Väčšina amerických hráčov kupuje ročne len jednu alebo dve hry |
Nový prieskum Circana odhaľuje, že 63% hráčov v USA si ročne kúpi maximálne dve videohry, pričom len malá skupina hyper nadšencov tvorí hlavný trh prémiových titulov.
Podľa údajov zo štvrťročného prieskumu Q3 2025 Future of Video Games od spoločnosti Circana, zdieľaných Matom Piscatellom, 18% hráčov v USA kupuje novú hru približne raz za šesť mesiacov a 12% len raz ročne. Až 33% hráčov si kúpia novú hru menej ako raz za rok, čo znamená, že takmer dve tretiny hráčov kupujú maximálne dve hry ročne.
Na opačnom konci spektra, 22% hráčov kupuje hru približne raz za tri mesiace, 10% približne raz za mesiac a len 4% viac ako jednu hru mesačne. Piscatella uviedol, že práve títo hyper nadšenci citliví na cenu sú motorom trhu prémiových titulov.
„Tieto čísla môžu vyzerať nezvyčajne, pretože tí, ktorí sledujú moje príspevky, väčšinou patria do tejto 14% skupiny,“ poznamenal Piscatella a dodal, že práve ich nákupy a preferencie určujú rast cien premium hier a obľubu Deluxe edícií.
Podľa Piscatellu práve náročnejší hráči, menej citliví na cenu podporujú zvyšovanie cien herného hardvéru a prémiových doplnkov, zatiaľ čo väčšina ostatných sa presúva k free-to-play modelom.
Samostatná správa od Comscore z minulého roka pritom ukázala, že 82% amerických hráčov urobilo v priebehu 12 mesiacov aspoň jeden nákup priamo v hre, čo naznačuje, že aj hráči, ktorí nekupujú veľa hier, stále investujú do herného priemyslu cez mikrotransakcie.
Hyper enthusiast, price-insensitive players are really keeping things going, especially in the non f2p gaming space. According to Circana's Q3 2025 Future of Games, only 4% of US video game players buy a new game more often than once per month, with a third of players not buying any games at all.
- Mat Piscatella (@matpiscatella.bsky.social) October 2, 2025 at 6:54 PM
[image or embed]
| NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Alza spustila Black Friday zľavy 105
- Grand Theft Auto VI sa zase odkladá! 196
- Do nového Múmia filmu sa vráti Brendan Fraser a Rachel Weisz 49
- Pozor na čínske produkty - robotický vysavač posielal domov údaje, no keď ich maji 67
- Zaklínač na Netflixe stráca divákov 93
- RECENZIA: ARC Raiders 66
- GTA VI má už dokončený obsah, už sa len doťahuje 93
- Xpeng Iron je doteraz najhumanoidnejší robot 43
- Predator Badlands končí v recenziách prekvapivo dobre 67
- Rusko nedokáže vyrobiť plánovaný Baikal-M procesor, ruší plány 102 zobraziť viac článkov >














