí. Spomenul aj predplatné na štýl Game Passu a náklady na aktuálne hry.
Čo sa týka predplatených služieb, povedal matematicky veľmi zvláštnu vec:
„Je veľmi ťažké vydať hru v hodnote 120 miliónov dolárov v predplatenej službe, ktorá si účtuje 9,99 dolárov mesačne. Ak si to spočítate, budete musieť mať 500 miliónov predplatiteľov, kým začnete zarábať. Preto práve teraz musíte zaujať stratovú pozíciu a pokúsiť sa túto základňu rozšíriť. Ale napriek tomu, ak máte iba 250 miliónov konzol, nedostanete sa k pol miliarde predplatiteľov. Ako to teda vyrieši? Nikto na to ešte neprišiel.“
Možno tí, čo majú lepšiu kalkulačku, prišli. Pre zaujímavosť, jeho 500 miliónov používateľov platiacich 10 dolárov mesačne by spravilo 5 miliárd dolárov len za mesiac a za rok by to bolo 60 miliárd dolárov. Čo je masívna suma a ak by až toho dokázal zaplatiť 120 miliónovú hru, tak je dobre, že v Sony už nepracuje. Ktovie kam by všetky tie ostatné peniaze ulial.
Ale možno v Sony majú na PS Now veľké náklady, na rozdiel od Microsoftu, ktorý do Game Passu dáva všetky svoje nové hry a nielen svoje a to má približne 25 miliónov predplatiteľov. Plus samozrejme zabúda na to, že hry sa predávajú aj mimo služby a Game Pass ešte zvyšuje ich predaje.
Pre zaujímavosť aj Netflix má lepších matematikov a pri 200 miliónoch predplatiteľov natáča aj filmy, ktoré stoja cez 200 miliónov dolárov.
Zároveň Layden hovoril o zvyšujúcich sa nákladoch na hry:
"S každou generáciou konzol sa náklady na hry dvakrát zvyšujú. Takže hry pre PS4 stáli 100 až 150 miliónov dolárov, takže je logické, že hry pre PS5 - keď sa dostanú na vrchol - budú stáť viac ako 200 miliónov dolárov. Pre menšie firmy bude veľmi ťažké konkurovať v tomto priestore"
To je určite pravda, aj keď na druhej strane, nie každá hra musí stáť 200 miliónov dolárov, aby bola dobrá a kvalitná a prekonala 200 miliónové tituly.
| NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Alza spustila Black Friday zľavy 76
- Plánujete kúpiť štvorkolku? Čo takto osemvrtuľovku Jetson One? 20
- Amech roky vedel, že jeho teplovodivá pasta SGT-4 poškodzuje chladiče a procesory 39
- RECENZIA: Painkiller 25
- Chcete byť Pro hráčom v Battlefielde 6? Priplatíte si. 82
- Aké ceny teraz majú grafické karty? 40
- OLED monitory sú už v cenách pod 500 eur 154
- Novembrové hry 31
- Ako vyzerá GTA IV s path tracingom cez RTX Remix? 31
- Do nového Múmia filmu sa vráti Brendan Fraser a Rachel Weisz 27 zobraziť viac článkov >













