Phil Spencer priblížil ciele odkúpenia Activisionu |
Phil mal znovu sériu interview, kde hovoril o svojich plánoch a aj o plánoch s Activisionom.
Phil mal znovu sériu interview, kde hovoril o svojich plánoch a aj o plánoch s Activisionom. Konkrétne ho v relácii Xbox On spovedala ho slečna so žltými vlasmi z Playgroundu, keďže je teraz v Londýne (zrejme kvôli regulátorom).
Phil rozprával čo hrá, kde sa rozplýval nad Vampire Survivors, ktoré teraz prešiel, ale hral aj Hi-fi Rush, kde vyzdvihol ako tím Tango Gameworkd, tak aj Mikamiho, ktorý im radil čo robiť v Japonsku lepšie.
Keď prešli k ich hrám hovoril, že už majú naplánovanú prvý polrok a teraz vyberajú veci na na letnú prezentáciu. V UK pôjde rovno zajtra pozrieť autorov Hellblade 2, ale UK titulov pochválil aj Sea of Thieves od Rare a teší sa na Fable, spomenul samozrejme aj Forzu Horizon.
Prešli aj k Activisionu, kde vidí, že Xbox komunita sa teší a podporuje ho. A z pohľadu celého herného biznisu vidí otázky, že čo to znamená a ako to ovplyvní konkurenciu. Ale hovorí, že pri obchode tejto veľkosti sú to správne otázky a oni musia byť otvorení v rozhovoroch. Nakoniec už toľko času strávili rozhovormi o Call of Duty na Playstation.
Rovno hovorí, že je to najjednoduchšia téma, ale dodáva, že odkúpenie nebolo o tom, že by stiahli Call of Duty z PS. Nikdy si takú situáciu ani nemodelovali. V Xboxe chcú budovať platformu na konzole, PC a mobiloch a pritom vidia, že nemajú zastúpenie práve na mobiloch, čo je najväčšia platforma na planéte. Dostať sa tam je ich priorita v odkúpení. King je totiž najväčší mobilný vydavateľ. Samozrejme mobily sú základ, ale rovnako sa pozerali na PC základy Blizzardu a veci, ktoré môžu dať na Game Pass.
Čo sa týka Call of Duty to nechcú orezávať, ale rozširovať. Napríklad, keď kupovali Minecraft mali 20-30 miliónov mesačných používateľov a dnes má 120 miliónov. Podobne chcú pristupovať aj pri COD tam. Už spravili zmluvu s Nintendom alebo Nvidiou. Pritom chcú mať čo najvyššiu kvalitu hry na každej z platforiem. Bez exkluzivít na jednotlivých platformách a to aj bez exkluzivít, aké má teraz PlayStation na Call of Duty. To isté robia teraz aj pri Minecrafte.
Prešli aj na Bethesdu Starfield, ktorý je Xbox exkluzívny, ale nikdy ho inde ani nesľubovali. Phil hovoril, že tituly budú rozhodované na case-by-case základne a zároveň, že nebudú brať už vydané hry, z iných platforiem. To pre istotu zopakoval, lebo niektoré úrady, ako FTC si myslia niečo iné. Exkluzívne tituly sú samozrejme súčasťou konzolového biznisu, všetci majitelia platforiem to robia a sú základom marketingu. Síce exkluzívne veci sú pre nich trochu iné, keďže ich vydávajú aj na Xboxe aj na PC a cloude, ale konkrétne pri Bethesde nie je, žiadny príklad, že by niečo z inej platformy zobrali.
Nakoniec prešli na AI, ktoré teraz rozbiehajú na PC. Phil hovorí, že AI je už v hrách prakticky od začiatku, ako NPC postavy, co-op boti, alebo aj oni majú Forza Drivatarov. Určite aj táto nová AI sa stane súčasťou hier a vývojári s tým už pracujú, ale niekoľko rokov to potrvá.
Okrem toho sa Phil pre Times vyjadril, že Xbox prežije aj ak by Activision Blizzard odkúpenie neprešlo. Je to síce dôležité, ale nie je to základ všetkého. Ďalej hovoril, že tak ako konkurencia aj oni chcú byť silnejší a nechápe niektoré argumenty úradov, v tom ako lepšia konkurencia na konzolách škodí zákazníkom. Je dobre, že konzoly majú tri firmy so svojimi jedinečnými stránkami, nie ako mobily, kde sú len dve firmy.
Rovno hovorí aj to, že úrady nemajú dostatočné znalosti v tejto oblasti a aj preto je rád, že sa s nimi môže stretávať a vzdelávať ich. Pre mnohých regulátorov je to prvýkrát, čo sa pozreli na toto odvetvie. To nakoniec aj vidíme z ich vyjadrení.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Microsoft prepustil 9000 zamestnancov pre AI, jeden z vedúcich im odporúča obrátiť 123
- Takmer 10 minút hrateľnosti z Mafia: The Old Country 156
- OpenAI o1 model sám seba skopíroval na externý disk, ako istotu pred vypnutím, Cla 73
- Stop Killing Games petícia prekročila 1 milión podpisov 62
- Ghost of Yotei ukázal svoj gameplay 141
- Nové Alza dni zľavy spustené 21
- RECENZIA: System Shock 2: 25th Anniversary Remaster 36
- Júlové hry 17
- Letný Steam výpredaj už pomaly končí 56
- Fanúšikovský remake Counter-Strike 1.6 s názvom CS: Legacy narazil na právne probl 19 zobraziť viac článkov >