PRIHLÁS

História série Assassin's Creed

Po trinástich rokoch tiahne Assassin's Creed séria na sever.

pridal saver 3.5.2020 o 10:36 pod hry
História série Assassin's Creed

HRY > NOVINKY >

Cestovanie v čase cez spomienky uzamknuté v DNA, to je v skratke Assassin’s Creed. To, že sa ocitáte v koži zabijaka a krútite krkmi dôležitým postavám histórie je vedľajšie. Touto premisou si Ubisoft zabezpečil nekonečný prísun nového materiálu, pretože zaujímavých časových epoch aj udalostí z dejepisu je neúrekom. 

Assassin’s Creed sa nestala najdôležitejšou sériou Ubisoftu pre ľahko aplikovateľný model na nové pokračovania, ale podarilo sa jej presiahnuť hranice platforiem PC, PS3 a Xbox360, kde v roku 2007 debutovala. 

V našom historickom okienku sa zameriame výhradne na nosné hry a spin-offy. Úplne obídeme komiksovú minisériu, ktorá sa do anglicky hovoriacich krajín nedostala, dvojicu komiksových minisérií s Nikolaiom z Ruska, päticu knižných adaptácií, ktoré neodporúčame vôbec čítať, poslabší film s Michaleom Fassbenderom, ako aj detailnejšiemu rozboru trojice krátkych filmov, o ktoré sa občas obtrieme, či oficiálnej encyklopédie.

 

 

Assassin’s Creed - (PC, PS3, Xbox360) 2007 [recenzia 7.0]

História série Assassin's Creed

Pre rokmi sa v súvislosti s Assassin’s Creed skloňovali dve mená - Jade Raymond a Desmond. Bolo to prvý a posledný krát, čo sa tvárou hry stala producentka, ktorá dokázala, že aj žena dokáže kormidlovať 800-členný tím v Montreale. Desmond bol zase kľúčom k rozlúsknutiu sci-fi prvkov objavujúcich sa v každom traileri. 

Desmond bol moderným cestovateľom v čase, ktorý však fyzicky nikam nechodil, ale do minulosti sa vydával prostredníctvom spomienok predkov. O vizualizáciu sa postaral Animus, celý experiment platila spoločnosť Abstergo a začala sa novodobá vojna asasínov a templárov o artefakt Rajské jablko. 

Na druhej strane stroja času bol vlastnou pýchou ponížený zabijak Altair, ktorý musel svojmu majstrovi Al-Mualímovi dokázať oddanosť bratstvu, a to tak, že zabije deväť pohlavárov cicajúcich moc z prsníka Tretej krížovej výpravy. Deväť ich muselo zomrieť v mene vyššej moci sídliacej v pevnosti Masyuf, nakoniec ich zomrelo desať. 

Assassin’s Creed nemala zaujímavý len námet, ale aj mnohé herné mechaniky, ktoré dovolili hráčom loziť po domoch, vežiach a svoje obete doslova špehovať z bezpečia výšky. Otvorenosť trojice miest (Acre, Jezuzalem a Damašok) a neopozerané obdobie 12. storočia zabezpečili hre výborný štart a Altair okamžite v obľúbenosti vystriedal Princa z Perzie. Okrem iných hier sa mimochodom objavil aj v Metal Gear Solid 4 či Zaklínač 2. 

 

 

Assassin’s Creed: Altair Chronicles (Nintendo DS, iOS, WP7) 2008

História série Assassin's Creed

Ubisoft kalkuloval od začiatku s rozšírením Assassin’s Creed aj na iné platformy, ako prvý prišiel na rad prequel Altair Chronicles pre dvojdisplejový handheld DS, ktorý vás vyslal hľadať tajomný artefakt známy ako Kalich. Kto sa ho zmocní, môže ukončiť Tretiu krížovú výpravu. 

