Carmack: DirectX je lepšie ako OpenGL |
Carmack na aktuálnej AMD konferencii priznáva, že DirectX za posledné roky spravilo veľký krok vpred a prekonalo zastaralé OpenGL.
John Carmack na aktuálnej AMD konferencii priznáva, že DirectX za posledné roky spravilo veľký krok vpred a výrazne prekonalo zastaralé OpenGL. Dodáva, že DirectX bolo posledných 10 rokov vždy vpredu a udávalo smer v grafike, konkurenčné systémy ako Open GL dostávali všetko až následne po ňom. Naposledny napríklad geometrický shader z DX10.
DirectX však spravilo zásadný skok v zmene systému pri DX10 ovládačoch, kedy Microsoft obetoval spätnú kompatibilitu za možnosť multithreadingu a ďalších vylepšení v oblastiach, kde sa OpenGL bojí straty kompatibility. Okrem toho si pochvaľuje lepšie API v DirectX.
Jediné, čo drží hry id Softu ešte pri OpenGL, je zotrvačnosť. Napriek výhodám momentálne neplánujú prechod na DirectX, keďže majú všetky utility postavené na OpenGL.
Zároveň to znamená, že ich najbližšie hry pre PC neponúknu DX11 ani lepšie optimalizácie na multithreading. O Rage už vieme, ale pri novom Doome bude škoda, ak ho neposunú vpred. Nakoniec vyzerá, že ohlásenie nového Prey 2 je na spadnutie a zrejme ani v ňom niektorý z id Soft enginov nebude chýbať.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové Alza dni zľavy spustené 23
- RECENZIA: Indiana Jones and the Great Circle: The Order of Giants 11
- Borderlands 4 dostal slušné recenzie, na Steame robí rekordy série v počte hráčov 99
- RECENZIA: NHL 26 37
- Štvrtá séria Witcher seriálu ukazuje zábery a poster 93
- RECENZIA: Assassin Creed: Shadows - Claws of Awaji 43
- Battlefield 6 spúšťa test nového Battle Royale režimu s triedami, deštrukciou a vo 36
- Xiaomi prinesie Xiaomi 17, preskakuje jeden ročník, aby sa zladilo s názvami iPhon 68
- Remake Assassin’s Creed IV: Black Flag vraj príde s úpravami hrateľnosti 49
- DOJMY: Project Motor Racing 28 zobraziť viac článkov >