Rockstar mal s Grand Theft Auto iné plány |
Naháňačka policajtov a kriminálnikov v meste, navigácia pomocou tlačenej mapy a iné odvážne nápady.
Policajti naháňajúci kriminálnikov v meste, v ktorom hľadáte ulice pomocou tlačenej mapy na kolenách? Utópia? Ale kdeže, takýto mód mala obsahovať hra Race'n'Chase, ktorú dnes poznáme pod názvom Grand Theft Auto!
Programátor Mike Daily uploadol na Flickr (Thx, Euromager) pôvodný dizajn dokument, pomocou ktorého sa štúdio DMA Design (teraz Rockstar North) malo zapísať do histórie. Hra sa pôvodne vyvíjala pre DOS, Win95, PSone, SEGA Saturn a Ultra 64 (Nintendo 64).
V dokumente z roku 1995 stojí, že autori uvažovali o zakomponovaní kradnutia a riadenia rôznych vozidiel vrátane vrtuľníkov, taxíkov a člnov. Postava vo chvíli, keď nesedí za volantom, mala byť mimoriadne zraniteľná, hra smrťou alebo zatknutím totiž končila.
Základ Race'n'Chase mali tvoriť štyri módy: Bank Robbery (za policajtov aj kriminálnikov), v ktorom išlo o vykradnutie banky a útek do bezpečia; Demolition Derby - ničenie áut súperov, až pokiaľ nezostane pojazdné iba jedno; a Cannonball Run - klasický pretek z bodu A do bodu B.
Po splnení misií sa postupne odomkli ďalšie mestá, ktoré pôvodne mali byť tri (vymodelované podľa New Yorku, Benátok a Miami). Na hru ste sa mali dívať z pohľadu z vtáčej perspektívy, pričom mapa nemala rotovať, ale iba rolovať do strán s použitím zoomu na zdramatizovanie diania na obrazovke. Pri rýchlej jazde sa mal obraz vzdialiť, pri havárii, naopak, priblížiť.
DMA Design plánovali zakomponovať aj zmenu svetelných podmienok (pravdepodobne striedanie dňa a noci), rôzne počasia (dážď, sneženie), damage systém aplikovaný na vozidlá, multiplayer pre PC a splitscreen pre konzolových hráčov.
V 12-stranovom dizajn dokumente narazíte aj na takú perličku ako hardvérové požiadavky: veľmi rýchly CPU Pentium a 8 MB RAM.
Vývoj Race'n'Chase započal 4. apríla 1995, pôvodne mala byť hra dokončená 1. júla 1996. S malými obmenami ju poznáme dnes pod názvom Gran Theft Auto, ktorá vyšla v roku 1997 pre PC a PSone.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- The Elder Scrolls IV: Oblivion remastered bol predstavený a rovno vydaný 295
- The Elder Scrolls IV Oblivion remastered sa na Steame pekne rozbehol 129
- Grafických kariet je na skladoch stále viac, už dostanete aj RTX 5070 Ti za lepšie 62
- Aký monitor si vybrať za 100, 200, 400 alebo 1000 eur? Aký rozmer, obrazovku a pom 113
- Takto bude vyzerať iPhone 17 Pro s obalom 64
- GTA San Andreas má dostupný slovenský AI dabing 49
- The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered bude ohlásený zajtra 31
- Porovnanie druhej epizódy The Last of Us season 2 seriálu s hrou 42
- Battlefield ukazuje základ svojej hrateľnosti - deštrukciu 28
- RECENZIA: Lost Records: Bloom & Rage 11 zobraziť viac článkov >