V koži Altaira ste tak preskákali až piatimi mestami, daňou ale bola odobraná sloboda, priamočiare súboje aj pasáže, ktoré skôr pripomínali starého dobrého Princa z Perzie ako techniky stredovekého zabijaka spoliehajúceho sa na stealth. Hra si veľmi dobre neviedla ani v recenziách. Ubisoft ju preportoval neskôr aj pre mobilné platformy. 

 

 

Assassin’s Creed: Bloodlines (PSP) 2009 [recenzia 5.0]

História série Assassin's Creed

Zatiaľ čo Altair Chronicles sa sústredí na udalosti pred Assassin’s Creed, jediná hra pre PSP nadväzuje priamo na udalosti po zúčtovaní na pevnosti Masyuf. Stopy templárov vedú na Cyprus a čo je horšie, nachádza sa tu aj Rajské Jablko.

Bloodlines sa odohráva v dvoch mestách (Limassol a Kyrenia), ktoré zívajú prázdnotou. Na ulici takmer niet život, obmedzená je aj voľnosť pohybu, zjednodušená bola ovládacia schéma aj AI. Na pomery PSP hra vyzerala k svetu, avšak po stránke hernej náplne šlo o biedu. 

Altair v Bloodlines opakovane naráža na Mariu, ku ktorej prechováva city napriek tomu, že ho zakaždým podrazí. Ženy.

 

 

Assassin’s Creed II (PC, PS3, Xbox360) 2009 [recenzia 9.0]

História série Assassin's Creed

Dva roky trvalo, kým bola zodpovedaná otázka, kam sa Ubisoft chystá vydať so sériou a ako zúročí základ, ktorý s prihliadnutím na historické udalosti dokáže generovať prakticky nekonečné množstvo pokračovaní. Odpoveďami bolo renesančné Taliansko, šľachtic Ezio Auditore da Firenze a prelomový ekonomický systém. 

Leonardo da Vinci zásoboval mladého Ezia novými hračkami a on ich s radosťou používal v Benátkach, Florencii aj v Toskánsku v boji proti rodu Borgiovcov, ktorý ho pripravil o všetko. Assassin’s Creed II je najdôležitejším dielom celej série. Dramatický posun zabezpečený vysokou variabilitou vedľajších aktivít úplne eliminoval stereotypnosť, historická presnosť a monumenty, ktoré ste možno navštívili počas letnej dovolenky v Taliansku, zase nechali zabudnúť na chladné miesta a hradby predchodcu. 

Silnejúci vplyv zabijaka sa odrážal na rodnom sídle, kam pribúdali obchody aj remeselníci generujúci zisky potrebné na kúpu nových zbraní, opravovanie zbroje a nákup guliek do vôbec prvých strelných zbraní. 

Udalostiam Assassin’s Creed II predchádza hraný trojdielny film Lineage, v ktorom dej sleduje kroky Eziovho otca, Giovanniho. 

 

 

Assassin’s Creed II: Discovery (DS) 2009

História série Assassin's Creed

Posledný spin-off pre platformu Nintendo vás zaviedol do Španielska v období, kedy už bol Ezio pasovaný za majstra zabijaka. Vydáva sa tam zastaviť templárov snažiacich sa o objavenie nového sveta na západe. Okrem iných historicky dôležitých osôb, ktoré zomierajú charakteristickou vyskakovacou dýkou pripevnenou na zápästí, sa v príbehu mihol aj Krištof Columbus. 

Ezio sa do Ameriky nikdy nedostal, podarilo sa to až jeho nasledovníkovi o tri roky neskôr. 

 

 

Assassin’s Creed: Brotherhood (PC, PS3, Xbox360) 2010 [recenzia 9.0]

História série Assassin's Creed

Od krutej pomsty vo Vatikáne ubehlo iba 12 mesiacov a Ubisoft bol (ako každú jeseň) pripravený naservírovať ďalší diel s Eziom v hlavnej roli. Skepsa bola na mieste, ale realita ukázala, že ak z rovnice odstránite trojicu miest, nahradíte ju jedným veľkým a posilníte ekonomický systém, ktorý navrch obohacuje multiplayer, úspech sa dostaví sám. 

