MARVEL'S SPIDER-MAN 2

MARVEL'S SPIDER-MAN 2

Krátky výlet do povúčieho New Yorku

Dojmy

9 rokov od začiatku prác a na deň presne 5 rokov po vydaní prvej časti sme mali možnosť si v Londýne vyskúšať očakávaný Marvel's Spider-Man 2 od Insomniacov. Nespavci sme ale boli skôr my, keďže sme pred a počas cesty do Anglicka veľmi nespali, ale to neprekážalo. Hra nás nabila energiou rovnako ako Miles svojimi elektrickými schopnosťami „šokuje“ nepriateľov. Prebiehalo to klasicky, pokec s vývojármi, nejaká tá prezentácia a podobne, ale by sme už netrpezlivo klopkali nohou, kedy nám konečne dajú ovládač do rúk, aby sme mohli okúsiť, čo nás už čoskoro čaká v uliciach New Yorku.

Príbeh nadväzuje tam, kde predchádzajúce dva skončili. Dvojka nadväzuje ako na jednotku, tak na Milesovu odbočku. Obaja hrdinovia sú však teraz skúsenejší, starší a čelia iným problémom. Hlavne sa obaja snažia žiť životy aj mimo superhrdinských kostýmov. Peter potrebuje splácať hypotéku na dom tety May, chce sa posunúť vpred aj s MJ. Miles má svoje vlastné problémy, dospieva, čaká ho škola a stále ho prenasleduje tieň osobnej tragédie z predchádzajúcej hry. Navyše sa snaží Martina Li dostať opäť za mreže. Do toho všetkého prichádzajú ďalšie komplikácie.

Harry Osborn je späť a snaží sa dobehnúť čas, ktorý stratil a to najmä s Petrom. Má prístup k peniazom svojho otca a vďaka tomu vybudoval špeciálny vedecký kampus, kde práve s Petrom spolupracuje. Zatiaľ nevieme ako, ale Peter sa dostáva k mimozemskému parazitickému organizmu, ktorý ešte posilní jeho už tak obrovské schopnosti. No a keďže sa po New Yorku premáva nové veľké „zviera“, priláka to pozornosť Kravena, toho najväčšieho lovca. Ten túži po jednom poslednom majestátnom love a obrovský jašter v New Yorku znie ako trofej, ktorú by si chcel zavesiť nad krb. Hra tak predostiera hneď niekoľko záporákov, ktorým v nej budeme čeliť a my sme si to vlastne aj mohli vyskúšať.


Bryan Intihar nám predstavil demo, ktoré nás čakalo. Tento príbeh, ktorý som naznačil vyššie, je v ňom už naplno rozbehnutý. New York sa stal džungľou, kde bojuje niekoľko strán. Demo sa odohráva už niekoľko hodín po začiatku hry a celá hra sa odohráva 9 mesiacov po udalostiach v Miles Morales. Harry v deme už vie, čo Peter robí po nociach. Pozná sa tiež s Milesom a celkovo to vyzerá tak, že nám tu vznikne prepojená sieť rôznych postáv, ktoré o sebe vedia a pomáhajú si. Connors sa snažil pomôcť Harrymu, Peter sa snaží pomôcť Connorsovi, Harry a Peter si teraz navzájom pomáhajú a na tom všetkom si chce zgustnúť Kraven.

Demo bolo z príbehového hľadiska dobré aj zlé pre nás ako hráčov. Nedá sa povedať, že by počas asi 90-minútového úseku boli nejaké veľké spoilery, ale naznačilo dosť na to, aby sme si vedeli domyslieť, čo sa stalo predtým a čo sa stane ešte po tom. Po pár minútach vám bude jasné, kto vlastne bude nový Venom v hre (ak vám to nie je jasné už pár rokov). Po pár ďalších minútach bude jasné, kto vlastne pracoval so symbiontom, ako sa na Zem dostal a podobne. Akurát ten Kraven tu má krásne čistú agendu a chce len loviť. Nejde na to však férovo a do New Yorku dotiahol svoju súkromnú armádu, aby mu s tým lovom pomohla.

