Microsoft pripravuje DirectX na príchod neurálneho renderingu |
Popri tom, ako Nvidia rozbieha neurálne funkcie pre vývoj hier, začína Microsoft zapracovávať do DX neurálne renderovanie. Po ray tracingu tak prichádza nová funkcia.
Microsoft pripravuje aktualizáciu DirectX, ktorá bude podporovať neurálne renderovanie, čo znamená zásadnú zmenu v grafickom renderovaní pomocou AI a strojového učenia. Nejde o plné vytváranie obrazu cez AI, ale o zlepšenie vizuálnej kvality a efektivity v renderingu v hrách a iných graficky náročných aplikáciách.
Neurónové renderovanie využíva modely strojového učenia na generovanie alebo vylepšovanie vizuálnych prvkov, ako sú textúry, osvetlenie a upscaling obrazu. Tým, že sa zložité úlohy renderovania presunú na AI, tento prístup zlepšuje výkon aj vizuálnu vernosť a zároveň znižuje výpočtovú záťaž na tradičné renderovanie.
Nvidia to na CES práve približovala:
Kľúčovou funkciou pripravovanej aktualizácie DirectX je podpora Cooperative Vector. Táto funkcia zlepší AI pracovné zaťaženia pre renderovanie v reálnom čase optimalizáciou operácií matice a vektora, ktoré sú kľúčové pre úlohy AI, ako je tréning, doladenie a inferencia. Táto funkcia umožňuje úlohy AI bežať v rôznych fázach shaderov, čo umožňuje efektívne vykonávanie neurónových sietí, napríklad v pixel shaderi, bez záťaže GPU.
Hovorí k tomu, že Cooperative vector odomkne silu Tensor jadier na NVIDIA GeForce RTX kartách a umožní herným vývojárom plne akcelerovať neurálne shadery.
Microsoft spolupracuje s hlavnými výrobcami GPU, vrátane AMD, Intel, Nvidia a Qualcomm, aby zabezpečil optimalizáciu týchto nových schopností pre rôzne hardvérové architektúry. Integráciou neurónového renderovania do aplikácií DirectX poskytuje prístup k AI-akcelerátorovému hardvéru naprieč platformami, čo umožňuje vývojárom vytvárať pohlcujúcejšie zážitky. Potenciálne aplikácie siahajú od vylepšeného ray tracingu v reálnom čase až po adaptívne upscalovanie.
Hoci sú aktualizácie stále vo vývoji a nemajú definitívny dátum vydania, zdôrazňujú rastúcu úlohu AI pri formovaní budúcnosti grafických technológií. Iniciatíva Microsoftu by mohla zjednotiť prístup k AI-riadeným grafickým technológiám, zlepšilo by to prácu pre vývojárov, ktorí by nemuseli využívať na každej grafickej karte iný systém prístupu.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Rusko zhabalo majetok prevádzkovateľovi World of Tanks v krajine, hráčov však uisť 61
- CD Projekt prvý raz ukázal The Witcher IV 345
- Mladý James Bond sa ukázal na prvom videu k 007 First Light hre 76
- Resident Evil 9: Requiem bolo predstavené, rovno dostalo dátum 133
- Assassin's Creed Black Flag remake prichádza, možno bude čoskoro predstavené 41
- Summer Game Fest začne večer o 23:00 88
- RECENZIA: F1 25 17
- Unreal Engine 5.6 ukázal nové funkcie 67
- State of play bude dnes o 23:00 102
- Xbox Games Showcase začne o 19:00 114 zobraziť viac článkov >