DELIVER AT ALL COSTS |
DELIVER AT ALL COSTS |
Práca zásobovača a kuriéra môže byť poriadna fuška a v tejto hre sa o tom presvedčíte. Ale aby to bolo zábavnejšie, tvorcovia k tomu primiešali zmes humoru, irónie a absurdity. Minimálne v prvých hodinách to dobre funguje a potom... nuž, potom je to už horšie.
Ste Winston Green, mladý kuriér, ktorý väčšinou na firemnom aute – pick-upe preváža zásielky rôzneho druhu na určené miesta. Nie sú to však žiadne triviálne balíčky, ale neštandardný a čoraz bizarnejší náklad. Len zriedka síce máte časový limit, ale aj tak dostať zásielku tam, kam patrí, je neraz poriadna fuška – už preto, že je často nestabilná a fyzika a deštrukcia robia svoje. Začína sa to prevážaním pyrotechniky, ktorá po ceste vybuchuje a okolo vás lietajú rakety. Budete transportovať aj zhnité melóny, ktoré treba najskôr zamaskovať na oklamanie zákazníka a hlavne ich nesmiete rozsypať po ceste.
Väčší kumšt je preprava veľkej ryby, s ktorou navyše musíte priebežne prechádzať cez sudy s krmivom, inak sa šupinatá potvora bude poriadne metať aj s celým autom. Roznáška balónov, ktoré sa samovoľne nafukujú, radikálne zmení správanie vozidla – chvíľami to pripomína beztiažový stav. Pekne uletená je preprava sochy, ktorú musíte dostať na podstavec skôr, ako ju úplne celú označkujú dotieravé vtáky. Inokedy na vás padajú balvany, ktoré vás môžu rozpučiť ako paradajku. Ale budete aj čo najrýchlejšie zbierať nežiaduce debničky zhadzované z lietadla, aby boli vzápätí spálené. Celkom dobrý adrenalín prináša misia s kradnutím balíčkov od konkurencie.
Hlavné úlohy sú teda pestré a prevažne nevážne. Posúvajú vás v príbehu, ktorý si ešte bližšie rozoberieme. No a potom sú tu vedľajšie nepovinné zadania, tiež celkom vtipné a niekedy so skrytými odkazmi, napríklad máte dostať posadnuté, šialene poskakujúce auto do lávy sopky. Neraz pritom nestačí len vozenie, ale musíte sa po vlastných šplhať na strechy, posúvať debny, prechádzať úzkymi mostíkmi a podobne. Niekedy je to forma menej náročných hlavolamov.
Za vedľajšie úlohy dostávate predovšetkým výrobné plány na vylepšenia svojho firemného auta. To vykonáte v garáži, ale musíte mať potrebné suroviny, ktoré najčastejšie nakupujete v obchode. Peniaze sú z hlavných zásielok alebo ich v malom množstve získate z debničiek porozhadzovaných len tak v uliciach, do ktorých vrazíte alebo kopnete. Niektoré vylepšenia dostanete aj priamo z firmy a zdarma. Takže získate mechanické rameno na zdvíhanie ťažkých predmetov, navijak, špeciálne airbagy, katapult, zariadenie na zmenu rýchlosti času a podobne.
Pri objavovaní prostredia rozdeleného na zóny s mestskými časťami aj otvorenou krajinou môžete používať ľubovoľné vozidlá. Jednoducho ich ukradnete. Väčšina úloh ale vyžaduje priamo vaše firemné auto. S tým po cestách aj necestách neraz narobíte poriadnu paseku, už preto, že ovládanie je trochu nekomfortné a citlivé a fyzika pri správaní vozidla úmyselne prehnaná. Ale z toho si nemusíte robiť ťažkú hlavu. Váš štvorkolesový tátoš sa síce poškodzuje a tým sa zhoršujú jeho vlastnosti, ale keď už je veľmi zle, viete len tak, bez surovín aspoň opraviť kolesá. A ak je auto úplne na šrot, prípadne ho utopíte či vybuchne, jednoducho sa zresetuje a objaví nablízku ako nové. Okrem toho môžete kdekoľvek vyvolať svoje vozidlo prostým zavolaním z telefónnej búdky. To sa dá využiť napríklad pri rýchlom cestovaní do vzdialenejšieho sektoru prostredníctvom vlaku alebo člna. Po vystúpení si skrátka zatelefonujete a firemné auto bude tam.