Zveľaďovanie sídla bolo tentoraz aplikované na celé mesto Rím. Oslobodzovanie štvrtí od nadvlády Borgiovcov zabezpečovalo, že začalo prekvitať, do ulíc sa vrátil ruch, otvorili sa obchody a k Eziovi sa pridali ďalší zabijaci, čím sa rozširoval ich počet. Jedným hvizdom padali obete k zemi. A nielen v Ríme. Ich pôsobenie sa rozšírilo mimo večné mesto, pôsobili v celej Európe a prinášali nemalé zisky.

Po prvýkrát sa v sérii objavuje multiplayerový komponent vychádzajúci z jedného z charakteristických čŕt série - splynutia s davom. Likvidácia cieľov postrádala na rýchlosti, ale získavala na efektivite, ak ste si cieľ vychutnali zo strechy alebo z kopy sena. Multiplayer sa odohrával v Abstergu a každá z postáv bola trénovaným templárom. 

Assassin’s Creed: Brotherhood predchádzal krátky animovaný film Ascendance. Dej sa točil okolo vzostupu Cesara Borgiu.

 

 

Assassins Creed: Project Legacy (PC) 2010

História série Assassin's Creed

Marketingovým nástrojom pre Brotherhood sa stala facebooková RPG hra Project Legacy, v ktorej prežívate spomienky iných ako vašich predkov. Je to zabezpečené cez nové zariadenie DDS (Data Dump Scanner). Môže to znieť akokoľvek dobre, ide v podstate o klasickú facebookovú “klikačku”, v ktorej všetko podlieha energii. Na plnenie misií v jednotlivých spomienkach potrebujete aj predmety alebo postavy, ktoré získavate opakovaným už prejdených misií. 

Project Legacy nájdete tu.

 

 

Assassin’s Creed: Revelations (PC, PS4, PS 3, Xbox 360, Xbox One, Android, Symbian) 2011 [recenzia 8.0]

História série Assassin's Creed

Ubisoft potreboval presne tri diely a tri filmy, aby dokončil, čo započala dejová línia talianskeho šľachtica Ezia. Revelations malo byť vyvrcholením jeho cesty, k nemu nedošlo, keďže chýbalo zakončenie, ktoré bolo zverené do rúk scenáristov krátkeho filmu Embers. 

Revelations ťaží z vysoko nasadenej latky dvoch predchádzajúcich dielov a základnú stavbu misií ani vedľajších úloh nemení. Do hry pribudla zvláštna tower defense minihra, ktorá príliš neoslovila, zato výroba rôznych bômb mala svoje opodstatnenie pri útekoch alebo frontálnych útokoch na ozbrojené stráže. 

Dej Revelations vás zaviedol do Konštantinopolu aj na pevnosť Masyuf, kam sa vraciate ako Altair. Na hre sa začala prejavovať únava materiálu aj látky, našťastie v tomto trende už Ubisoft nepokračoval.

 

 

Assassin's Creed: Rearmed (iOS) 2011

História série Assassin's Creed
 

Ubisoft skáče po každej príležitosti a so svojim interným štúdiom Gameloft zásobuje mobilné platformy. Rearmed vychádza z multiplayeru Brotherhood a Revelations. Na herné pole sa však dívate z nadhľadu. 

Rearmed je zadarmo, ale využíva mikroplatby za predmety, postavy aj schopnosti. Naraz môžu hrať štyria hráči s postavami, ktoré nájdete aj v konzolových hrách. Autori sa nebáli použiť ani techniky, ako sú pasce na mapách alebo možnosť úteku pri prenasledovaní či zapadnutie do davu.  

 

 

Assassin’s Creed: Recollection (iOS) 2012

História série Assassin's Creed

Kto by to bol povedal, že Assassin’s Creed bude fungovať ako stolová hra? Recollection sa necháva voľne inšpirovať kartičkovými hrami, no na rozdiel od nich neprebieha na kolá, ale beží v reálnom čase. Postavy, misie aj udalosti vychádzajú z hier Assassin’s Creed II a Brotherhood. Ubisoft tvrdí, že plnenie 20 misií a desiatky challengov vám zaberie 10 hodín. Súčasťou hry je aj multilpayer a krátky film Embers. Vytvorenie ultimátneho balíčka kariet sa, samozrejme, nezaobíde bez mikroplatieb.

