AKO VZNIKAL SVET HORIZON: FORBIDDEN WEST

AKO VZNIKAL SVET HORIZON: FORBIDDEN WEST

Cesta na Zakázaný západ je plná prekvapení.

Interview

Po piatich rokoch čakania sa hráči konečne môžu vrátiť do prepracovaného post-apokalyptického sveta, ktorý spoznali v hre Horizon: Zero Dawn. Kým sa hráči pomaly vydávajú na cesty po Zakázanom západe v Horizon: Forbidden West, jej tvorcovia z Guerrilla Games si našli čas, aby nám priblížili vývoj ich novej hry. Aj keď sa holandskí vývojári rozhodli odpovedať len na polovicu otázok, ktoré sme im poslali, prezradili nám niekoľko zaujímavých informácií o jednej z najočakávanejších hier tohto roka. Na otázky nám odpovedali Environment Lead Jacob Tai a Senior Art Director Misja Baas.

Hra sa odohráva v post-apokalyptickom svete a skúma témy ako pád civilizácie, environmentálne problémy, nedostatok potravy a útoky inteligentných strojov. Odráža príbeh nejakým spôsobom naše aktuálne problémy zo skutočného života?

[JT] Témy ako tieto sú súčasťou nášho príbehu o 21. storočí, pretože v našej fikcii pomáhajú vysvetliť, prečo Elisabet Sobeck a projekt Zero Dawn použili stroje na obnovu života na Zemi. Tieto témy nám poskytujú inšpiráciu, najmä pre príbeh, no naším hlavným zameraním je vždy hráčsky zážitok a vytvorenie pútavého dobrodružstva.

Vytvoriť hru v otvorenom svete plnom zaujímavých aktivít môže byť náročné. Aké sú najlepšie novinky, ktoré si hráči môžu vychutnať pri objavovaní Zakázaného západu?

[JT] Vytváranie otvoreného sveta určite prinieslo isté výzvy a sme veľmi hrdí na prácu, ktorú sme tu v Guerrilla Games odviedli. Dosiahli sme tú jemnú rovnováhu medzi skutočným pocitom slobody v otvorenom svete, zapájaním sa do kmeňov a zapájaním sa do ich príbehov, a, samozrejme, pri prekonávaní obrovských strojov podobných zvieratám, ktoré sa potulujú po krajine.

Horizon Forbidden West má niekoľko skvelých nových doplnkov a vylepšení pri skúmaní prostredia. Veľkú časť otvorenej krajiny je možné voľne objavovať a spôsob, akým na seba nadväzujú nové mechaniky, vytvára úžasne plynulý zážitok. Plávanie do hlbín tečúcej rieky s potápačskou maskou, používanie „ťahostrelu" na ústup do bezpečia pred stádom strojov, stúpanie po členitom útese až na vyhliadku a následné otvorenie Shieldwingu na jemné plachtenie do ďalšej oblasti, poskytuje skvelý pocit z rytmu prieskumu.


Keď ste uvažovali nad tým, kam by sa mala Aloy ďalej vydať po Zero Dawn, bol Zakázaný západ vašou prvou voľbou? Prečo ste sa rozhodli preskúmať západné a prímorské regióny?

[JT] Možnosť preskúmať úsek od Utahu po Pacifik bola príliš dobrá príležitosť na to, aby sme ju prepásli – nevedeli sme si predstaviť krajšie pozadie pre Aloyino nové dobrodružstvo. Táto časť sveta je jednoducho úžasná vo svojej rozmanitosti, takže naším východiskovým bodom bola táto bohatá paleta lokalít, z ktorých sme si mohli vyberať a kombinovať ich. Možnosť cestovať cez staroveké púšte, zasnežené vrcholy a obrovské sekvojové lesy, aby ste potom dorazili k Tichému oceánu, je naozaj zážitok.

