Možno si v Sony myslia, že vibrácie nie sú pre hráčov a ich zážitky z hrania potrebné. Iný názor na vec má spoločnosť Immersion. Ich nový systém TouchSense umožňuje, aby vibrácie boli kratšie, presnejšie, ostrejšie, jednoducho povedané viac šité na mieru konkrétnej hre. Zlepší sa synchronizácia s dianím na obrazovke a to nie len s obrazom, ale aj so zvukom, zároveň bude TouchSense schopný spracovávať viacero typov vibrácií naraz – pri jazde autom na ovládači pocítite prejazdy po tráve či štrku, každé zaradenie rýchlostného stupňa do toho silu akcelerácie a brzdenia. Immersion sľubuje, že inovatívny systém pri všetkých týchto pozitívach nebude spôsobovať ani vyššiu hmotnosť zariadení, ani väčšiu energetickú náročnosť než bežné dvojmotorčekové riešenia. A čo je najlepšie, TouchSense by mal byť spätne kompatibilný s titulmi podporujúcimi klasický forcefeedback.