Carmack: DirectX je lepšie ako OpenGL |
Carmack na aktuálnej AMD konferencii priznáva, že DirectX za posledné roky spravilo veľký krok vpred a prekonalo zastaralé OpenGL.
John Carmack na aktuálnej AMD konferencii priznáva, že DirectX za posledné roky spravilo veľký krok vpred a výrazne prekonalo zastaralé OpenGL. Dodáva, že DirectX bolo posledných 10 rokov vždy vpredu a udávalo smer v grafike, konkurenčné systémy ako Open GL dostávali všetko až následne po ňom. Naposledny napríklad geometrický shader z DX10.
DirectX však spravilo zásadný skok v zmene systému pri DX10 ovládačoch, kedy Microsoft obetoval spätnú kompatibilitu za možnosť multithreadingu a ďalších vylepšení v oblastiach, kde sa OpenGL bojí straty kompatibility. Okrem toho si pochvaľuje lepšie API v DirectX.
Jediné, čo drží hry id Softu ešte pri OpenGL, je zotrvačnosť. Napriek výhodám momentálne neplánujú prechod na DirectX, keďže majú všetky utility postavené na OpenGL.
Zároveň to znamená, že ich najbližšie hry pre PC neponúknu DX11 ani lepšie optimalizácie na multithreading. O Rage už vieme, ale pri novom Doome bude škoda, ak ho neposunú vpred. Nakoniec vyzerá, že ohlásenie nového Prey 2 je na spadnutie a zrejme ani v ňom niektorý z id Soft enginov nebude chýbať.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Alza spustila nové zľavy 28
- RECENZIA: The Precinct 18
- Detaily k 89 miliónom Steam účtov sú na darknete na predaj 33
- Epic spustil Mega výpredaj a rozdáva Dead Island 2 29
- HBO znovu premenovalo streamovaciu službu MAX 67
- Vývoj GTA VI sa rozbehol naplno v roku 2020, odklad na rok 2026 má pomôcť dosiahnu 76
- Apple namiesto toho, aby odsúhlasilo Fortnite pre USA, zablokovalo hru na iOS glob 41
- Samsung predstavil svoj supertenký Galaxy S25 Edge 34
- Vylepšená trilógia S.T.A.L.K.E.R.: Legends of the Zone príde na PC a konzoly 60
- Red Dead Redemption 2 údajne mieri na Switch 2 a dostane update na nové konzoly 60 zobraziť viac článkov >