Čo sa týka priamo vašej osoby, smrť vás trápiť nemusí. Winston prežije prakticky všetko. Môžete bez problémov skočiť z niekoľkoposchodovej budovy a síce dopadnete poriadne tvrdo (au, tie kolená!), ale hneď sa aj rezko postavíte a fungujete ďalej. Ani chodci, ktorých zrazíte, neutrpia zranenia, len sú potom často naštvaní, chvíľu vás naháňajú a občas vám jednu uvalia. A potom je tu deštrukcia okolia. Parádne prehnaná, ale asi najzábavnejšia súčasť hry. Pri jazde zdemolujete lampy, ploty, záhrady, iné vozidlá, ale aj steny domov, dokonca sa dá zbúrať celý veľký most. Vyvrátite menšie stromy a z tých väčších aspoň opršia listy a ihličie. Je to super, ale trochu škoda, že bez adekvátnej odozvy polície. Hoci som mesto demoloval neustále, stalo sa mi len jeden jediný raz, že ma kvôli tomu naháňalo policajné auto. A to už som doslova zbúral celý obrovský dom.
V rozpore s humornou náplňou úloh je nosný príbeh. Ten je síce dosť podrobne spracovaný a doplnený plne nahovorenými scénami a dialógmi, ale taký nemastný- neslaný. Spočiatku pôsobí dosť vážne a s výnimkou niektorých situácií je naozaj nudný. Neskôr akoby scenár zobral do rúk niekto iný, kto vyfajčil poriadnu dávku trávy alebo si dal halucinogénne huby. Dej sa radikálne mení, sú do neho primiešané prvky sci-fi a rôzne fantazmagórie. Zrazu je to celé pritiahnuté za vlasy a vyslovene až hlúpe. Záverečná fáza hry síce stále má pomerne nápadité úlohy, ale pôsobí pochmúrnejšie, bizarnejšie a úroveň zábavy rapídne klesá. Môže vás úplne otráviť. Je to naozaj škoda.
V Deliver At All Costs si predovšetkým poriadne zajazdíte na autách, v štýle klasickej GTA s izometrickým pohľadom zhora. Najskôr šoférujete v oblasti St. Monique z roku 1959, ale dostanete sa aj do ďalších, s rôznymi pekne spracovanými prostrediami. Autori si dali záležať na detailoch, aj keď napríklad hra The Precinct, ktorá vyšla pred niekoľkými dňami, s podobne využitou formou mesta, má modernejšiu grafiku s lepšími vizuálnymi efektmi – no na druhej strane je tam oveľa menšia rozloha a priestor na jazdenie.
Hra má len skromnejšie nastavenia, kvalitu textúr, anti aliasing a určenie limitu snímkovania. Je škoda, že terén nie je možné otáčať, lebo neraz máte zakrytý výhľad. Autori síce zakomponovali prepínanie dvoch pohľadov z iného uhla, ale nie je to celkom ono. Avšak úmyselne prehnaná fyzika a deštrukcia sú parádne. A celkom pekne výtvarne riešená mapa, zápisy s odškrtávaním úloh a menu s niektorými, akoby ceruzkou kreslenými motívmi. Príjemná je dynamická hudba s hravými súčasťami, ktorá korešponduje so zvoleným obdobím v hre.
Deliver At All Costs má vtipné úlohy spojené s bizarnými donáškami, divokou jazdou, zámerne prehnanou, ale veľmi efektnou fyzikou a deštrukciou. Zamrzí príbeh, ktorý s tým všetkým veľmi nekorešponduje, je zbytočne vážny, nudný, neskôr absurdný až hlúpy. Autori nedokázali udržať pomerne vysoko nastavenú latku v prvých hodinách a kvalita hry postupne upadá. Napokon ju možno dohráte už len zo zvedavosti, ako ten pochybný dej vlastne skončí.
RECENZIE HRÁČOV |
PC
Xbox Series X|S PS5 Vývoj: Konami / Far Out Games
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|