Aktuálna hardvérová konfigurácia Wii U

Japonský vývojár prezradil aktuálnu konfiguráciu vývojovej Wii U konzoly.

pridal saver 2.12.2011 o 23:55 pod hardware
Aktuálna hardvérová konfigurácia Wii U

HARDWARE > NOVINKY >

Japonský vývojár prezradil aktuálnu konfiguráciu dev kitu Wii U konzoly. Viac menej je to podobné, ako sme počuli začiatkom roka a konkrétne:

Procesor: Quad Core CPU, 3 GHz PowerPC 45nm - podobný Xbox360 čipu, ktorý má 3 jadrá a takt 3,2 GHz.
Pamäť: 768 MB eDRAM embeddovaných na procesore a zdieľaných medzi CPU a GPU
Grafika: nešpecifikovaný 40nm ATI čip

Nintendo akoby chcelo zapadnúť medzi aktuálne konzoly a každý element upgraduje len minimálne, aj keď v tomto prípade to môže znamenať 1080p na 60 fps, tam kde konkurencia bude v subHD. Na druhej strane, ak v rovnakom alebo nasledujúcom roku vyjde konkurencia, bude znovu výrazne vpredu a Nintendu ostane len inovatívny hardvér.

Ak si zoberieme procesor, povedzme že quadcore bude na ďalších pár rokov postačujúci, to isté sa nedá povedať o pamäti, ktorá dostane zrejme len minimálne rozšírenie oproti Xboxu a PS, aj keď spomínaný vývojár tvrdí, že Nintendo s IBM testujú ako 768 MB tak aj 1 GB verziu. V novej generácii by sme čakali aspoň 2 GB. WiiU však pomôže to, že pamäť bude priamo pri procesore, čo zvýši priepustnosť a teda aj všetky spracovania (Xbox má len 10 MB edram na grafike využiteľných na efekty, teda na podobné veci bude mať WiiU celých 768 alebo 1 GB).

Nepomôže to však načítavaniu dát, ktoré budú musieť byť neustále načítavané z nejakej obdoby hddvd disku, a aj ak bude rýchlejší ako Bluray v PS3, stále to bude najpomalším článkom. Eventuálne by to ale mohlo znamenať 3 až 4-krát väčšie textúry ako na starých konzolách, čo by bolo vhodné pri prechode z 720p na 1080p. Teda ak aktuálne konzoly spustia Crysis na Medium textúrach, WiiU by išlo na Very High, ale stále by mu ostával krok k Ultra nastaveniu textúr.

Grafika je stále otáznym elementom a aj keď sa hovorí, že to bude ATI R700 čip, ťažko povedať, aká bude frekvencia a aké modifikácie dostane. Určite to však bude najvýraznejší upgrade oproti konkurencii, ktorý zaistí rýchlosť grafiky, rozlíšenie aj efekty.

Nintendo sa určite snaží udržať cenu samotnej konzoly čo najnižšie hlavne pre pridanie tabletového ovládača, ktorý so svojou 6,2 palcovou uhlopriečkou zaťaží finálny účet. Na druhej strane Nintendo sa ním trafí presne do aktuálneho rozmachu tabletov a pomôže mu aj získať páku na konkurenciu. Dôležité budú už len hry... napríklad GTA V s mapou, inventárom, štatistikami na displeji ovládača, ako aj ochota core hráčov hrávajúcich doteraz na Xboxe a PS vyskúšať Nintendo platformu.





Páči sa mi!

Zaradené pod: nintendo, nintendo, gta, xbox, quadcore, crysis, ati






Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Hra 1612/smuta (1)
Smuta 1612 je nová hra s veľmi realistickou grafik...
|Speedlink competition pro extr... (0)
Zdravim, som lama mám otázku.Kúpil som si SpeedLin...
|Mw3 2011 xbox series x multipl... (2)
Čaute, kúpil som si fyzickú kópiu MW3 x360. Hra fu...
|Poľovnícke hry - hunter simula... (6)
je ich viacero,ale v tomto vlákne by som sa chcel ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19594)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk