Nové Frame Generation v DLSS4 bude kvalitnejšie a stačí mu menej pamäte |
Nvidia updatuje novým algoritmom ako DLSS upscaling, tak aj Frame Generation.
NVIDIA v novej DLSS 4 verzii nezlepšuje len kvalitu DLSS, ale zlepšuje aj Frame Generation funkciu. Znižuje jej nároky na VRAM vďaka novému AI modelu. To bude platiť ako pre RTX 50, tak aj RTX 40 generáciu.
Síce RTX 40 nedostane funkciu multiframe generation, ale okrem Frame Generation sa zlepšujú aj existujúce funkcie, vrátane Ray Reconstruction a Super Resolution. To nakoniec platí aj pre nižšie RTX 30 a RTX 20 generácie.
Ale čo sa týka nového Frame Generation, Nvidia hovorí, že nový model umelej inteligencie novej generácie snímok je o 40 % rýchlejší, využíva o 30 % menej VRAM. Napríklad Warhammer 40,000: Darktide klesne o 400 MB a mierne zvyšuje aj FPS (pri 4k na RTX 5090). Nevieme však presne, o koľko sa výkon zvýši na RTX 4090, ale minimálne pamäť poklesne rovnako.
Nová RTX 50 generácia má totiž 2.5x vyšší výkon spracovania AI, aby stihla popri DLSS, Ray Reconstruction vypočítať aj Multi Frame Generation. Zároveň pri multi frame generation sa frejmy rovnomerne nastavia cez Flip metering, aby bol framerate konzistentný.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- DOJMY: 007 First Light 66
- RECENZIA: Cronos: The New Dawn 91
- Nové Alza dni zľavy spustené 12
- Tomb Raider seriál už má svoju Laru, bude ňou Sophie Turner 106
- Detaily plánovaných RTX 50 super grafických kariet Nvidie 52
- RECENZIA: Jotunnslayer: Hordes of Hel 8
- 007 First Light sa predstavil v prvom gameplay videu 53
- Motorola predstavila nové smartfóny a luxusnú kolekciu na veľtrhu IFA 2025 v Berlí 4
- DOJMY: Onimusha: Way of the Sword 6
- Hollow Knight: Silksong dnes vyšiel na PC a konzolách a je aj v Game passe 79 zobraziť viac článkov >