Prečo skončili Ensemble a Pandemic? |
Bývalí zamestnanci Ensemble Studios a Pandemic Studos otvorene hovorili na GDC o konci týchto štúdií. Vinia predovšetkým vnútrofiremnú kultúru a nezodpovednosť.
Bývalí zamestnanci Ensemble Studios a Pandemic Studos otvorene hovorili na GDC o konci týchto štúdií. Vinia predovšetkým vnútrofiremnú kultúru a nezodpovednosť.
Paul Bettner z Ensemble odmieta viniť Microsoft za zatvorenie Ensemble Studios. „Pravda je taká, že každú jednu vydanú hru sme vyvíjali dvakrát tak dlho, ako sme pôvodne zamýšľali a stála dvakrát toľko.“ Pre akcionárov Microsoftu bolo štúdio príliš nákladné.
V Ensemble bol vraj každý workoholikom, vývojári pracovali do neskorých nočných hodín, prespávali v kanceláriách, čomu dopomáhal aj tlak úspechu série Age of Empires. Na margo nepreplácaných nadčasov, ktoré otriasali EA a nedávno aj Rockstarom, povedal Bettner, že vďaka nim prichádza herný priemysel (aj Ensemble) o talentovaných ľudí, ktorí si po odchode so sebou berú všetky skúsenosti aj know how.
Carey Chico vidí hlavné problémy zatvorenia Pandemic Studios v nezodpovednosti a neschopnosti dodržať termíny. Ako vraví, problémy sa začali objavovať po spojení s BioWare. Za balík peňazi, ktoré dostali, vyvinuli vlastnú technológiu a hry na nej postavené ponúkali vydavateľom až tesne pred dokončením!
Prednáška na GDC bola kritizovaná Ianom Fisherom, ďalším bývalým zamestnancom Ensemble. Považuje prezentované dôvody za absolútnu fikciu, informuje Eurogamer. Fisher tvrdí, že každá hra od Ensemble si na seba zarobila predajom.
Ensemble a Pandemic Studios boli zatvorené minulý rok, zamestnanci prvého menovaného sa rozpŕchli a založili menšie nezávislé tímy. Jadro tímu Pandemic bolo presunuté do EA LA.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Aké Star Wars hry sa oplatí zahrať? 72
- Speedrunner prešiel prvý level Doom 2 za menej ako 5 sekúnd 45
- Bude ďalší Xbox prakticky PC? 112
- Nová Tomb Raider má byť v otvorenom svete v Indii, Lara bude mať aj motorku 71
- Aké hry prídu v máji? 51
- Česká FPS akcia Gray Zone Warfare práve dostala dátum vydania v Early access 42
- LG spúšťa masovú výrobu OLED panelu s prepínateľným rozlíšením a frekvenciou 53
- Čo ukázalo Gray Zone Warfare v early access? 29
- Plánuje Microsoft vydať celú svoju masívnu dávku hier na jeseň? 59
- MSI prestalo vyrábať AMD grafiky, orientuje sa čisto na Nvidie 85 zobraziť viac článkov >