EA zatvára Pandemic Studios |
Zamestnanci sa presúvajú do EA LA, kde budú pracovať na existujúcich sériách a nových projektoch. Saboteur vyjde načas.
Finančná správa EA zverejnená minulý týždeň nebola plná čiernych čísiel a veselých správ. Práve naopak. Ohlasovala prepúšťanie 1500 zamestnancov (cca 17 % z celkového počtu zamestnaných), najviac postihnuté boli štúdiá Black Box (Skate 3), Tiburon (Fight Night) a Mythic Entertainment (Warhammer Online).
Krátko po zverejnení čísiel sa začali objavovať nepotvrdené správy o tom, že ďalšie štúdio zrelé na redukčnú kúru je EA LA, ktoré po dokončení štvrtého dielu strategickej série Command & Conquer dostane výpoveď. S oficiálnym stanoviskom EA sa veci dali na pravú mieru a nevyzerá to dobre v oblasti Los Angeles. Konkrétne Pandemic Studios, založené v Santa Monice, sa zlučuje s EA LA, čo vyústilo do prepustenia 200 pracovných miest, ktoré viceprezident Jeff Brown označuje za nesprávne. Medzi dôležitými osobami opúšťajúcimi EA sú Josh Resnick, Andrew Goldman a Greg Borruld.
Bez ohľadu na presný počet prepustených je viac ako isté, že Pandemic Studios končí. „Jadro tímu Pandemic sa bude podieľať na vývoji existujúcich značiek a iných projektoch v EA LA.“ dodáva Brown. Presun pod nové krídla nijako neovplyvní plánované vydanie Saboteur. Akčná adventúra zasadená do prostredia nacistami okupovaného Paríža sa objaví presne na čas, 4. decembra na všetkých platformách.
EA sa stala majiteľom Pandemic pred dvoma rokmi, keď odkúpila materskú spoločnosť BioWare/Pandemic za 860 miliónov dolárov. Pandemic má na triku také tituly ako Destroy All Humans!, Star Wars: Battlefront, Full Spectrum Warrior a Mercenaries, no dobré meno si štúdio nespravilo po vydaní Mercenaries II a LOTR: Conquest, obe hry kritici nešetrili.
BioWare sa prepúšťanie podľa všetkého priamo nedotkne. EA si štúdiom z Edmontonu môže byť istá, len nedávno sa dostala na trh kritikmi ovenčená RPG Dragon Age a za prvý sťahovateľný balíček putovalo do kasičky za týždeň rovný milión dolárov. Nehovoriac o pripravovanom Mass Effect 2 a MMO Star Wars Old Republic.
V prípade EA nejde o novú agresívnu taktiku, keď pohltí štúdio, aby bolo neskôr rozpustené, pričom si jeho značky nechá. Spomeňme na Westwood a sériu Command & Conquer.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Armáda SR nakupuje konzoly, Call of Duty a ďalšie hry za 40 000 eur 74
- Battlefield 6 ukázal prvý trailer s kampaňou 91
- Battlefield 6 ukazuje gameplaye z pre-aplha testu 94
- Battlefield 6 svojimi PC požiadavkami prekvapí 77
- Sony pravdepodobne začne vydávať exkluzívne PlayStation hry na Xbox a Nintendo Swi 154
- Sony žaluje Tencent, Light of Motiram je podľa nich kópiou Horizonu 98
- RECENZIA: Achilles: Survivor 14
- Battlefield 6 sa predstavil prvým trailerom 73
- Hangar 13 už pracuje na ďalšej Mafii, hoci The Old Country ešte nevyšla 31
- Death Stranding 2 po mesiaci prináša prvé štatistiky 66 zobraziť viac článkov >