Advertisement

História Call of Duty série

K príležitosti vydania Call of Duty Black Ops 3 si môžeme updatnúť históriu série o ďalšiu časť.

PC
PS2
PS3
Xbox 360
pridal saver 16.11.2015 o 14:36 pod hry
História Call of Duty série

HRY > NOVINKY >

fiogf49gjkf0d

V ďalšom našom historickom okienku sa pozrime na postupný vývoj Call of Duty série, ktorá je známa ako svojimi rekordmi v predaji, tak aj dlhoročnou stagnáciou. 

Update: Doplnené o Black Ops III

História Call of Duty série

Call of Duty 1 - Infinity Ward - 2003 - PC   (sector 9.3)

Prvá Call of Duty hra vznikla v Infinity Ward po odídení autorov od EA, konkrétne z Medal of Honor série. Presne Medal of Honor kopíruje, ale posúvajú ju o krok ďalej k intenzívnejšiemu zážitku na bojisku. Animácie, taktiky, všetko bolo vylepšené a na danú dobu pôsobivé. Zo zaujímavostí toto Call of Duty ešte malo lekárničky.


História Call of Duty série


Call of Duty: United Offensive  - Treyarch (vtedy ešte pod názvom Grey Matter Studios) -2004 - PC (sector 8.6)

Hra pokračovala expanziou v ofenzíve a zasnežených prostrediach, tentoraz ju dali spraviť Treyarchu, ktorý si na nej spravil veľmi dobrý tréning pre ďalšie hry.


História Call of Duty série

Call of Duty: Finest hour - Spark Unlimited - 2004 - PS2, Xbox (sector 8.0)

Zatiaľ čo PC verziu mal na starosti Infinity Ward, Activision potlačilo aj na konzolový proťajšok, ktorý v prvej časti vyvíjal Spark Unlimited

História Call of Duty série


Call of Duty 2 - Infinity Ward - 2005 - PC, Xbox360  (sector 9.3

Dvojka ponúkla vylepšený engine s DX9 efektmi na PC ale aj zjednodušenú hrateľnosť s automatickou regeneráciou zdravia pre snahu dostať hru úspešne medzi širšie konzolové publikum. Od tejto časti engine hry prechádza od jedného COD k druhému.

História Call of Duty série


Call of Duty 2: Big Red One - Treyarch
- 2005 - Xbox, GC, PS2  (metacritic 7.8)

Popri hlavnej PC verzii dostal teraz konzolovú PS2 verziu na starosti Treyarch a vytvoril svoj prvý plný titul od COD série. Aj keď len ako vedľajší oldgen doplnok, popri plnom COD2.  Bol to však ich veľký krok k samostatnej hlavnej hre, ktorú dostali už na ďalší rok.


História Call of Duty série

Call of Duty 3 - Treyarch - 2006 - Xbox360, PS3  (sector 8.3) (metacritic 8.2)

Medziskok medzi COD2 a Modern Warfare sériou vyšiel len na konzolách, stále sa držal druhej svetovej vojny, ale už bolo cítiť únavu hráčov z tohto obdobia. Treyarch ju dokázal pozliepať za rok a relatívne slušne.


História Call of Duty série

Call of Duty Modern Warfare - Infinity Ward - 2007 - PC, Xbox360, PS3, Wii  (sector 9.5) (metacritic 9.2

Hra, ktorou sa vlastne celý Call of Duty ošiaľ začal. Infinity vystihlo situáciu vo svete, ponúklo kontroverznosť, teroristov a modernú vojnu a k tomu pridalo aj jednoduchý multiplayer, ktorý nalákal milióny hráčov. Od tohto bodu išli predané kópie rapídne nahor. Hráči si však všimli, že trend zjednodušovania hry a skracovania kampane pokračuje. Snaha o intenzívnu atmosféru, začala obmedzovať možnosti hrateľnosti.


História Call of Duty série

Call of Duty World at War - Treyarch - 2008  - PC, Xbox360, PS3, Wii (sector 6.5)  (metacritic 8.3

Posledná Call of Duty hra v druhej svetovej vojne rýchlo obehla už známe bojiská, ale pre vyšťavenosť týchto bojov už nezabrala tak ako predtým. Samotná kampaň však bola príliš predscriptovaná, fádna a nudná. Priniesli však novinku a to kooperačný Zombie mod, ktorý sa stal neoddeliteľným prídavkom ich COD titulov. 


História Call of Duty série

Call of Duty Modern Warfare II - Infinity Ward- 2009  - PC, Xbox360, PS3 (sector 8.5) (metacritic 8.6

Podséria Modern Warfare II pokračovala, ale už nezaujala tak ako predtým a hráči sa začali deliť na dva tábory. Jedných ešte bavil každoročný update bez zmien, druhým už séria neprinášala nič nového.  Recyklácia enginu, prostredí, hrateľnosti, krátkosti kampane a chaosu v príbehu už začali byť tŕňom v oku.


