Ako Crysis zadefinoval nároky na grafiku? |
Šéf Cryteku sa vrátil späť k zaujímavej téme.
Cevat Yerli, zakladateľ Cryteku, v retrospektíve pre PC Gamer vysvetlil, prečo sa Crysis stal známym ako výzva pre herný hardvér s otázkou „Can it run Crysis?“. Yerli vysvetlil, že chcel, aby hra bola „odolná voči starnutiu“ a vyzerala dobre aj po rokoch. Povedal k tomu:
„Chcel som sa uistiť, že Crysis nezostarne, že je pripravený na budúcnosť, čo znamená, že ak by som to hral o tri roky neskôr, malo by to vyzerať lepšie ako dnes.“
Najvyššie nastavenia grafiky, ako Ultra mode a Very High, boli podľa Yerliho navrhnuté pre hardvér z roku 2010 a neskorší, nie ten z roku 2007. Napriek tomu to hráči ignorovali a snažili sa hru maximalizovať.
„Mnohí ľudia sa snažili hneď hrať Crysis na maxime a ja som na to hovoril: ‚To nie to, prečo sme vytvorili Ultra mode alebo Very High nastavenia.‘“
Aj na vtedajšom výkonnom hardvéri dosahovala hra na High nastaveniach nízke FPS a rozlíšenie 1168x665. Yerli však na túto stránku legendy spomína s úsmevom:
„Bol to taký ambivalentný druh memu, ktorý bol dobrý aj zlý, ale vlastne som si to užíval.“
Zároveň minuloročný výrok Nvidie „Áno, zvládne to Crysis“ pri prezentácii nových GPU potvrdil, že hra sa stala ikonou výkonu a zostala ňou aj po rokoch.
Crysis totiž bola vo svojej dobe revolučná v oblasti grafiky. Používala dynamické osvetlenie namiesto vopred vypočítaného, simulovala podsvietenie listov (subsurface scattering) a mala pokročilé tieňovanie aj animácie tvárí. Jeden zo shaderov dokonca dokázal postavám simulovať červenanie: „Zašli sme s tým úplne do extrému,“ povedal Yerli.
Crytek chcel vytvoriť realistický tropický svet, pričom jeden strom v Crysis obsahoval viac technológie ako celý rendering Far Cry. Crysis tak zanechala trvalú stopu ako technologický míľnik, ktorý definoval štandardy pre výkon herných PC.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové Mega zľavy spustené 30
- RECENZIA: Lies of P: Overture 40
- Mafia: The Old Country sa bude ďalej rozširovať 40
- Toto je poriadny handheld! Má v sebe RTX 4090. 39
- Blizzard pravdepodobne odhalil novú triedu pre Diablo 4 42
- Battlefield 6 - analýza deštrukcie a grafiky 65
- CrisisX ponúkne 1200 kilometrov štvorcových otvoreného sveta 19
- Mafia: The Old Country sa pochválila svojimi číslami 36
- Battlefield sa postupne stane každoročným titulom 67
- RECENZIA: Heretic + Hexen 13 zobraziť viac článkov >
PC
PS3 Xbox 360 Vývoj: EA / Crytek Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|