Nové Frame Generation v DLSS4 bude kvalitnejšie a stačí mu menej pamäte |
Nvidia updatuje novým algoritmom ako DLSS upscaling, tak aj Frame Generation.
NVIDIA v novej DLSS 4 verzii nezlepšuje len kvalitu DLSS, ale zlepšuje aj Frame Generation funkciu. Znižuje jej nároky na VRAM vďaka novému AI modelu. To bude platiť ako pre RTX 50, tak aj RTX 40 generáciu.
Síce RTX 40 nedostane funkciu multiframe generation, ale okrem Frame Generation sa zlepšujú aj existujúce funkcie, vrátane Ray Reconstruction a Super Resolution. To nakoniec platí aj pre nižšie RTX 30 a RTX 20 generácie.
Ale čo sa týka nového Frame Generation, Nvidia hovorí, že nový model umelej inteligencie novej generácie snímok je o 40 % rýchlejší, využíva o 30 % menej VRAM. Napríklad Warhammer 40,000: Darktide klesne o 400 MB a mierne zvyšuje aj FPS (pri 4k na RTX 5090). Nevieme však presne, o koľko sa výkon zvýši na RTX 4090, ale minimálne pamäť poklesne rovnako.
Nová RTX 50 generácia má totiž 2.5x vyšší výkon spracovania AI, aby stihla popri DLSS, Ray Reconstruction vypočítať aj Multi Frame Generation. Zároveň pri multi frame generation sa frejmy rovnomerne nastavia cez Flip metering, aby bol framerate konzistentný.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Kingdom Come: Deliverance II 234
- RTX 5080 karty sú už v obchodoch. Koľko stoja? 232
- DeepSeek klamal o nákladoch na tréning AI: Skutočné výdavky sú 400-krát vyššie 65
- Netflix naplánoval svoje seriály a filmy na rok 2025 27
- GTA VI cieli na 30 fps na konzolách a bude sa možno predávať samostatne bez GTA On 233
- Kingdom Come: Deliverance II končí s pekným priemerom recenzií 134
- Objavujú sa prvé problémy s RTX 5090 kartami 161
- Nvidia predstavila špecifikácie RTX 5070 a RTX 5070 Ti 132
- Sony donútilo autora Bloodborne 60 fps patchu zrušiť ho 85
- EA predvádza nový Battlefield, chce ho budovať spolu s hráčmi 102 zobraziť viac článkov >