Rok 2008 – to je obdobie, kedy AMD plánuje spôsobiť malú revolúciu medzi hanheldovými zariadeniami. Svojimi next-gen mobilnými technológiami (vychádzajúcimi z procesorov Imageon) chce na obrazovky mobilov a hanheldových zariadení priniesť grafiku a audiovizuálny zážitok porovnateľný s konzolami. K úspechu firmy na tomto poli by mali prispieť aj dva štandardy, OpenVG 1.0 a OpenGL ES 2.0, či Unified Shader architektúra, podobná tej, ktorá je použitá v Xbox360. Rozhrania OpenVG a OpenGL sú už teraz súčasťou balíka nástrojov RenderMonkey 1.7 – ten pomôže vývojárom s ľahkým navrhovaním nielen mobilných, ale aj konzolových a PC hier.
Nová mobilná architektúra od AMD by mala mať natívnu podporu pre rendrovanie vektorovej grafiky a tiež pre aplikácie podobné Flashu. Zvýšenie výkonu pri znížení spotreby znie na prvý pohľad ako rozprávka, AMD však tvrdí, že to dokáže. Keďže na budúci rok sa počíta s predajom jednej miliardy takýchto zariadení, je snaha firmy zaujať takýmito smelými vyhláseniami viac ako pochopiteľná a my sa už teraz tešíme, ako budeme odpadávať z ultra-mega-hyper-super grafiky na mobiloch.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové Alza dni zľavy spustené 23
- RECENZIA: NHL 26 37
- RECENZIA: Assassin Creed: Shadows - Claws of Awaji 45
- Štvrtá séria Witcher seriálu ukazuje zábery a poster 93
- Remake Assassin’s Creed IV: Black Flag vraj príde s úpravami hrateľnosti 55
- Xiaomi prinesie Xiaomi 17, preskakuje jeden ročník, aby sa zladilo s názvami iPhon 68
- DOJMY: Project Motor Racing 28
- Gameplay ukážka z Battlefield 6 Battle Royale 36
- Squadron 42 možno nevyjde v roku 2026 75
- Webová firma žaluje Google kvôli AI zhrnutiam 12 zobraziť viac článkov >