A tak nejako prebiehajú aj samotné misie, ktoré sme v deme dostávali. Niekoho naháňate, niekto naháňa vás a niekto iný vás niekam posiela. Hra pritom pracuje s tým, že má dve hlavné postavy, takže dej dávkuje medzi ne a keď je treba zmeniť tempo či tému, prehodí vás do obleku toho druhého. Deje sa tak nielen plynulo z technického hľadiska, ale hlavne scenáristicky dobre. Napríklad Lizard niekde utiekol, no je to ďaleko od Petra, ale Miles je okolí, takže je jasné, že vás vtedy hra prevtelí do druhej postavy, ale vlastne tá istá úloha stále pokračuje. Musíte však zmeniť svoj prístup.

Demo nebolo dlhé, ale takto nás prehodilo medzi postavami viackrát a neraz to bolo práve v nejakej dynamickej scéne, napríklad pri naháňačke a podobne. V jeho rámci obe postavy vo väčšine času fungovali oddelene, ale v niektorých situáciách ich dej spojil a vtedy ste sa mohli aj viackrát prestriedať. Keď práve neprebieha nejaká naháňačka po meste alebo niečo iné a máte voľnejšie úlohy, môžete plniť aj vedľajší obsah po meste. Pohyb po meste vám zjednodušujú nové „AR technológie“, teda ukazovatele oboch v rámci rozhrania hlavných postáv, aby ste vedeli, kde sa čo práve teraz deje.

Z hlavných misií sme videli rôzne. Mali pokojnejšie časti, napríklad keď Peter hľadá stopy po Lizardovi. No mali aj veľa, naozaj veľa súbojov. Každú chvíľu vás prenasledujú nejakí generickí vojaci či niekto iný, kto proti vašim pavučinám vyťahuje samopaly. S tými sa porátate ľahko. Taký súboj proti Lizardovi bol už ale iná káva a ako som sa tak pozeral na obrazovky ľudí okolo, nebol som jediný, kto si ho musel kvôli smrti zopakovať. Skladal sa z niekoľkých pasáží, nechýbala ani naháňačka po meste, doplnená bola o QTE. Tých je škoda, vytrhávajú trochu z ponorenia do hry, keď vám na obrazovke zrazu naskočí tlačidlo, ktoré máte rýchlo stlačiť.

No a potom je tu vedľajší obsah a tam hra začala trochu strácať. Tu prebieha nejaký zločin, tam je zase nepriateľská základňa, hentam poletuje nejaký dron a inde zase musíte niečo zobrať. Veď to poznáte. No a práve to je ten problém, že to poznáte. Snažil som sa v preview builde okrem hlavnej línie plniť aj vedľajšie úlohy, ale nebolo tam nič, čo by som nevidel už predtým. Len variácie na to isté, čo sme hrali už pred rokmi. Hej, zbieraním malých robopavúkov z multiverza si odomkneme nové skiny aj so schopnosťami, takže to budeme určite všetci vo veľkom robiť, ale nie je to novinka.


Takže tu je niekoľko frakcií a asi už teraz tušíte, koho armáda stúpi do mesta trochu neskôr, aby sa pridala na zoznam vašich nepriateľov. Zastavujete lúpeže, hackujete veže, porážate vlny nepriateľov, čistíte základne, plníte nejaké pohybové výzvy a podobne. Jednoducho halda vecí, ktoré poznáte už dlho z predchádzajúcich častí, prípadne aj úplne iných hier. Veľmi by som chcel, aby ma hra prekvapila, ale v zásade som nedostal ani len malé prekvapenia. Dostal som to isté, čo som už hral 2x. dúfam teda, že plná verzia sa v ohľade obsahu viac pochlapí.

A kým v oblasti obsahu by sme radi privítali zmeny a novinky, v oblasti hrateľnosti chceme, aby to zostalo po starom. To sa aj z veľkej časti stalo. Ten systém nie je revolučný, ale funguje. Boje vychádzajú z freeflow combat systému z Arkham série, takže sú intuitívne, zábavné a dobre sa na ne pozerá. Rovnako pohyb po meste je jednoducho skvelý. Na ňom sa nezmenilo nič, akurát sa rozšíril o „krídelká“, vďaka ktorým dokážu obaja hrdinovia rýchlo plachtiť po meste a v zásade za to vďačíme vyššiemu výkonu, keďže už hra dokáže nové časti New Yorku vykresľovať dostatočne rýchlo na to, aby sme sa mestom dokázali takto preletieť.