Nielenže sme mohli znovu vytvoriť známe prírodné zázraky, ale tiež sme našli domovy pre postavy, ktoré Aloy stretne na cestách. Objavovanie toho, ako sa kmene prispôsobili svojej krajine a ako sú vystavené novým hrozbám na ich území, skutočne obohatilo svet Horizon.

Všetky tie farby kmeňov sa zdajú byť dosť nepraktické a vyžadovali by si časté opätovné nanášanie. Je to spôsob, akým sa klany od seba snažia odlíšiť, alebo sa tak snažia pôsobiť hrozivejšie?

[MB] Keď navrhujeme klan, vždy sa pozeráme na jeho históriu, kde žijú a na ich charakter. Sú nepriateľskí? Priateľskí? Majú prístup k určitým zdrojom? Aké problémy sa snažia prekonať atď. To nám dáva dobrý prehľad o tom, aké materiály používajú na oblečenie a prečo ho určitým spôsobom zdobia. Napríklad: kvôli ich minulosti je klan Tenakth charakteristický chybnými hologramami a klan Utaru je založený na prirodzenom cykle rastlín. Tenakth sú bojovníci a uprednostňujú praktické, jednoduché, ale nebezpečne vyzerajúce oblečenie, zatiaľ čo Utaru sú remeselníci a trávia veľa času starostlivým vytváraním krásnych odevov. Kombinácia kľúčových prvkov, ako sú tieto, je základom pri vytváraní rôznych kmeňov, ktoré zapadajú do sveta a bohatej tradície Zakázaného západu.

Navrhli ste rôzne lokality v hre s ohľadom na všetky nové stroje alebo boli stroje vytvorené až potom, čo ste pre ne vystavali svet?

[JT] Svet a stroje Horizonu sú vnútorne prepojené. Keď Aloy narazí na skupinu strojov, vyzerá, že do prostredia patria. Či už podľa ich správania v stave pokoja až po to, ako využívajú prostredie vo svoj prospech, keď s nimi Aloy začne bojovať.

Navrhovanie sveta Horizonu a všetkých jeho obyvateľov je proces založený na obrovskej spolupráci, pri ktorom sa paralelne prijíma množstvo rozhodnutí, kde jeden nápad môže podnietiť druhý v úplne inom aspekte hry. Môže to pôsobiť úplne organicky a bolo fantastické vidieť, ako sa každá časť kreatívneho procesu v štúdiu spája.


Horizon: Zero Dawn obsahoval mnoho post-apokalyptických verzií reálnych lokalít. Môžete nám povedať, aké najvýznamnejšie stavby a geologické útvary inšpirované skutočnými lokalitami môžeme nájsť na Zakázanom západe?

[JT] Je to skutočne zmes svetoznámych geologických a človekom vytvorených pamiatok, vďaka ktorej je skúmanie Horizon: Forbidden West tak fantastický zážitok. Ak by som mal vyzdvihnúť jeden geologický útvar, povedal by som, že cestovanie cez Yosemitský národný park – domov jedného z klanov kmeňa Tenakth – je obzvlášť úchvatný pri západe slnka. Ruiny San Francisca sú hneď po ňom a obsahujú veľa slávnych pozoruhodných štruktúr na preskúmanie. V hre je nespočetné množstvo ďalších orientačných bodov a tešíme sa, ako ich budú hráči objavovať.

Ďakujem za rozhovor.


napísal Tanya 18.2.2022
Páči sa mi! (+2)
AKO VZNIKAL SVET HORIZON: FORBIDDEN WEST


Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Remake (1)
čo by ste hovorili na remake - manhunt 1-2,the pun...
|Televízor k ps5 (8)
Ahojte všetci. Veľmi sa nevyznám v elektronike. Ve...
|Bloodborne (1)
Získal som moon runu a nejde mi aktivovať pri stol...
|Testy,benchmarky,3dmarky,atď..... (2)
všetko ohľadne vašich testov a grafov...
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19873)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk