Digital Foundry sa bližšie pozrelo na RTX 5090 kartu a aj na DLSS4 |
Digital Foundry síce nestihlo priniesť svoje video na čas embarga RTX 5090 recenzií, ale už je tu a spolu s ním aj ďalšie video analyzujúce DLSS4 a jeho ďalšie možnosti.
Čo sa týka čistého výkonu, vidia tam 30% nárast oproti RTX 4090. Zároveň analyzovali aj oneskorenie odozvy pri Frame Generation, ktoré je napríklad pr Cyberpunku veľmi stabilné ako odozvo, tak aj frametimes. Odozva je okolo 30-40ms pre všetky typy generovania frejmov či už 1,2 alebo 3.
Je to približne na polovici lagu natívneho obrazu, zároveň oproti čistému DLSS bez frame generation bolo oneskorenie zvýšené o 5-10ms. To reálne nerozoznáte. V Alan Wake 2 je už základný lag vyšší a tam sa to posunie k 50ms.
V druhom videu sa bližšie pozreli na vylepšenie DLSS s novým Transformer modelom, kde je pekne zlepšená ostrosť, zníženie rozmazávania a ďalšie vylepšenia, ale vidia aj určité prvky, ktoré sa zhoršili a bude potrebné dopracovať.
Zároveň sa priblížili spomalenie nových kvalitnejší modelov, konkrétne nový systém Ray Reconstruction je na starých RTX20 a RTX30 kartách pomalší aj o 30%, na RTX40 o 5% na RTX50 o 7%. DLSS4 je však na tom lepšie a aj na starých kartách je len o 7% pomalšie, na nových o 4-5%
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Kingdom Come: Deliverance II 235
- RTX 5080 karty sú už v obchodoch. Koľko stoja? 232
- DeepSeek klamal o nákladoch na tréning AI: Skutočné výdavky sú 400-krát vyššie 65
- Netflix naplánoval svoje seriály a filmy na rok 2025 27
- GTA VI cieli na 30 fps na konzolách a bude sa možno predávať samostatne bez GTA On 233
- Kingdom Come: Deliverance II končí s pekným priemerom recenzií 134
- Objavujú sa prvé problémy s RTX 5090 kartami 161
- Nvidia predstavila špecifikácie RTX 5070 a RTX 5070 Ti 132
- Sony donútilo autora Bloodborne 60 fps patchu zrušiť ho 85
- EA predvádza nový Battlefield, chce ho budovať spolu s hráčmi 102 zobraziť viac článkov >