Boje sú rozšírené o trochu viac, ale rozumným spôsobom, aby priniesli nejakú novú výzvu. Využívať tak môžete nové schopnosti a aj niektoré nové gadgety. Nepriateľov sú kopy, takže sa tieto novinky zídu. Neraz vám totiž umožnia spacifikovať viac nepriateľov naraz, prípadne vybaviť to rýchlo aj s tými silnejšími nepriateľmi. Musíte si ale ustriehnuť energiu a možnosti použitia. Pritom Peter hlavne s Venom oblekom je skôr tankom s obrovskou silou a ničivými schopnosťami. Miles je oproti tomu stále viac technickou postavou, ktorá je slabšia, ale zase vhodnejšia na stealth, nenápadné útoky a podobne. Keď treba rozdávať rany, stále je v tom aj on dobrý.

Nové možnosti dostali aj nepriatelia a to hlavne tí silnejší, ktorí do vienka dostali heavy útoky. Pre vás to znamená, že musíte boj trochu prispôsobiť. Autori to do hry zakomponovali dve rôzne indikácie, ktoré sú farebne kódované. Ak útoku nepriateľov dokážete uskočiť, má to jednu farbu. Ak úskok nepomôže, má to inú farbu. Vtedy prichádza na rad nová parry mechanika a zdá sa, že ju budú vo veľkom využívať aj súboje s bossmi. Minimálne teda súboj s Lizardom si na nej výrazne zakladal. Nestačilo len útočiť a uskakovať, bez parry sa ďaleko nedostanete. Funguje to podobne ako Counter v Arkham Knight napríklad.

Graficky je to príjemná evolúcia toho, čo sme dostali pred rokom. Nejde ani tak o zlepšenie grafiky samotnej, tá sa naozaj veľmi neposunula. Dôležité teraz je, že hra toho dokáže viac – mesto je väčšie, plnšie, detailnejšie. Pre vás to znamená viac dostupných ulíc, rôznorodé časti mestá a hlavne veľa hojdania na sieťach. Postavy sú mierne vylepšené. Stále sa neviem preniesť cez novú Petrovu tvár, ktorá postave jednoducho nesadne a paradoxne teraz pôsobí mladšie ako Miles, ktorého tvár je zase trochu „ostaršená“. Nepotešili nejaké tie zaseknutia a framedropy, hrali sme však tak 7 týždňov starý build (vo Fidelity režime) a do vydania je ešte dosť času. Priestorový zvuk je stále kvalitný a pri pohybe po meste si ho pekne užijete. Dabing sa javí byť špičkový a hra ponúka známych hercov.

Marvel's Spider-Man 2 ponúkne presne to, čo od hry očakávate. Poznáte hrateľnosť, poznáte štýl obsahu, viete si už domyslieť aj príbeh. Vývojári to tu hrajú na istotu, čo je na jednej strane možno trochu škoda. Na druhej strane, presne hráčom ukazuje, čo dostanú. Je to ako keď sa chystáte do kina na Marvelovku. Ak tam už idete, presne viete, čo vás čaká, a to aj dostanete. Rysuje sa nám tu tak zábavná hra, ktorá stavia na všetkom, čo pred pár rokmi fungovalo, a pridáva niečo málo navyše. Spidyho fanúšikovia tak sklamaní nebudú.


napísal matus_ace 15.9.2023
Páči sa mi!
MARVEL'S SPIDER-MAN 2


Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Vetráky: pripojenie 3-pin 5v a... (13)
čafte, mám staručký pc 2017/18 (Z270-i7-7700k) nak...
|Jedi survivor (2)
prosím, v akom case príde survivor do gamepass? je...
|Remake (1)
čo by ste hovorili na remake - manhunt 1-2,the pun...
|Televízor k ps5 (9)
Ahojte všetci. Veľmi sa nevyznám v elektronike. Ve...
|Bloodborne (2)
Získal som moon runu a nejde mi aktivovať pri stol...
|Svet, ukrajina, vojny ... (20039)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk