Mnohí sme to posmešne spomínali v diskusiách pri fyzikálnych kartách, neskôr sa objavili aj sieťové akcelerátory a naše posmešky sa stupňovali. Nakoniec to naozaj prišlo. Prídavná karta na výpočty umelej inteligencie dostáva reálne kontúry. Za kartou stojí spoločnosť AIseek, ktorá tvrdí, že s procesorom Intia bude možné na scéne zobrazovať vyšší počet inteligentných NPC postáv než je tomu v súčasnosti (ako inak, že?). Intia napomáha pri výpočtoch low-level AI, ako výpočty pohybu, kalkulácie trajektórie, analýzu terénu, či prepočet tzv. „line of sight“. Podľa AIseek je karta schopná zvládať tieto operácie 100 až 200 krát rýchlejšie než štandardný procesor pomocou softvérových algoritmov. Najväčší nárast framerate sa samozrejme neočakáva pri FPS hrách či iných akčných záležitostiach, ale skôr pri stratégiách a komplikovaných RPG tituloch. Tak ma napadá... čoho sa asi dočkáme nabudúce?
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Naughty Dog už odstupuje zo spolupráce na The Last of Us seriáli 94
- Microsoft prepustil 9000 zamestnancov pre AI, jeden z vedúcich im odporúča obrátiť 119
- Zomrel herec Michael Madsen známy z Tarantinoviek a kopy hier 26
- Takmer 10 minút hrateľnosti z Mafia: The Old Country 148
- OpenAI o1 model sám seba skopíroval na externý disk, ako istotu pred vypnutím, Cla 66
- Stop Killing Games petícia prekročila 1 milión podpisov 62
- V Číne sa odohral prvý futbalový zápas autonómnych AI robotov 16
- Júlové hry 17
- Fanúšikovský remake Counter-Strike 1.6 s názvom CS: Legacy narazil na právne probl 19
- Battlefield 6: EA údajne mieri na 100 miliónov hráčov, vývojári tomu neveria 69 zobraziť viac článkov >