Nintendo tvrdí, že emulácia zabíja inovácie |
Ale nie je to naopak? Totiž práve emulátory priniesli inovácie, ktoré Nintendo následne zapracovali do hier.
Nintendo nedávno jasne vyslovila svoj názor ohľadom emulátorov. Je výrazne proti akémukoľvek emulovania hier, ktoré vydali. Zakazujú to a na emulátory už posielajú aj DMCA copyrighty.
Najnovšie za pomoci Valve dosiahli to, že Dolphin emulator nepríde na Steam. Nintendo tvrdí, že Dolphin má v sebe nelegálny kľúč na dekryptovanie. Autor emulátora následne vysvetľoval ako emulátory fungujú a ako je to s kľúčmi. Súdy štandardne dávajú za pravdu emulátorom, keďže dekrypčné kľúče sa nedajú copyrightovať. Aj keby tam bol problém, Nintendo ich zaviedlo až pri Wii konzole.
Dolphin sa zrejme súdiť nebude, ale ide o to, že práve tieto emulátory umožňujú hrať hry aj keď sa už na konzolách nedajú kúpiť, alebo vedia zlepšiť samotnú kvalitu daných hier. Nintendo si napriek tomu stále jasne stojí za svojim názorom a naďalej si pevne obraňuje duševné vlastníctvo všetkých svojich herných titulov, ktoré kedy vydalo. Používanie akýchkoľvek emulátorov alebo nelegálnych kópií hier považujú za potláčanie inovácií. Hovoria, že nemajú žiadny prístup k takýmto emulovaným hrám, takže prichádzajú o zisky z predaja.
Ale skutočne potláčajú inovácie? Väčšinou totiž práve emulátory doniesli funkcie skôr ako Nintendo a Nintendo ich následne prebralo. Napríklad Save states, možnosť okamžite ukladať a načítať svoj progres v hre debutoval na Nintende v hre NESticle až v roku 1997, napriek tomu, že emulátor to dokázal o niečo skôr. Ďalší klasický herný prvok, tentokrát starých JRPG, je možnosť zrýchlenia si hry na dvojitú rýchlosť prehrávania. Tento herný mechanizmus taktiež objavil v Nintendo hrách o niečo neskôr. Alebo napríklad emulácie priniesli aj Kazio Mario bez ktorého by zrejme Nintendo nikdy nespravilo Mario Maker.
Je veľa hier, ktoré by boli zabudnuté, či dokonca neznáme a s mnohými chybami, keby nebolo emulátorov, napr. spoločnosť Analogue existuje len vďaka softwarovým a hardwarovým emulátorom. Ďalším príkladom je Square Enix, kde lokalizácie od fanúšikov pomohol rozšíriť záujem o RPG hru Live a Live a konečne sa hra dočkala oficiálneho vydaniu v HD remaku hry po 29 rokoch.
Je teda nepochopiteľné, prečo Nintendo nechce nijakým spôsobom sprístupniť staré hry, či vydať remaky tých starých. Ak totiž nemáte starú konzolu a chcete si ich zahrať bez emulátorov máte smolu.
Zároveň je škoda, že Nintendo neprejavuje žiadny záujem o akúkoľvek možnosť hrania hier na inej hernej platforme, ako sú ich konzoly. Väčšia variácia platforiem by určite zväčšila záujem a počet hráčov celosvetovo, keďže nie každý si môže dovoliť alebo chce zakúpiť ich hernú konzolu pre jednu, alebo dve hry.
Nintendo zostáva jediné, ktoré neprešlo so svojim hrami na PC. Microsoft ich tam dáva hneď, Sony po čase a Nintendo zatiaľ vôbec. Firmy vedia, že PC pomáha ako rozširovať publikum, tak pomáha tržbám a výrazne sa to neodráža na predajoch konzol.
Nintendo má zjavne svoj špecifický prístup a uvidíme, či ho niekedy zmení.
| NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Tomb Raider: Legacy of Atlantis a Tomb Raider: Catalyst oficiálne predstavené 84
- Remake Assassin's Creed IV: Black Flag prekvapí svojím podnázvom 16
- Nové zľavy pred Vianocami 17
- Budú toto tituly z vianočnej rozdávačky Epicu? Bude rozdávať aj RDR2? 40
- Hogwarts Legacy je teraz zadarmo na Epic Store 30
- Aké hry kúpiť pod stromček na Vianoce 2025? 23
- Tomb Raider: Legacy of Atlantis bude názov novej Tomb Raider hry 45
- Článok: TCL 65'' C9K Mini LED TV 47
- Livestream z The Game Awards ocenení začne o 1:30 73
- RECENZIA: Mount & Blade II: Bannerlord - War Sails 4 zobraziť viac článkov >













