Nemusíte sa báť, Microsoft neplánuje celkom skoncovať s vývojom vlastného API a určite sa dočkáme aj ďalších verzií. To sa iba vysokopostavení páni z AMD-ATI trochu rozhovorili na tému budúcnosti DX10. Podľa nich nebudú nasledovať žiadne dodatočné verzie, ako to bolo v prípade DX9. Ak si pamätáte to obdobie, iste sa doteraz mračíte pri spomienke na relatívne rýchle zmeny hardvéru, kedy sa vďaka novým shaderom 2.0, 2.0a, 2.0b a 3.0 menilo aj rozhranie DirectX a vznikli verzie DX9, DX9a, DX9b, DX9c. Takmer nové karty ste vtedy mohli zo dňa na deň "vyhodiť" von z okna.
Takáto situácia by v prípade nového DX10 nastať nemala a verzia s číslom 10.1 bude pre tento vlak konečnou stanicou. Z toho sa dá usudzovať, že aj shader model grafických kariet ostane na verzii 4.1, ktorú už teraz podporujú Radeony generácie 3XXX. Nvidia svoje DX10.1 karty predstaví na budúci rok, zrejme vo februári. Vývoj by sa potom mal podľa slov najviac zainteresovaných ľudí sústrediť skôr na zvýšenie výkonu ako pridávanie nových funkcionalít, keďže ako všetci vieme, s frameratom DX10 hier to vyzerá všelijak, len nie dobre.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Microsoft prepracoval Game Pass predplatné, po novom sú tri - Essential, Premium a 266
- RECENZIA: Silent Hill f 94
- Autor Zaklínača znovu kritizuje hry 109
- Najnudnejší simulátor odmeňuje hráčov, prvému hráčovi za dohranie sľubuje 2000 eur 32
- Ako dopadlo porovnanie reálneho výkonu iPhone 17 Pro Max a Galaxy S25 Ultra? 62
- Nový Lord of the Rings titul je v príprave, chce súperiť s Hogwarts Legacy 45
- Ktoré predplatné Game Passu sa oplatí, ktoré čo ponúka? 192
- RECENZIA: Borderlands 4 21
- Game Pass dnes dostal masívnu nádielku titulov vedených Hogwarts Legacy 13
- Nová verzia Dualsense príde s vymeniteľnou batériou, refresh dostane aj PS5 Pro 87 zobraziť viac článkov >