Sony prepúšťalo v PlayStation štúdiách |
Prepúštanie teraz zasiahlo PlayStation Visual Arts a zrejme aj ďalšie pobočky.
Zdá sa, že Sony pokračuje v reštrukturalizácii svojich herných štúdií, pričom ďalšou obeťou sú zamestnanci tímu PlayStation Visual Arts (PSVA) so sídlom v San Diegu. Podľa zdrojov zasiahlo prepúšťanie nielen ľudí pracujúcich na nedávno zrušených projektoch, ale aj širšiu skupinu vývojárov a umelcov.
Tento krok prichádza po sérii neúspechov v PlayStation Studios, vrátane slabého prijatia minuloročného Concord, zrušenia viacerých live-service projektov (údajne vrátane spin-offu God of War v BluePoint Games) a zmien v manažmente. Hiroki Totoki sa v januári stal generálnym riaditeľom Sony, zatiaľ čo Hideaki Nishino prevzal vedenie PlayStation po odchode Jima Ryana.
Prepúšťania v PSVA naznačujú širší trend v hernom priemysle - znižovanie nákladov a presun vývoja do lacnejších regiónov. Hermen Hulst, šéf PlayStation Studios, v minuloročnom obchodnom brífingu priznal, že Sony čelí „tlaku na strane nákladov“ a snaží sa optimalizovať výdavky outsourcingom a spoluprácou s externými partnermi mimo drahých amerických kancelárií.
Zamestnanci PSVA, ktorí pracovali na takých tituloch ako The Last of Us Part I a II, sú podľa bývalých kolegov nenahraditeľnými odborníkmi. Prepúšťanie ukazuje, že Sony je ochotné urobiť drastické škrty, aby udržalo kontrolu nad rozpočtami.
Zároveň podľa LinkedIn profilov sa prepúšťalo aj v PS Studios Malaysia a možno v ďalších štúdiách, ale odtiaľ ešte nemáme správy.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové Alza dni zľavy spustené 23
- iPhone 17, iPhone Air, Air Pods 3 a nové Watch hodinky predstavené 130
- Borderlands 4 dostal slušné recenzie, na Steame robí rekordy série v počte hráčov 99
- RECENZIA: Indiana Jones and the Great Circle: The Order of Giants 9
- Štvrtá séria Witcher seriálu ukazuje zábery a poster 89
- RECENZIA: NHL 26 36
- Battlefield 6 spúšťa test nového Battle Royale režimu s triedami, deštrukciou a vo 36
- DOJMY: The Expanse: Osiris Reborn 18
- Spotify bude konečne podporovať lossless kvalitu hudby 62
- RECENZIA: Stellar Blade 6 zobraziť viac článkov >