Prečo skončili Ensemble a Pandemic? |
Bývalí zamestnanci Ensemble Studios a Pandemic Studos otvorene hovorili na GDC o konci týchto štúdií. Vinia predovšetkým vnútrofiremnú kultúru a nezodpovednosť.
Bývalí zamestnanci Ensemble Studios a Pandemic Studos otvorene hovorili na GDC o konci týchto štúdií. Vinia predovšetkým vnútrofiremnú kultúru a nezodpovednosť.
Paul Bettner z Ensemble odmieta viniť Microsoft za zatvorenie Ensemble Studios. „Pravda je taká, že každú jednu vydanú hru sme vyvíjali dvakrát tak dlho, ako sme pôvodne zamýšľali a stála dvakrát toľko.“ Pre akcionárov Microsoftu bolo štúdio príliš nákladné.
V Ensemble bol vraj každý workoholikom, vývojári pracovali do neskorých nočných hodín, prespávali v kanceláriách, čomu dopomáhal aj tlak úspechu série Age of Empires. Na margo nepreplácaných nadčasov, ktoré otriasali EA a nedávno aj Rockstarom, povedal Bettner, že vďaka nim prichádza herný priemysel (aj Ensemble) o talentovaných ľudí, ktorí si po odchode so sebou berú všetky skúsenosti aj know how.
Carey Chico vidí hlavné problémy zatvorenia Pandemic Studios v nezodpovednosti a neschopnosti dodržať termíny. Ako vraví, problémy sa začali objavovať po spojení s BioWare. Za balík peňazi, ktoré dostali, vyvinuli vlastnú technológiu a hry na nej postavené ponúkali vydavateľom až tesne pred dokončením!
Prednáška na GDC bola kritizovaná Ianom Fisherom, ďalším bývalým zamestnancom Ensemble. Považuje prezentované dôvody za absolútnu fikciu, informuje Eurogamer. Fisher tvrdí, že každá hra od Ensemble si na seba zarobila predajom.
Ensemble a Pandemic Studios boli zatvorené minulý rok, zamestnanci prvého menovaného sa rozpŕchli a založili menšie nezávislé tímy. Jadro tímu Pandemic bolo presunuté do EA LA.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Sam Altman z OpenAI hovorí, že jeden príkaz v ChatGPT spotrebuje pätnástinu čajove 48
- The Witcher 3 by mal dostať nové DLC 65
- Článok: Nintendo Switch 2 59
- Harry Potter seriál už obsadil Malfoyovcov 38
- Nové mega zľavy spustené 38
- Ceny PlayStation Plus porastú 129
- Článok: Dnes by Dead Space nedostal zelenú - vydavatelia sa boja riskovať 17
- RECENZIA: The Alters 27
- MindsEye podľa očakávaní kvalitou neohúrilo 73
- PlayStation Plus Premium a Extra predstavilo júnové hry 17 zobraziť viac článkov >