Borderlands 4 má na konzolách degradáciu výkonu |
Digital Foundry sa bližšie pozrelo na Borderlands 4, na ktorého výkone ešte autori musia popracovať.
Digital Foundry zanalyzovalo Borderlands 4 na konzolách, ktoré teraz prešli na Unreal Engine 5, a autori rovno zapracovali Lumen, Nanite, Virtual Shadow Maps, čo síce prinieslo výrazné zmeny v osvetlení a detailoch, ale aj v kvalite textúr. Zároveň, čo je najväčším problémom na konzolách, je to, že trpia postupným zhoršovaním výkonu pri dlhšom hraní - najmä v 60 fps režime.
Čo priniesol prechod na UE5
- Lumen GI a odrazy: jednotné dynamické osvetlenie bez „baked“ svetiel, lepšie odrazy, najmä v quality režime.
- Nanite: plynulejšie LOD pre geometriu bez viditeľných skokov detailov.
- Virtual Shadow Maps (VSM): presnejšie globálne tiene s dosahom do diaľky.
- Dňa-noc a počasie: zachované a fungujú s Lumenom konzistentne naprieč svetom.
Problém číslo 1: výkon sa zhoršuje počas hrania
- Na PS5, PS5 Pro a Xbox Series X v Performance (60 fps) režime začne hra po ~30-60 minútach strácať snímky. Z počiatočných takmer stabilných 60 fps klesá postupne k 45-55 fps, neskôr k 40, v niektorých misiách DF videlo k 35.
Pravdepodobná príčina je zrejme memory leak alebo preplnená cache, podobne ako mal nedávny UE5 remaster Oblivionu. Dočasný workaround je návrat do hlavného menu a znovunačítanie pozície obnoví výkon.
Čo sa týka režimov:
Performance (60 fps):
- Na začiatku kampane relatívne dobré, no framerate časom degraduje.
- CPU-náročné scény (deštrukcia, AI, zásahy projektilov, rýchly presun) však vedia zraziť fps aj po čistom štarte.
Quality (30 fps):
- Na PS5/PS5 Pro/Series X drží 30 fps stabilnejšie aj v dlhých session.
- Výhodou sú vyššie vizuálne nastavenia - presnejšie Lumen GI v interiéroch, stabilnejšie odrazy na sklách, viac trávy a zmeny tieňovania podľa oblačnosti.
- Series S má len 30 fps režim, ktorý má znížené detaily, ale prekvapivo si cieľ 30 fps väčšinou drží.
Rozlíšenie:
- Base PS5 a Series X (oba režimy): dynamické rozlíšenie niekde medzi 720p-1080p; HUD/menu sú v max 1080p.
- PS5 Pro má HUD/menu v 4K, aj keď rozlíšenie je len málo vyššie ako na nižších konzolách, zlepšený je filtering textúr a LOD trávy.
- Čo sa týka rozlíšenia, napríklad PS5 Pro má 864p, tam kde má Xbox 800p a PS5 má 746p.
DF spomína okrem výkonu aj bugy ako občasné problémy s pathfindingom NPC a blikajúce osvetlenie. Hovorí, že aktuálne je vhodné hrať v 30 fps, alebo pravidelne odchádzať z hry do menu.
| NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Budú toto tituly z vianočnej rozdávačky Epicu? Bude rozdávať aj RDR2? 49
- Nové zľavy pred Vianocami 30
- Hogwarts Legacy je teraz zadarmo na Epic Store 33
- Mobily so 4GB pamäťou sa vrátia, niektoré hi-endy zrejme klesnú na 12GB 87
- Avatar: Oheň a Popol má zatiaľ najnižšie hodnotenia zo série 40
- RECENZIA: Terminator 2D: NO FATE 58
- Half-Life 3 má byť launch hrou pre Steam Machine, vydanie cieli na jar 2026 71
- Takto vyzerá Witcher 3 s AI filtrom 49
- Warner Bros. oficiálne zamietol ponuku Paramountu, Netflix rozbehol promo kampaň 31
- Tomb Raider: Legacy of Atlantis ukazuje 30 rokov vývoja grafiky v hrách 28 zobraziť viac článkov >
|
PC
Xbox Series X|S PS5 Vývoj: Take 2 / Gearbox Štýl: Akcia / RPG
| |||
|
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
| |||












