Aktuálna hardvérová konfigurácia Wii U |
Japonský vývojár prezradil aktuálnu konfiguráciu vývojovej Wii U konzoly.
Japonský vývojár prezradil aktuálnu konfiguráciu dev kitu Wii U konzoly. Viac menej je to podobné, ako sme počuli začiatkom roka a konkrétne:
Procesor: Quad Core CPU, 3 GHz PowerPC 45nm - podobný Xbox360 čipu, ktorý má 3 jadrá a takt 3,2 GHz.
Pamäť: 768 MB eDRAM embeddovaných na procesore a zdieľaných medzi CPU a GPU
Grafika: nešpecifikovaný 40nm ATI čip
Nintendo akoby chcelo zapadnúť medzi aktuálne konzoly a každý element upgraduje len minimálne, aj keď v tomto prípade to môže znamenať 1080p na 60 fps, tam kde konkurencia bude v subHD. Na druhej strane, ak v rovnakom alebo nasledujúcom roku vyjde konkurencia, bude znovu výrazne vpredu a Nintendu ostane len inovatívny hardvér.
Ak si zoberieme procesor, povedzme že quadcore bude na ďalších pár rokov postačujúci, to isté sa nedá povedať o pamäti, ktorá dostane zrejme len minimálne rozšírenie oproti Xboxu a PS, aj keď spomínaný vývojár tvrdí, že Nintendo s IBM testujú ako 768 MB tak aj 1 GB verziu. V novej generácii by sme čakali aspoň 2 GB. WiiU však pomôže to, že pamäť bude priamo pri procesore, čo zvýši priepustnosť a teda aj všetky spracovania (Xbox má len 10 MB edram na grafike využiteľných na efekty, teda na podobné veci bude mať WiiU celých 768 alebo 1 GB).
Nepomôže to však načítavaniu dát, ktoré budú musieť byť neustále načítavané z nejakej obdoby hddvd disku, a aj ak bude rýchlejší ako Bluray v PS3, stále to bude najpomalším článkom. Eventuálne by to ale mohlo znamenať 3 až 4-krát väčšie textúry ako na starých konzolách, čo by bolo vhodné pri prechode z 720p na 1080p. Teda ak aktuálne konzoly spustia Crysis na Medium textúrach, WiiU by išlo na Very High, ale stále by mu ostával krok k Ultra nastaveniu textúr.
Grafika je stále otáznym elementom a aj keď sa hovorí, že to bude ATI R700 čip, ťažko povedať, aká bude frekvencia a aké modifikácie dostane. Určite to však bude najvýraznejší upgrade oproti konkurencii, ktorý zaistí rýchlosť grafiky, rozlíšenie aj efekty.
Nintendo sa určite snaží udržať cenu samotnej konzoly čo najnižšie hlavne pre pridanie tabletového ovládača, ktorý so svojou 6,2 palcovou uhlopriečkou zaťaží finálny účet. Na druhej strane Nintendo sa ním trafí presne do aktuálneho rozmachu tabletov a pomôže mu aj získať páku na konkurenciu. Dôležité budú už len hry... napríklad GTA V s mapou, inventárom, štatistikami na displeji ovládača, ako aj ochota core hráčov hrávajúcich doteraz na Xboxe a PS vyskúšať Nintendo platformu.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- DOJMY: Vivat Slovakia (Early Access) 146
- Aký je Fallout seriál? 166
- DOJMY: Kingdom Come: Deliverance II chce byť väčšie a lepšie ako jednotka 219
- Vivat Slovakia, slovenské GTA, vychádza v Early Access už vo štvrtok 84
- PS5 Pro Enhanced označenie nebude vyžadovať 60 fps hry, konzola bude mať aj ultra 86
- História Fallout série 62
- VIDEO : Vivat Slovakia - prvých 30 minút z Early Access verzie 54
- Ubisoft maže The Crew z knižníc hráčov 124
- Warhorse štúdio dnes o 20:00 predstaví svoju novú hru 119
- Alza ponúka ďalšie zľavy 15 zobraziť viac článkov >