Phil Spencer: AI v Xboxe slúži najmä na bezpečnosť, nie tvorivosť |
Phil Spencer, šéf Microsoft Gaming, objasnil, že umelá inteligencia v rámci Xboxu sa primárne zameriava na bezpečnosť a ochranu sietí, čím prispieva k moderovaniu obsahu a chráneniu používateľov.
Šéf Microsoft Gaming Phil Spencer na evente Paley International Council Summit v Kalifornii hovoril o využívaní umelej inteligencie v rámci Xboxu.
Hovorí, že nasadenie AI zatiaľ prevažne operačné - zamerané na bezpečnosť a ochranu sietí, nie na samotnú tvorbu hier.
Spencer vysvetlil, že AI sa používa najmä pri moderovaní hlasovej a textovej komunikácie na Xbox Live, kde už ľudia sami nedokážu zvládať obrovský objem dát. Umelá inteligencia pomáha chrániť detské účty, sledovať konverzácie a umožňuje rodičom nastavovať prístupové pravidlá.
V oblasti vývoja hier Spencer zdôraznil, že kreatívne využitie AI necháva na jednotlivé tímy. Tvrdí, že ak nástroje vývojárom prácu uľahčia, prirodzene ich začnú používať, no žiadne centrálne nariadenie na povinné zapojenie AI neexistuje.
Do budúcna vidí potenciál AI v odporúčacích systémoch a objavovaní nových hier - teda v tom, ako by hráči mohli jednoduchšie nájsť tituly podľa svojho vkusu. Zatiaľ však ide len o experimentálne úvahy.
„Naša súčasná práca s AI je omnoho viac operačná než tvorivá,“ uzavrel Spencer.
| NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Zomrel Cary-Hiroyuki Tagawa, známy ako Shang Tsung z Mortal Kombatu 19
- Netflix oficiálne ohlasuje odkupovanie Warner Bros za 82 miliárd dolárov 136
- Čo získa Netflix odkúpením Warner Bros? 52
- Ako teraz vyjde poskladanie PC? Oplatí sa stále zložiť si ho, alebo kúpiť už hotov 127
- RECENZIA: Blood: Refreshed Supply 37
- Nové zľavy pred Vianocami 16
- Netflix vyhral ponuku na odkúpenie Warner Brosu, začína rokovania 80
- Remake Assassin's Creed IV: Black Flag prekvapí svojím podnázvom 16
- Arabi vlastnia prakticky celé EA 75
- RECENZIA: Project Motor Racing 13 zobraziť viac článkov >











