Populácia Nintenda môže byť dvojnásobná |
Viac ako 200 miliónov ľudí pravidelne používa Wii a DS, hovorí Satoru Iwata, prezident Nintenda.
Z celkového počtu 295,6 milióna aktívnych užívateľov, presne 209,5 milióna hrá na produktoch Nintenda, povedal Satoru Iwata na stretnutí s akcionármi krátko po vydaní finančnej správy za uplynulý finančný štvrťrok.
Pod pojmom aktívny užívateľ sa rozumie kumulačný súčet hernej populácie na území US, Japonska a šiestich významných európskych trhov. Herná populácia sa ďalej delí na dva typy majiteľov Nintendo majiteľov, tých, ktorí používajú pravidelne herné systémy a tých, ktorí nie. V Japonsku prvá skupina tvorí až 80 % celej hernej populácie, čo je najvyšší počet na celom svete.
Nintendo si však uvedomuje, že existujú hráči, ktorí hrajú na iných systémoch ako Nintendo a práve toto je skupina (prevažne na území v US), ktorú sa spoločnosť snaží osloviť, aby si zakúpila DS alebo Wii.
Podľa Iwatu je tu stále priestor, aby sa počet predaných kusov zdvojnásobil. A to je aj dôvod, prečo nie je potrebné uviesť nový herný systém na trh. Podľa finančnej správy sa do dnešných dní predalo 107,75 milióna DS a 52,62 milióna Wii.
Zatiaľ čo vedenie Nintenda nie je spokojné s predajmi Wii Music (2,65 m) a Animal Crossing: City Folk (3,38 m), obrovské nádeje sa vkladajú do trojice tohtoročných hitov: Wii Sports Resort, Wii Fit Plus a New Super Mario Bros. Wii.
Iwata hovorí, že z každého sa do konca júna 2010 (koniec aktuálneho finančného roka) predá po 10 miliónov kópií a to aj napriek tomu, že New Super Mario Bros. Wii bola prijatá odbornou verejnosťou vlažne.
Ďalším esom v rukáve má byť hardvér Wii Vitality Sensor, ktorý sa má na trh dostať ešte pred koncom budúceho roka. Reakcie z E3 sú takisto vlažné a otázkou na každého perách je, čo s týmto zariadením chce Nintendo dokázať.
Pamätníci a fajnšmekri si možno spomenú na rovnaký štipec dodávaný k Tetris 64, ktorý podľa vášho tepu menil rýchlosť hry. Nový senzor má podľa Iwatu nielen merať pulz, ale aj zbierať iné informácie zužitkované aplikáciami ako horormi, ktoré by od hráča dostávali feedback ako veľmi je vystrašený.
Prvá hra, ktorá otestuje možnosti Wii Vitality Sensor, má byť relaxačného charakteru, má pomôcť ľudom uvoľniť sa po práci či ťažkom dni. Dokonca má byť schopná vizualizovať ako sa človek cíti. How Old is Your Soul alebo How Strong are Your Nerves?
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- História GTA série 229
- GTA VI bolo odložené, ale dostalo rovno aj dátum vydania 227
- GTA VI dostalo druhý trailer! 295
- RECENZIA: Vivat Slovakia 119
- Alza spustila nové zľavy 13
- RECENZIA: Days Gone - Broken Road (PC) / Remastered (PS5) 64
- John Wick 5 film začne nový príbeh 40
- Porovnanie GTA V a GTA VI 91
- Ubisoft má plány na deväť Assassin's Creed hier 54
- Mafia: The Old Country dostala gameplay trailer 142 zobraziť viac článkov >