Carmack: DirectX je lepšie ako OpenGL |
Carmack na aktuálnej AMD konferencii priznáva, že DirectX za posledné roky spravilo veľký krok vpred a prekonalo zastaralé OpenGL.
John Carmack na aktuálnej AMD konferencii priznáva, že DirectX za posledné roky spravilo veľký krok vpred a výrazne prekonalo zastaralé OpenGL. Dodáva, že DirectX bolo posledných 10 rokov vždy vpredu a udávalo smer v grafike, konkurenčné systémy ako Open GL dostávali všetko až následne po ňom. Naposledny napríklad geometrický shader z DX10.
DirectX však spravilo zásadný skok v zmene systému pri DX10 ovládačoch, kedy Microsoft obetoval spätnú kompatibilitu za možnosť multithreadingu a ďalších vylepšení v oblastiach, kde sa OpenGL bojí straty kompatibility. Okrem toho si pochvaľuje lepšie API v DirectX.
Jediné, čo drží hry id Softu ešte pri OpenGL, je zotrvačnosť. Napriek výhodám momentálne neplánujú prechod na DirectX, keďže majú všetky utility postavené na OpenGL.
Zároveň to znamená, že ich najbližšie hry pre PC neponúknu DX11 ani lepšie optimalizácie na multithreading. O Rage už vieme, ale pri novom Doome bude škoda, ak ho neposunú vpred. Nakoniec vyzerá, že ohlásenie nového Prey 2 je na spadnutie a zrejme ani v ňom niektorý z id Soft enginov nebude chýbať.
| NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Tomb Raider: Legacy of Atlantis a Tomb Raider: Catalyst oficiálne predstavené 105
- Budú toto tituly z vianočnej rozdávačky Epicu? Bude rozdávať aj RDR2? 49
- Nové zľavy pred Vianocami 30
- Mobily so 4GB pamäťou sa vrátia, niektoré hi-endy zrejme klesnú na 12GB 87
- Hogwarts Legacy je teraz zadarmo na Epic Store 33
- RECENZIA: Terminator 2D: NO FATE 57
- Half-Life 3 má byť launch hrou pre Steam Machine, vydanie cieli na jar 2026 71
- Tomb Raider: Legacy of Atlantis bude názov novej Tomb Raider hry 45
- Takto vyzerá Witcher 3 s AI filtrom 49
- Avatar: Oheň a Popol má zatiaľ najnižšie hodnotenia zo série 40 zobraziť viac článkov >