 

 

Assassin’s Creed III (PC, PS3, Xbox360) 2012 [recenzia 9.0]

História série Assassin's Creed

Sedem miliónov predaných kópií počas dvoch mesiacov na trhu je známka, aká sa podarí máloktorému dielu z dlhotrvajúcej série. Ubisoft našiel svoju dojnú kravu a Assassin’s Creed sa stáva najdôležitejším klenotom v lineupe, ktorý sa môže rovnať a smelo postaviť bok po boku Call of Duty, FIFA či Halo. 

Assassin’s Creed III opustil starý kontinent a vyrazil objaviť nový svet v koži miešanca Connora. Dobývanie Ameriky preskakuje a rovno sa vrhá do Vojny o nezávislosť, ktorej sa priamo zúčastňujete, ba čo viac, aj ju podnecujete, keď sa zapletiete do udalosti známej ako Pitie bostonského čaju. 

Ohýbanie historických udalostí nabralo nový rozmer aj s prezidentom Washingtonom, ktorý sa v prídavku stáva tyranom, stále si hra udržuje vysokú mieru detailnosti a je to vidieť na mestách a spracovaní sveta. Absolútnou novinkou sú námorné bitky, ktoré by sa uživili aj ako samostatná hra a trochu nešťastne schovaná výroba a obchod s tovarom.

Postava Connora dovolila hráčom ochutnať, aké to je dýkou skoliť medveďa, stiahnuť z kože vysokú zver alebo skalpovať či používať v každej ruke inú zbraň. V súbojoch sa odráža divokosť hrdinu aj väčšia surovosť. 

Výpravný charakter rozprávania príbehu obral hru o slobodu v príbehových misiách, vsadilo sa na scény plné výbuchov a predpripravené udalosti, čo vedie k vyššiemu spádu a väčšej dynamike. 

Assassin’s Creed III uzatvára komplikovanú a zamotanú story s Desmondom a chytro sa zbavuje najhoršej postavy v histórii série.

 

 

Assassins Creed III: Liberation (PS Vita, PC, Xbox 360, PS3) 2012 [recenzia]

História série Assassin's Creed

Nový svet nechal zrodiť nie jednu, ale rovno dve paralelné dejové línie. Connorovi na severe robí garde v južanských kolóniách Aveline, dcéra otrokyne. Po prvýkrát v sérii preberá hlavnú rolu ženská postava a to na platforme PS Vita. Neskôr hra prišla aj na PC a ďalšie konzolové platformy..

Dvojica miest New Orleans a Louisiana nemajú však dostatok obsahu ani variability, aby nepôsobili ako kópie už preskúmaných a už videných. Aveline dostala do vienku nové zbrane, kam patrí aj fúkačka, a naučila sa poriadne liezť po stromoch, či lámať väzy krokodílom v močariskách. 

V Liberation je predstavený systém kostýmov, ktoré vďaka ignorovaniu zo strany misií nefunguje podľa predstáv autorov. Prehliadaným zostane aj obchodovanie a preskúmavanie námorných ciest flotilou plachetníc a obchodných lodí.

 

 

Assassin’s Creed: Black Flag (PC, PS3, Xbox360, Xbox One, PS4) 2013 [recenzia 9.0]

História série Assassin's Creed

V roku 2013 dokončil tím v Montreale najväčší Assassin’s Creed dovtedy a to hlavne vďaka tomu, že ho presunuli na more. Dostali sme sa totiž do doby pirátov s masívnou oblasťou okolo karibských ostrovov. Do časov ešte pred Assassin’s Creed III, kde sme prebrali postavu Edwarda Kenwaya, piráta v 18-tom storočí, otca Haythama Kenwaya a starého otca Connora, hlavnej postavy z trojky.

