Slovenské hry mali minulý rok obrat vo výške 77 miliónov EUR |
Podľa aktuálnych štatistík minulý rok slovenský herný priemysel zamestnával viac ako 1000 profesionálov.
Slovenský herný priemysel pocítil v roku 2022 po prvý raz mierny prepad. Jeho celkový obrat klesol z 80 miliónov EUR v roku 2021 na 77,1 miliónov. Aktuálne pôsobí v 66 herných spoločnostiach 1080 tvorcov, teda počet porovnateľný s predošlým rokom.
Podľa štatistík občianskeho združenia Slovak Game Developers Association kľúčové ukazovatele ako obrat v slovenskom videohernom priemysle mierne klesajú, pričom rast počtu zamestnancov sa zastavil. Po pandemickom skokovom náraste je aktuálna stagnácia porovnateľná s trendom na globálnom hernom trhu.
V roku 2022 dosiahli tvorcovia hier na Slovensku obrat 77,1 miliónov EUR, 10% najväčších spoločností sa na celkovom obrate podieľalo čiastkou 65,3 miliónov EUR. Oproti predošlému roku 2021 sa podiel obratovo najvýkonnejších spoločnosti v pomere ku zvyšku zmenšil iba o približne 2%. Podobným tempom teda naďalej narastajú aj obraty stredne veľkých a malých podnikateľov v tomto segmente.
Na našom území sa hernej tvorbe venuje profesionálne vyše 66 spoločností, pričom najväčšou z nich dlhodobo zostáva bratislavské štúdio Pixel Federation. Medzi ďalšie veľké spoločnosti patria aj bratislavské Superscale, PowerPlay Studio, QORPO alebo Nine Rocks Games, ktoré patrí pod jedného z najväčších svetových herných vydavateľov THQ Nordic. Najväčšími košickými spoločnosťami sú Inlogic Software a Games Farm. V Bratislave a okolí je sústredených až 65% všetkých firiem, v Košicich a okolitých oblastiach sídli 30% spoločností.
Štatistiky ďalej uvádzajú, že domáci vývojári vydali v roku 2022 až 49 vlastných hier. Formou spolupráce s iným subjektom ďalej vznikalo 168 ďalších projektov a celkovo sa aktívne pracuje na 282 pripravovaných hrách. Spoločnosti sa primárne zameriavajú najmä na PC platformu (72,7%), no výrazné zastúpenie majú aj hry vydávané na mobilné zariadenia (31,8%). Väčšina štúdií si svoje hry vydáva sama bez pomoci zahraničných vydavateľov a financuje ich vývoj z vlastných zdrojov (65,2%) alebo formou verejného financovania (37,9%).
Spoločnosti aktuálne zamestnávajú 1080 profesionálnych tvorcov, z ktorých 19% tvoria ženy a 9% vývojári pochádzajúci zo zahraničia. Medzi najžiadanejšie a najťažšie obsaditeľné pracovné pozície vo videohernom priemysle na Slovensku patria programátori, herní dizajnéri, grafici a animátori.
| NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové zľavy pred Vianocami 33
- Avatar: Oheň a Popol má zatiaľ najnižšie hodnotenia zo série 40
- RECENZIA: Terminator 2D: NO FATE 58
- Half-Life 3 má byť launch hrou pre Steam Machine, vydanie cieli na jar 2026 71
- Takto vyzerá Witcher 3 s AI filtrom 49
- Warner Bros. oficiálne zamietol ponuku Paramountu, Netflix rozbehol promo kampaň 36
- Filmová recenzia: Avatar: Oheň a popol 33
- Epic Games Store zadarmo rozdáva Eternights 6
- Epic rozdáva Jotunnslayer: Hordes of Hel 17
- Kingston varuje, že nedostatok SSD sa v nasledujúcom mesiaci ešte zhorší 32 zobraziť viac článkov >
