História Call of Duty série

Call of Duty Black Ops - Treyarch - 2010  - PC, Xbox360, PS3, Wii  (sector 8.5)  (metacritic 8.1

Mierne dokázal rozvíriť vody COD hráčov aj Treyarch, ktorý sa dokázal odpútať od druhej svetovej vojny a priniesť nové postavy, nový príbeh. Rozdrobenosť pohľadu hráčov na sériu pokračovala aj tu, niektorí príbeh kritizovali, iným sa posun do novej oblasti páčil.


História Call of Duty série

Call of Duty Modern Warfare III - Infinity Ward - Treyarch - 2011 - PC, Xbox360, PS3, Wii (sector 7.5)  (metacritic 7.8

Obľúbená, ale už zunovaná a aj odchodom hlavných vývojárov poznačená podséria bola ukončená a predaje sa po prvýkrát od roku 2007 nezvyšujú. Napriek vysokému úvodnému predaju už ďalšie mesiace ukazujú spomalenie. Séria touto časťou u časti hráčov potvrdila svoju stagnáciu a celkovo ponúkla len vlažný koniec podsérie. Bolo to hlavne pre problémy v Infinity Ward, ktoré sa počas vývoja už rozpadalo.


História Call of Duty série

Call of Duty Black Ops II - Treyarch - 2012 - PC, Xbox360, PS3, WiiU  (sector 7.5)  (metacritic 7.4

Treyarch bol zdržaný MW III, ale napriek tomu ponúkol decentné pokračovanie svojej Black Ops série. Pridal slušný príbeh, s rozmanitosťou prostredí a možnosťou ovplyvnenia konca príbehu. Multiplayer bol štandardný ale bolo cítiť nedostatok času v jeho technickom nedotiahnutí.

 

História Call of Duty série

Call of Duty Ghosts - Infinity Ward - 2013 - PC, Xbox360, PS3, WiiU, Xbox One, PS4  (sector 6.0)  (metacritic 7.8

Inifnity Ward chcel vstúpiť do nextgenu naplno a pri ohlasovaní básnil o novom engine, vylepšených svetlách, AI rybičiek a psovi. Celé to však skončilo ako najslabšie Call of Duty posledných rokov. Multiplayer to ako tak dokázal zachrániť. Ale aj tak to bol zlý pokus a cítiť, že Infinity Ward odišli všetci kvalitní ľudia do Respawn studios, aby pracovali na Titanfalle a zároveň aj to, že na hru mali len dva roky. Čo pri odlive ľudí z firmy bolo veľmi ťažké.  Práve tu sa Activision rozhodol, že každá firma bude na COD hre robiť tri roky.

 

História Call of Duty série

Call of Duty Advanced Warfare - Sledgehammer games - 2014 - PC, Xbox360, PS3, WiiU, Xbox One, PS4 (sector 8.5)  (metacritic 7.8

Sledgehammer prinieslo prvé skutočne nextgen pokračovanie Call of Duty série. Ponúklo v ňom kvalitný príbeh s Kevinom Spaceym v hlavnej úlohe, pridali slušné spracovanie futuristickej doby v roku 2056, exoskelety a s tým súvisiace schopnosti ako skoky, sila, rýchlosť. Dobre to zapracovali ako do kampane, tak aj do multiplayeru. Priniesli COD také ako by sme čakali. Sledgehammer sa tak z trojice firiem meniace si značku COD stala najlepšou. Zároveň tu bolo cítiť, že tri roky na vývoj hry zaberajú.

 

História Call of Duty série

Call of Duty Black Ops 3 - Treyarch - 2015 - PC, Xbox360, PS3, Xbox One, PS4 (sector 5.5) (metacritic 7.8

Treyarch mal Black Ops podsériu veľmi dobre nabehnutú, síce nebola najlepšia ale mala svoj štýl. To žiaľ už neplatí. Ani tri roky Treyarchu nepomohli, aby sériu zmysluplne posunul vpred. Spravil opak. Posunul ju vzad. Black Ops 3 vydali nedotiahnutý, zle optimalizovaný, zle vyzerajúci s otrasnou kampaňou. Ale zase, ak máte radi klasický multiplayer a kooperáciu, plus zombíkov, môže vás to štandardne zabaviť. Celkovo dokázali hru pokaziť viac ako svojho času Ghosts.

 


Páči sa mi!

Zaradené pod: call of duty




Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SECTOR MAGAZÍN

pdf

SECTOR MAGAZÍN
#104


SOCIÁLNE SIETE
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
network
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2018 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk