Nvidia zrejme pripravuje neurálne renderovanie do RTX 50 grafík |
Inno3D naznačilo novú funkciu RTX 50 grafických kariet
Výrobca grafických kariet Inno3D odteasoval predstavenie svojich verzii RTX 50 grafických kariet na CES 2025, ale okrem toho pridal aj popis možností samotných kariet, kde vybral kľúčové body novej série:
- Pokročilá technológia DLSS: NVIDIA Deep Learning Super Sampling ponúkajúci ešte lepšiu kvalitu obrazu a vyššie snímkové frekvencie.
- Vylepšený ray tracing: Zlepšené RT jadrá pre realistickejšie osvetlenie, tiene a odrazy v hrách.
- AI-akcelerovaná grafika: Zvýšený výkon pri AI-asistovaných úlohách a lepšia integrácia AI v herných a kreatívnych pracovných postupoch.
- Neurálne renderovanie: Revolúcia v spracovaní a zobrazovaní grafiky.
- AI-vylepšená energetická efektivita: Efektívnejšie využívanie energie prostredníctvom optimalizácie spotreby a správy tepla pomocou umelej inteligencie.
- Vylepšené AI škálovanie: Nielen pre hráčov – pokročilé AI škálovanie prinesie výhody aj tvorcom obsahu, zlepšujúc kvalitu pri zväčšovaní video obsahu.
- Akcelerácia generatívnej AI: Optimalizácie pre urýchlenie úloh generatívnej umelej inteligencie, reflektujúce rastúci trend tvorby AI obsahu.
V zásade všetko rovnaké ako stará generácia ale s vylepšeniami v každej oblasti. Čo je však nové je "Neurálne renderovanie: Revolúcia v spracovaní a zobrazovaní grafiky." To je presne ten AI rendering, ktorý vídame poslednou dobou (minecraft, matrix ai, tales worlds), kde sa vygeneruje obraz hry bez potreby rasterizácie, alebo ray tracingového renderingu. Rovno AI doslova vypľuje obraz, často rozmazaný, nekonzistentný a pri pohybe nezmyselný, ale je to ešte len začiatok.
Uvidíme však, čo presne pod tým Nvidia myslí. Totiž, ak je to na grafickej karte, nemusí sa renderovať celý obraz, ale napríklad AI môže do obrazu dorenderovať len tiene, alebo odlesky, shading textúr, alebo iné náročné efekty, bez toho aby museli byť vypočítavané. Alebo grafická karta vygeneruje len polygóny a základnú grafiku a zvyšok ako textúry a nasvietenie doplní AI. Samozrejme všetko by sa muselo AI predtým naučiť.
Ak nepridajú niečo špeciálne, tak by táto funkcia mohla fungovať aj na starších RTX kartách, aj keď pri nej môže záležať od výkonu AI v danej karte.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- The Elder Scrolls IV: Oblivion remastered bol predstavený a rovno vydaný 295
- The Elder Scrolls IV Oblivion remastered sa na Steame pekne rozbehol 129
- Grafických kariet je na skladoch stále viac, už dostanete aj RTX 5070 Ti za lepšie 62
- Aký monitor si vybrať za 100, 200, 400 alebo 1000 eur? Aký rozmer, obrazovku a pom 113
- GTA San Andreas má dostupný slovenský AI dabing 52
- Takto bude vyzerať iPhone 17 Pro s obalom 64
- RECENZIA: Clair Obscur: Expedition 33 40
- The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered bude ohlásený zajtra 31
- Porovnanie druhej epizódy The Last of Us season 2 seriálu s hrou 42
- Battlefield ukazuje základ svojej hrateľnosti - deštrukciu 28 zobraziť viac článkov >