Odkedy Nvidia odkúpila Ageiu, čaká sa, ako získanú technológiu na akceleráciu fyzikálnych javov v hernom prostredí výrobca grafických čipov využije. Prvé reálne výsledky dokumentuje tento krátky článok na tomshardware. Nvidia pokročila tak ďaleko, že fyzikálne algoritmy má už takmer na 100 % implementované v prostredí CUDA. CUDA je skratka Computer Unified Device Architecture a v podstate sa jedná o SDK, ktoré vďaka jazyku veľmi podobnému „C“ dokáže využiť GPU aj na iné účely ako na výpočet grafiky (teda ako GPGPU General-Purpose Computing on Graphics Processing Units). CUDA ako taká ja kompatibilná s grafickými kartami GeForce rady 8 a vyššie, preto je pravdepodobné, že aj fyzikálny engine od Nvidie pobeží na týchto (a lepších) kartách, aj keď ako minimum sa uvádza aspoň GF 8800.
Ak sledujete novinky z IT sveta, iste vám neušla demonštrácia sily nových 4 jadrových (8 threads) procesorov Nehalem od Intelu. Predstavitelia spoločnosti dokonca vyslovili názor, že ich procesory budú už čoskoro tak výkonné, že zvládnu aj realistickú fyziku a v budúcnosti úplne nahradia tiež funkciu GPU. Aby svoje tvrdenie dokázali, na Nehaleme spustili scénu (video), kde nechali medzi sebou pôsobiť 50 000 až 60 000 tisíc particlov pod vplyvom základných fyzikálnych zákonov. Framerate dema sa vyšplhal na hranicu 15 – 20 fps. Celkom pekné číslo. Lenže, keď podobné demo s 65 000 particlami spustila Nvidia na GF 9800, framerate sa pohyboval na úrovni 300 (áno, tristo) fps. Predpokladá sa, že nová generácia GPU od Nvidie bude mať dvojnásobný počet shader procesorov, čo by teoreticky znamenalo aj dvojnásobný nárast výkonu v takýchto operáciách, a to už by sme hovorili o 600 fps!
Ako ďalší príklad bola použitá demonštrácia fyziky na oblečení postavy. Intel Core 2 Extreme si so scénou poradil na 12 fps, čo je však oproti 200 fps dosiahnutých pri tom istom deme na GeForce 8800 GTS smiešne číslo. Pre porovnanie, rovnaké demo bežalo na dedikovanej fyzikálnej karte PhysX cca 150 – 180 fps. V prípade, že sa Nvidii podarí vypilovať svoj engine do naozaj definitívnej podoby v rozumnom čase, máme sa rozhodne na čo tešiť.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Microsoft prepustil 9000 zamestnancov pre AI, jeden z vedúcich im odporúča obrátiť 123
- Takmer 10 minút hrateľnosti z Mafia: The Old Country 156
- OpenAI o1 model sám seba skopíroval na externý disk, ako istotu pred vypnutím, Cla 73
- Stop Killing Games petícia prekročila 1 milión podpisov 62
- Ghost of Yotei ukázal svoj gameplay 141
- Nové Alza dni zľavy spustené 21
- RECENZIA: System Shock 2: 25th Anniversary Remaster 36
- Júlové hry 17
- Letný Steam výpredaj už pomaly končí 56
- Fanúšikovský remake Counter-Strike 1.6 s názvom CS: Legacy narazil na právne probl 19 zobraziť viac článkov >