Shuhei Yoshida tvrdí, že grafický výkon v PlayStation konzolách dosiahol svoj limit |
Yoshida hovorí, že PS5 priniesol vrchol grafiky a on už nevidí rozdiel v lepšej grafike.
Bývalý šéf PlayStation Indies Shuhei Yoshida v podcaste Friends Per Second uviedol, že herný hardvér sa dostal na technologický limit a ďalšie generácie konzol už nemôžu napredovať len zvyšovaním grafického výkonu.
Podľa neho: „grafika takmer dosiahla úroveň, kde už ani on sám nevidí rozdiel medzi ray tracingom a bežným osvetlením, pokiaľ nie sú vedľa seba“.
Vývoj podľa neho naráža na prirodzené hranice - realistické osvetlenie, textúry a tiene sú dnes na takej úrovni, že ďalší posun si bežný hráč často ani nevšimne.
Na podobnú tému reagovali aj ďalší veteráni herného priemyslu. Bývalý CEO Sony Shawn Layden spochybnil význam rozdielov medzi 90 a 120 fps, keďže väčšina hráčov podľa neho taký rozdiel „nepocíti, pokiaľ ich nepostavíte vedľa seba“.
Yoshida preto dodal, že Sony nemôže pokračovať v rovnakej stratégii ako doteraz, teda len každých pár rokov zvýšiť výkon a staviť všetko na „high-end zážitky“. Rozdiely v grafike sú čoraz menšie, no náklady na vývoj rastú násobne rýchlejšie, čo ohrozuje udržateľnosť veľkých AAA projektov. Podľa neho bude potrebné hľadať nové formy inovácií - v hrateľnosti, umelej inteligencii a stredne veľkých (AA) hrách, ktoré dokážu experimentovať bez extrémneho rizika.
Napriek tomu Yoshida zdôraznil, že PlayStation 5 považuje za výnimočný systém, ktorý zmenil spôsob hrania. Rýchly SSD disk podľa neho „takmer zázračne zlepšil kvalitu herného zážitku“ - odstránil dlhé načítavacie obrazovky, zrýchlil návraty po smrti a umožnil tvorcom navrhovať svety plynulejšie a otvorenejšie než kedykoľvek predtým.
„PS5 a jej SSD spravili takmer každú hru lepšou,“ uzavrel Yoshida, pričom dodal, že práve táto zmena v architektúre bola väčším krokom než čisto grafické zlepšenia.
Aj keď treba Yoshidu brať s rezervou, bývalí ľudia z biznisu majú často nostalgickejší pohľad, často kritizujú nové veci a ostávajú zafixovaní na svoju generáciu technológií. Je však pravda, že konzoly budú napredovať v grafickom výkone pomalšie - výrobné procesy čipov sa už zmenšujú len minimálne, takže výkon na rovnakej ploche nemôže výrazne rásť. Ak budú chcieť nové konzoly dosiahnuť väčší skok v grafike, budú musieť použiť väčší a drahší čip alebo grafiku oddeliť podobne ako na PC, kde nie sú také obmedzenia - no cena by tým výrazne stúpla.
Nové generácie teda prinesú mierny posun, ale opäť skončia niekde v priemere PC výkonu, pričom PC si udrží náskok v grafike aj technológiách. Vývoj však stále napreduje - pribúdajú nové spôsoby renderingu a čoraz väčší význam má AI a neurálne spracovanie textúr, objektov či nasvietenia. Takže netreba si myslieť, že grafika nebude lepšia.
| NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Zomrel Cary-Hiroyuki Tagawa, známy ako Shang Tsung z Mortal Kombatu 18
- Aký vianočný darček kúpiť hráčovi? 36
- RAM pamäte pre PC stúpajú cenou trojnásobne, bude to problém na nasledujúci rok 181
- Objavila sa séria animácií z GTA VI 26
- Netflix oficiálne ohlasuje odkupovanie Warner Bros za 82 miliárd dolárov 136
- Čo získa Netflix odkúpením Warner Bros? 48
- Netflix vyhral ponuku na odkúpenie Warner Brosu, začína rokovania 80
- Arabi vlastnia prakticky celé EA 75
- RECENZIA: Blood: Refreshed Supply 37
- RECENZIA: Metroid Prime 4: Beyond 35 zobraziť viac článkov >













