Microsoft predstaví nový Shader Model 6.8, ktorý prenesie hry do novej éry optimalizácie |
Shader Model 6.8 by mal priniesť do GPU autonómne riadenie efektivity.
Popri DirectSR (Super Resolution) Microsoft na GDC konferencii predstaví aj nové rozhranie Work Graphs API, ktoré je poháňané Shader Model 6.8. Toto si môžete predstaviť tak, že GPU si autonómne riadi vlastnú prácu a otvorí tak novú éru výkonu a efektivity. Pre vývojárov, ktorí neoptimalizujú, by to bola zaujímavá novinka, aj keď uvidíme, či to reálne pomôže.
Microsoft hovorí, že:
Táto funkcionalita ponúka vývojárom nové nástroje na pristupovanie k pracovnému zaťaženiu GPU revolučným spôsobom a sme nadšení, že vedúcu úlohu zohráva Work Graphs. Na GDC 2024 máte dve príležitosti, ako sa do hĺbky ponoriť do najnovšieho vývoja s Work Graphs: DirectX State of Union a AMD's Future of GPU Programming.
Microsoft pridá aj niekoľko ukážok fungovaniu nových shaderov a to od AMD a aj Nvidie. Popritom viac priblížia aj celý Shader Model 6.8 a ukážu nový PIX nástroj pre ladenie výkonu, ktorý teraz zahrnie aj Work Graphs a aj DirectSR.
| NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové zľavy pred Vianocami 33
- Avatar: Oheň a Popol má zatiaľ najnižšie hodnotenia zo série 40
- RECENZIA: Terminator 2D: NO FATE 58
- Half-Life 3 má byť launch hrou pre Steam Machine, vydanie cieli na jar 2026 71
- Takto vyzerá Witcher 3 s AI filtrom 49
- Warner Bros. oficiálne zamietol ponuku Paramountu, Netflix rozbehol promo kampaň 36
- Filmová recenzia: Avatar: Oheň a popol 33
- Epic Games Store zadarmo rozdáva Eternights 6
- Epic rozdáva Jotunnslayer: Hordes of Hel 17
- Kingston varuje, že nedostatok SSD sa v nasledujúcom mesiaci ešte zhorší 32 zobraziť viac článkov >