Vzhľadom na to, že budeme pirátom, budeme sa plaviť po moriach, bojovať v námorných bitkách a pravidelne si vylepšovať svoju loď. V príbehu stále pôjde o boj proti templárom, ale v prítomnosti už postava Desmoda Milesa skončila a Abstergo už pracuje len s jeho DNA. Abstergo s jej pomocou chce nájsť observatórium, staré zariadenie prvej civilizácie.

Ku Black Flag prišlo aj veľké DLC, ktoré je dostupné aj ako samostatná hra Freedom Cry, ktorá príbehom prepája Black Flag a Rogue časti. Hráme v ňom za otroka Adewalea. Ponúka okolo 3 hodiny hry.

 

 

Assassin’s Creed: Rogue (PC, PS3, Xbox360) 2014 [recenzia 9.0]

História série Assassin's Creed

Rogue pokračovalo v trilógii zloženej z trojky a Black Flag a stále sa drží v Amerike a stále aj primárne na vode, aj keď teraz viac na severe a počas francúzsko-indiánskej vojny. Prebrali sme v nej postavu Shaya Patricka Cormaca, nováčika do bratstva, ktorý je však assassinmi sklamaný a začína koketovať s Templármi. Rozbehne zaujímavý príbeh zachytávajúci dôležité miesta a postavy Ameriky danej doby. 

 

 

Assassin’s Creed: Unity (PC, Xbox One, PS4) 2014 [recenzia 7.5]

História série Assassin's Creed

Po Rogue, ktoré ukončilo severoamerickú, sériu sa autori vydávajú do Európy, kde prvým navštíveným mestom bol Paríž vo svojich zlomových rokoch Francúzskej revolúcie v roku 1789.

Dostaneme sa do postavy Arna Doriana, ktorého otca zabil Shay z Rogue a ktorý je následne adoptovaný rodinou Templárov. Netušil to a to ani vtedy, keď bol aj jeho adoptívny otec zabitý. Vydáva sa na cestu pomsty, ktorá ho privedie k Assassinom. 

V hre autori použili nový engine, ktorý priniesol parádnu grafiku, ale zároveň aj vyššie nároky na hardvér a aj na konzoly. Autori to nedotiahli a dočkali sa množstva kritiky a nepomohlo ani to, že v hre bola aj parádna koooperácia a aj multiplayer. Titul bol plný obsahu, ale zo začiatku aj plný chýb.

 

 

Assassin’s Creed Chronicles (PC, PS3, Xbox360) 2015-2016 [recenzia 6.5]

História série Assassin's Creed

Ubisoft skúsil aj malú odbočku od Assassin’s Creed série v 2D skákačkovej forme, ale v celej trilógii sa dočkal len jednej decentnej hry. Séria mala tri časti, v ktorých sme navštívili Čínu, Indiu a Rusko. Všade sme ovládali assassina a spoznávali miestnych templárov. Kvalitatívne to však pomaly upadalo a hry nezabavili aj napriek lákavým lokalitám.

 

 

Assassin’s Creed Syndicate (PC, PS3, Xbox360) 2015 [recenzia 8.5]

História série Assassin's Creed

Pokračovanie Unity na seba nenechalo dlho čakať a autori nás presunuli do Londýna na pokraji priemyselnej revolúcie v roku 1868. Je to drsnejší svet ako v Paríži a viac technologickejší. Prebrali sme tam postavy Jacob a Evie Fryovcov, ktorí dostali za úlohu nájsť Piece of Eden skryté v Londýne.  

Engine už bol lepšie dotiahnutý ako v Unity, ale stále tam problémy boli a to hlavne s framerate na konzolách, kde to nešlo úplne bez problémov. 

