Rusi stále chcú vytvoriť vlastnú konzolu. Už si priznávajú, že nemôžu konkurovať Xboxu a PlayStation |
Od jari sa veľmi projekt domácej ruskej konzoly nepohol, ale prišli na to, že ich vlastný procesor na to nestačí. Rozbehli však aspoň cloud streaming.
Rusko sa pustilo do vývoja vlastnej hernej konzoly. Putin to rozkázal už na jar a úradníci doteraz riešili, ako to spraviť. Mali dve cesty a to spraviť vlastnú konzolu, alebo ísť cez cloud.
Cloudové hranie im umožní hranie náročnejších titulov cez vzdialené servery, ale za stále platby. Zároveň to však vyžaduje kvalitné internetové pripojenie s nízkou latenciou, čo môže byť pre väčšinu rusov problém. Takéto hranie práve aj ruská telekomunikačná firma MTC spustila. Spustili štandardný PC cloud streaming. Nazvali to MTC Fog Play, ale stále na tom spúšťajú tie zlé západné hry.
Vláda však chcela primárne vlastnú konzolu a vlastné hry. Tú chceli postaviť na základe domáceho procesora Elbrus. Výkon tohto procesora je podľa odborníkov nedostatočný pre moderné herné štandardy, a preto je nepravdepodobné, že by mohol konkurovať zariadeniam ako PlayStation 5 alebo Xbox Series X|S. Politici dúfajú, že riešením budú inovatívne a nekonvenčné prístupy, ktoré by dokázali prekonať tieto technické obmedzenia.
"Dúfam, že moji kolegovia pristúpia k tejto úlohe s plnou zodpovednosťou a prídu s niečím skutočne prelomovým," napísal Anton Gorelkin, podpredseda výboru Štátnej dumy pre informačnú politiku. "Každému je zrejmé: procesory Elbrus ešte nie sú na úrovni potrebnej na to, aby mohli rovnako konkurovať PS5 a Xboxu, čo znamená, že riešenie musí byť nekonvenčné."
Gorelkin zdôraznil, že ich domáca konzola by nemala slúžiť len ako platforma na portovanie starých hier, ale aj na popularizáciu domácich videohier.
Vzhľadom na výkon a to, že ich procesor nerozbehol ani starého Stalkera plynule (28nm procesor, 8-jadro s grafickým výkonom 0.5Tflops), je jednou z možných ciest celkové zjednodušenie hier, aby ich procesory Elbrus zvládli. Tento krok by mohol odradiť hráčov, ktorí sú zvyknutí na kvalitu západných hier. Pozerajú sa preto aj po čínskych procesoroch, čo však už zničí ich snahu a čisto domácu konzolu.
Tak, či tak, len na úvodnú ukážku firmy chcú 1 miliardu rubľov. A rovno dodávajú, že na celkové rozbehnutie budú potrebovať oveľa viac. Hovoria, že vytvorenie ekosystému a zaplatenie vývojárov, aby vytvorili alebo aspoň preportovali hry, stojí veľa peňazí.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Battlefield 6 98
- Battlefield 6 dostáva recenzie 49
- Sony prinesie PS6 o pár rokov 93
- Battlefield 6 pri vydaní pritiahol len na Steame cez 700 tisíc hráčov 147
- Roboti nás raz nahradia, v BMW už jeden pracuje 5 mesiacov 90
- Assassin's Creed umiestený do času po občianskej vojne bol zrušený 70
- RECENZIA: Metal Gear Solid Delta: Snake Eater 26
- DOJMY: Heroes of Might and Magic: Olden Era 30
- Nové Alza dni zľavy spustené 4
- Optimálna cena GTA VI by podľa analytikov bola 69 dolárov 102 zobraziť viac článkov >