Čo je vlastne Roblox? |
Pri slove Roblox si väčšina ľudí predstaví jednoduché detské hry, ktoré im vyčaria ironický úsmev na tvári.
Pri slove Roblox si väčšina ľudí predstaví jednoduché detské hry, ktoré im vyčaria ironický úsmev na tvári. Hoci Roblox spadá do rovnakej kategórie ako Minecraft, svoje postavenie na trhu dokázal dlhodobo obhájiť a svoju konkurenciu úspešne prekonáva počtom hráčov. Čo robí vlastne Roblox populárnym?
Hneď na úvod si musíme ujasniť čo vlastne Roblox je. Nejedná sa o jednu konkrétnu hru, resp. jeden herný mód, ale o celú online platformu pozostávajúcu z množstva rozličných mini hier a herných módov. Platforma poskytne svoj obchod, herný engine, platobný systém a už je len na vašej šikovnosti ako poskytnuté nástroje využijete.
Graficky sú hry podobne jednoduché ako Minecraft, no svet nie je tvorený výlučne len z kociek. Od šikovnosti developera závisí aj jeho finančne ohodnotenie. Všetky transakcie prebiehajú vo virtuálnej hernej mene Robux, ktorú je možné využitím hernej zmenárne Developer Exchange (skrátene DevEx) konvertovať z virtuálnej meny na skutočné peniaze. Vďaka tomu dokáže niekoľko vývojárov na svojich hrách zarábať státisíce dolárov, v ojedinelých prípadoch milióny.
Nie vždy ale musia byť hlavnou motiváciou peniaze. Poskytnuté vývojárske nástroje tvoria výborný základ pre vstup do sveta veľkých herných enginov, ako napr. Unity alebo Unreal engine. Začínajúcich programátorov naučí základným princípom práce so scénou a modelmi, prípadne poodhalí problematiku scriptovania a využívania rôznych algoritmov.
Čo je viac motivujúce zlepšovať sa, ako môcť svoje prvé výtvory publikovať a hrať spolu s kamarátmi a ostatnými členmi Roblox komunity? Vďaka rozsiahlej komunite, kde teraz hru hráva 213 miliónov hráčov mesačne, dostane začínajúci developer nielen dobrú spätnú väzbu, ale aj obrovskú používateľskú základňu vďaka ktorej môže preraziť. Pre porovnanie, Minecraft má aktuálne okolo 170 miliónov hráčov mesačne, ale je platený.
Úspech niekedy neprináša len najprepracovanejší herný mód, ale aj vystihnutie správneho trendu. Dobrým príkladom môže byť napríklad Squid Game mód, ktorý sa po premiére seriálu stal na niekoľko týždňov virálnym medzi youtubermi a streamermi.
Medzi najpopulárnejšie herné módy môžeme zaradiť:
- Adopt Me! (27,39 miliárd návštev)
- Tower of Hell (16,69 miliárd návštev)
- Brookhaven (16 miliárd návštev)
- MeepCity (13,06 miliárd návštev)
- Piggy (10,07 miliárd návštev)
O potenciále platformy svedčí aj záujem zo strany Telekomu, ktorý prišiel so svojim módom, respektíve vlastným svetom BeatLand, o ktorom sa môžete dočítať viac nedávnom článku. Telekom je tak prvým operátorom na svete, ktorý vstúpil do metaverza cez Roblox.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Death Stranding 2: On the Beach 118
- Štúdia MIT naznačuje, že dlhodobé používanie ChatGPT môže oslabovať kognitívne sch 90
- Severná Kórea má opäť svoj jediný Steam bod, tajomný hráč sa po absencii znovu vrá 43
- Filmová recenzia: Predátor: Zabijak zabijakov 26
- Death Stranding 2 dostáva recenzie 45
- Číňania predstavili svoju prvú 6nm GPU, mala by byť konkurenciou RTX 4060, ale zat 68
- Unreal Engine 5.6 priniesol zlepšenie výkonu 60
- Asus omylom spojil RTX 50 a RX 9070 XT do jednej grafickej karty 17
- PlayStation čelí hromadnej žalobe v Holandsku za vysoké ceny digitálneho obsahu 112
- Začal letný vypredaj na Steame 36 zobraziť viac článkov >