Nové Frame Generation v DLSS4 bude kvalitnejšie a stačí mu menej pamäte |
Nvidia updatuje novým algoritmom ako DLSS upscaling, tak aj Frame Generation.
NVIDIA v novej DLSS 4 verzii nezlepšuje len kvalitu DLSS, ale zlepšuje aj Frame Generation funkciu. Znižuje jej nároky na VRAM vďaka novému AI modelu. To bude platiť ako pre RTX 50, tak aj RTX 40 generáciu.
Síce RTX 40 nedostane funkciu multiframe generation, ale okrem Frame Generation sa zlepšujú aj existujúce funkcie, vrátane Ray Reconstruction a Super Resolution. To nakoniec platí aj pre nižšie RTX 30 a RTX 20 generácie.
Ale čo sa týka nového Frame Generation, Nvidia hovorí, že nový model umelej inteligencie novej generácie snímok je o 40 % rýchlejší, využíva o 30 % menej VRAM. Napríklad Warhammer 40,000: Darktide klesne o 400 MB a mierne zvyšuje aj FPS (pri 4k na RTX 5090). Nevieme však presne, o koľko sa výkon zvýši na RTX 4090, ale minimálne pamäť poklesne rovnako.
Nová RTX 50 generácia má totiž 2.5x vyšší výkon spracovania AI, aby stihla popri DLSS, Ray Reconstruction vypočítať aj Multi Frame Generation. Zároveň pri multi frame generation sa frejmy rovnomerne nastavia cez Flip metering, aby bol framerate konzistentný.
| NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Tomb Raider: Legacy of Atlantis a Tomb Raider: Catalyst oficiálne predstavené 105
- Budú toto tituly z vianočnej rozdávačky Epicu? Bude rozdávať aj RDR2? 49
- Nové zľavy pred Vianocami 30
- Mobily so 4GB pamäťou sa vrátia, niektoré hi-endy zrejme klesnú na 12GB 87
- Hogwarts Legacy je teraz zadarmo na Epic Store 32
- Článok: TCL 65'' C9K Mini LED TV 51
- Half-Life 3 má byť launch hrou pre Steam Machine, vydanie cieli na jar 2026 71
- Tomb Raider: Legacy of Atlantis bude názov novej Tomb Raider hry 45
- Takto vyzerá Witcher 3 s AI filtrom 49
- RECENZIA: Terminator 2D: NO FATE 51 zobraziť viac článkov >