 

 

Assassin’s Creed Origins (PC, Xbox One, PS4) 2017 [recenzia 9.0]

História série Assassin's Creed

Keďže Unity a Syndicate nemali veľmi dobrý ohlas, autori sa rozhodli prejsť do novej éry a začať novú podsériu. Presunuli sa úplne na začiatok bratstva assassinov do starého Egypta pred našim letopočtom. Do časov, kedy Egypt ovládala Kleopatra a na severe sa rozmáhala Rímska ríša. Do časov, kedy povstal prvý assassin Bayek.

Hra ponúka najväčšie prostredie v sérii doteraz a zároveň sa presúva z jednoduchého akčno-adventúrového štýlu do skôr akčného RPG štýlu. Totiž hrdina sa už nemôže pustiť do boja proti hocikomu, každý nepriateľ má svoj level a rovnako level má aj vaša postava a rovnako aj jej zbrane. Pridalo to hre na komplexnosti, ale aj nutnosti spĺňania vedľajších úloh, aby ste sa vylevelovali. Môžeme to zhodnotiť ako veľmi dobré rozhodnutie.

Zároveň séria začala s novou línou v prítomnosti, kde sa dostaneme do postavy Layly, ktorá nepracuje pre Abstergo, ale pracuje sama a to v štýle Lary Croft. Teraz našla múmiu prvého assassina Bayeka. Až je škoda, že autori nevenovali viac herného času aj tejto časti hry. V každom prípade ide o kvalitnú časť, teraz aj s oveľa lepšou technickou optimalizáciou.

 

 

Assassin’s Creed Odyssey (PC, Xbox One, PS4) 2018 [recenzia 9.0]

História série Assassin's Creed

Po Egypte sa séria posunula do Grécka, kde nám pre zmenu priblížila grécku mytológiu. Ponúkla masívnu mapu, množstvo gréckych ostrovov, zaujímavý príbeh zameraný na Sparťanov. Hra priniesla aj ďalšie úpravy do RPG prvkov, plus tentoraz pribudli aj možnosti odpovedí v rozhovoroch. Stále ostala nutnosť spĺňania vedľajších úloh pre možnosť pokračovania v príbehu, aj keď tentoraz bola ešte výraznejšia ako v Origins.

Prítomnosť ostala rovnako minimalistická a bezvýznamná ako v Origins. Je tam len ako povinný doplnok bez výraznejšieho dopadu.

 

 

Assassin’s Creed Valhalla (PC, Xbox One, PS4, Xbox Series X, PS5) 2020 

História série Assassin's Creed

Tento rok potiahneme znovu na server a preberieme si severskú mytológiu a spoznáme kultúru Vikingov. Presnejšie preberieme úlohu Vikinga, ktorý so svojim kmeňom migruje do Anglicka, kde si zakladá novú dedinu. Tá bude teraz stredobodom hrateľnosti, budeme ju postupne rozvíjať, zlepšovať a spolu s tým aj naše možnosti. Nebudú chýbať vikingské rabovania, ale ani spojenectvá a príbeh assassinov ako v minulosti, tak v prítomnosti.

Zároveň odpadne XP levelovanie a nahradí to sila, ktorá bude závislá od odomknutých skillov a na postup v príbehových misiách už nebude potrebné spĺňať vedľajšie misie. Pri bojoch k tomu pribudne boj s dvomi zbraňami, vráti sa štít. 

Hra príde na jeseň 2020 na PC, staré konzoly a aj nové konzoly.

 





Páči sa mi! (+17)

Zaradené pod: história, Assassins Creed




Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SECTOR MAGAZÍN

pdf

Sector Magazín #124


SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
| Lord of the rings online (0)
Zdarma https://lotro.com/en/friendsforever?fbcli...
| Konzolová dilema (10)
Zdravým kolegovcov, Posledných pár dní si všíma...
| Nvidia shield tv (0)
Zdravas ludia, potreboval by som kupit Nvidia Shie...
| Ktorý je lepší ? (4)
Dobrý deň, Chcel by som si kúpiť jeden z týchto ...
| Aká hra vám chýba na niektorej... (8)
Aké hry by ste chceli vidieť na niektorej platform...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
network
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2020 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk