PRIHLÁS

Borderlands 4 má na konzolách degradáciu výkonu

Digital Foundry sa bližšie pozrelo na Borderlands 4, na ktorého výkone ešte autori musia popracovať.

pridal saver 19.9.2025 o 23:34 pod hry
Borderlands 4 má na konzolách degradáciu výkonu

HRY > NOVINKY >

Digital Foundry zanalyzovalo Borderlands 4 na konzolách, ktoré teraz prešli na Unreal Engine 5, a autori rovno zapracovali Lumen, Nanite, Virtual Shadow Maps, čo síce prinieslo výrazné zmeny v osvetlení a detailoch, ale aj v kvalite textúr. Zároveň, čo je najväčším problémom na konzolách, je to, že trpia postupným zhoršovaním výkonu pri dlhšom hraní - najmä v 60 fps režime.

Čo priniesol prechod na UE5

  • Lumen GI a odrazy: jednotné dynamické osvetlenie bez „baked“ svetiel, lepšie odrazy, najmä v quality režime.
  • Nanite: plynulejšie LOD pre geometriu bez viditeľných skokov detailov.
  • Virtual Shadow Maps (VSM): presnejšie globálne tiene s dosahom do diaľky.
  • Dňa-noc a počasie: zachované a fungujú s Lumenom konzistentne naprieč svetom.

Problém číslo 1: výkon sa zhoršuje počas hrania

  • Na PS5, PS5 Pro a Xbox Series X v Performance (60 fps) režime začne hra po ~30-60 minútach strácať snímky. Z počiatočných takmer stabilných 60 fps klesá postupne k 45-55 fps, neskôr k 40, v niektorých misiách DF videlo k 35.

Pravdepodobná príčina je zrejme memory leak alebo preplnená cache, podobne ako mal nedávny UE5 remaster Oblivionu. Dočasný workaround je návrat do hlavného menu a znovunačítanie pozície obnoví výkon.

Čo sa týka režimov:

Performance (60 fps):

  • Na začiatku kampane relatívne dobré, no framerate časom degraduje.
  • CPU-náročné scény (deštrukcia, AI, zásahy projektilov, rýchly presun) však vedia zraziť fps aj po čistom štarte.

Quality (30 fps):

  • Na PS5/PS5 Pro/Series X drží 30 fps stabilnejšie aj v dlhých session.
  • Výhodou sú vyššie vizuálne nastavenia - presnejšie Lumen GI v interiéroch, stabilnejšie odrazy na sklách, viac trávy a zmeny tieňovania podľa oblačnosti.
  • Series S má len 30 fps režim, ktorý má znížené detaily, ale prekvapivo si cieľ 30 fps väčšinou drží.

Rozlíšenie:

  • Base PS5 a Series X (oba režimy): dynamické rozlíšenie niekde medzi 720p-1080p; HUD/menu sú v max 1080p.
  • PS5 Pro má HUD/menu v 4K, aj keď rozlíšenie je len málo vyššie ako na nižších konzolách, zlepšený je filtering textúr a LOD trávy.
  • Čo sa týka rozlíšenia, napríklad PS5 Pro má 864p, tam kde má Xbox 800p a PS5 má 746p.

DF spomína okrem výkonu aj bugy ako občasné problémy s pathfindingom NPC a blikajúce osvetlenie. Hovorí, že aktuálne je vhodné hrať v 30 fps, alebo pravidelne odchádzať z hry do menu.





Páči sa mi!







PC
Xbox Series X|S
PS5

Vývoj: Take 2 / Gearbox
Štýl: Akcia / RPG
Dátum vydania: 12. september 2025
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Rady pri výbere oled monitora (20)
Ahojte, keďže Alza spustila BF zľavy, mám dilemu. ...
|Vyššia teplota cpu pri helldiv... (17)
Čaute, ako je spomenuté v názve, pri Helldivers 2 ...
|Pc nenačíta windows (21)
Zdravím, dnes som asi po mesiaci zapol desktop PC ...
|Ps1 ps2 handheld (5)
Ahojte, vie mi niekto odporučiť alebo pomôcť s výb...
|Warhammer 3 - aktualizovanie m... (0)
Ahojte chcel by som sa spýtať či niekto z Vás nemá...
|Sector hraje ... (127612)
:diskoška o HRACH, ktore prave hravate, ale aj o t...
|Screenshots (64487)
Vkladajte sem vaše zaujímavé screenshoty z hier. O...
|Filmy filmy filmy film... (47942)
O filmoch. Hádam chápete....
|Serialy (17419)
prison break, lost, jericho, battlestar galactica ...
|Knihy (0)
Fórum určené pre knižné témy...
|Svet, ukrajina, vojny ... (45342)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2025 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk