Borderlands 4 má na konzolách degradáciu výkonu | 
Digital Foundry sa bližšie pozrelo na Borderlands 4, na ktorého výkone ešte autori musia popracovať.
Digital Foundry zanalyzovalo Borderlands 4 na konzolách, ktoré teraz prešli na Unreal Engine 5, a autori rovno zapracovali Lumen, Nanite, Virtual Shadow Maps, čo síce prinieslo výrazné zmeny v osvetlení a detailoch, ale aj v kvalite textúr. Zároveň, čo je najväčším problémom na konzolách, je to, že trpia postupným zhoršovaním výkonu pri dlhšom hraní - najmä v 60 fps režime.
Čo priniesol prechod na UE5
- Lumen GI a odrazy: jednotné dynamické osvetlenie bez „baked“ svetiel, lepšie odrazy, najmä v quality režime.
 - Nanite: plynulejšie LOD pre geometriu bez viditeľných skokov detailov.
 - Virtual Shadow Maps (VSM): presnejšie globálne tiene s dosahom do diaľky.
 - Dňa-noc a počasie: zachované a fungujú s Lumenom konzistentne naprieč svetom.
 
Problém číslo 1: výkon sa zhoršuje počas hrania
- Na PS5, PS5 Pro a Xbox Series X v Performance (60 fps) režime začne hra po ~30-60 minútach strácať snímky. Z počiatočných takmer stabilných 60 fps klesá postupne k 45-55 fps, neskôr k 40, v niektorých misiách DF videlo k 35.
 
Pravdepodobná príčina je zrejme memory leak alebo preplnená cache, podobne ako mal nedávny UE5 remaster Oblivionu. Dočasný workaround je návrat do hlavného menu a znovunačítanie pozície obnoví výkon.
Čo sa týka režimov:
Performance (60 fps):
- Na začiatku kampane relatívne dobré, no framerate časom degraduje.
 - CPU-náročné scény (deštrukcia, AI, zásahy projektilov, rýchly presun) však vedia zraziť fps aj po čistom štarte.
 
Quality (30 fps):
- Na PS5/PS5 Pro/Series X drží 30 fps stabilnejšie aj v dlhých session.
 - Výhodou sú vyššie vizuálne nastavenia - presnejšie Lumen GI v interiéroch, stabilnejšie odrazy na sklách, viac trávy a zmeny tieňovania podľa oblačnosti.
 - Series S má len 30 fps režim, ktorý má znížené detaily, ale prekvapivo si cieľ 30 fps väčšinou drží.
 
Rozlíšenie:
- Base PS5 a Series X (oba režimy): dynamické rozlíšenie niekde medzi 720p-1080p; HUD/menu sú v max 1080p.
 - PS5 Pro má HUD/menu v 4K, aj keď rozlíšenie je len málo vyššie ako na nižších konzolách, zlepšený je filtering textúr a LOD trávy.
 - Čo sa týka rozlíšenia, napríklad PS5 Pro má 864p, tam kde má Xbox 800p a PS5 má 746p.
 
DF spomína okrem výkonu aj bugy ako občasné problémy s pathfindingom NPC a blikajúce osvetlenie. Hovorí, že aktuálne je vhodné hrať v 30 fps, alebo pravidelne odchádzať z hry do menu.
| NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA | 
- Alza spustila Black Friday zľavy 71
 - Plánujete kúpiť štvorkolku? Čo takto osemvrtuľovku Jetson One? 20
 - Chcete byť Pro hráčom v Battlefielde 6? Priplatíte si. 82
 - OLED monitory sú už v cenách pod 500 eur 152
 - Novembrové hry 31
 - Ako vyzerá GTA IV s path tracingom cez RTX Remix? 31
 - Aké ceny teraz majú grafické karty? 37
 - RECENZIA: Painkiller 25
 - RECENZIA: Farthest Frontier 7
 - Battlefield RedSec práve vyšiel 67 zobraziť viac článkov >
 
| 
 PC 
Xbox Series X|S PS5 Vývoj: Take 2 / Gearbox Štýl: Akcia / RPG 
  | |||
| 
     + SLEDOVAŤ HRU 
SÚVISIACE ČLÁNKY: 
     
    
 | |||









    
    
    
    
    
    
    
    
    
    





