Gamescom 2025: Vyrazte opäť na cestu pomsty v Outlaws + Handful of Missions: Remaster |
Cesta za pomstou opäť ožíva v podobe Remasteru legendárnej klasiky spolu s multiplayerom. Dokonca aj na konzolách.
Pôvodnú hru Outlaws už asi nespozná množstvo mladých hráčov, no ide o významnú hru v rámci herne histórie. Hra vyšla pôvodne v roku 1997 a priniesol ju talentovaný tím vývojárov, ktorí stáli aj za populárnou Star Wars hrou s podtitulom Dark Forces. Pôvodná hra láka ľudí prevažne na v danej dobe revolučné herné mechaniky, ale aj na špecifický umelecký štýl prestrihových scén. Tie v úvode hry pripomínajú svojou dlhšou stopážou skôr minifilm, no prepracovaná detailná animácia s nádychom kreslených filmov 90-tych rokov vás vtiahne do deja a vysvetlí vám všetky motivácie hlavnej postavy. Jej rozhodnutie na vydanie sa na cestu pomsty neprišlo len tak náhodou.
Aj keď ide o starú hru, nebudeme sa snažiť kaziť zážitok novým hráčom aby si vďaka novému remasteru vedeli vychutnať plnohodnotný autentický zážitok. Autori sa pýšia tým, že na remaster vyvinuli značné úsilie a z dôvodu zachovanie autenticity sa rozhodli nevyužívať moderné AI nástroje pre zvýšenie rozlíšenia textúr a objektov, ale vydali sa cestou poctivého portovania do nového enginu a vytváranie nových prestrihových scén z pôvodných zdrojov. Na remasteri spolupracovali ochotne nielen LucasFIlms a Disney, ale aj pôvodný tím vývojárov, ktorí sa snažili nielen korigovať smer remasteru, aby nevybočil mimo pôvodnú myšlienku, ale zároveň dostali možnosť vylepšiť niektoré zlé rozhodnutia a chyby z pôvodnej hry. Nové prestrihové scény sa teda podarilo preportovať do vysokého 4K rozlíšenia, rovnako aj ostatné objekty a textúry v hre. Obraz počas prvej verejnej prezentácie alfa verzie hry pôsobil ostro, čisto, no zároveň obsahoval zachovaný pocit menších nedokonalostí z 90-tych rokov.
Prvý šok bude pre nových hráčov starý štandard plynulosti animácie v predrenderovaných prestrihových scénach, ktoré na prvý pohľad nedosahujú ani 24 fps, ale podľa trhania obrazu budú skôr na úrovni 15 fps. Túto informáciu nemáme potvrdenú od autorov, ale už pri hraní pocítite rozdiel v plynulosti oproti plynulosti samotnej hry. Hra bola v dobe vydania revolučná tým, že priniesla dnes už prakticky samozrejmé herné FPS mechaniky, a to nabíjanie zbraní a pri puškách možnosť priblíženia pri zamierení. A, samozrejme, mohli ste hrať s piatimi typmi zbraní. Dnes je to síce úsmevné, no reflektuje to dobu, v ktorej hra vyšla. Pri hraní môžete teda očakávať totožný gunplay ako pri pôvodnom titule a okrem príbehovej kampane dostanete k dispozícii aj multiplayer.
K multiplayeru sme počas ukážok veľa informácií síce nedostali, no potvrdili nám že bude vďaka vydaniu na konzolách podporovať aj crossplay medzi PC, PS5, Xboxom Series SX a pravdepodobne aj Nintendom Switch. Na všetkých platformách, s výnimkou Switchu, bude hra bežať v 4K rozlíšení pri 120 fps. A, samozrejme, vďaka konzolám dostáva hra aj podporu gamepadu. Hra sa vďaka Vault programu teda oficiálne zaradila medzi legendy, ktoré sa Nightdrive Studios v spolupráci s LucasArts snažia udržať hrateľné aj pre ďalšie generácie. Prípadne si môžete nostalgicky zaspomínať na staré časy gamingu. Hra má oficiálne vyjsť ešte tento rok, no finálny dátum zatiaľ nebol presne stanovený.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové Mega zľavy spustené 32
- RECENZIA: Lies of P: Overture 47
- DOJMY: Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2 25
- CrisisX ponúkne 1200 kilometrov štvorcových otvoreného sveta 19
- Battlefield 6 - analýza deštrukcie a grafiky 65
- Mafia: The Old Country sa pochválila svojimi číslami 36
- Battlefield sa postupne stane každoročným titulom 67
- Nvidia znížila ceny svojich RTX 50 Founders kariet v Európe 52
- DOJMY: Resident Evil Requiem 16
- DOJMY: Painkiller 21 zobraziť viac článkov >
![]() |
PC
PS5 Xbox Series X|S Switch Vývoj: Lucasfilms, Disney, Atari, Nightdive Studios / LucasArts, Nightdive Studios Štýl: Akcia
| ||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|