Star Citizen je kráľom crowdfundingu |
Nikto nikdy nevyzbieral od ľudí toľko peňazí ako Chris Roberts a jeho vesmírny simulátor. Kedy skončí s výberom peňazí a vydá hru?
Rozpočet Star Citizen rastie s takou istotou a pravidelnosťou, že už ani nemá zmysel informovať o každom novom milióne. Hráči už poctivo "pracujú" na vyzbieraní päťdesiateho piateho milióna! Táto čiastka získala projektu aj miesto v Guinnessovej knihe svetových rekordov. Ak si myslíte, že Star Citizen je najúspešnejšia video hra financovaná pomocou crowdfundingu, tak sa samozrejme nemýlite, ale o to nejde. Vesmírny simulátor je totiž úplne na vrchole tabuľky čohokoľvek, čo bolo kedykoľvek financované pomocou crowdfundingu. Pred Chrisom Robertsom sa ešte nikdy nikomu nepodarilo získať tak obrovskú dôveru množstva malých investorov. Roberts ale musel v rozhovore čeliť otázke, či neustále nafukovanie rozpočtu už hre nemôže viac ublížiť než pomôcť. Ako dlho ešte plánuje vyberať peniaze?
"Viem, že veľa ľudí už má isté pochybnosti," priznal Roberts. "Obávajú sa, že kvôli neustálemu pridávaniu funkcii a obsahu sa nikdy nepodarí hru naozaj dokončiť. Toto by ale bol problém iba v prípade, že by sme plánovali hru distribuovať pomocou pevných médií a kamenných obchodov. Ale keďže pracujeme online, môžeme uvoľňovať časti hry dlho predtým, než sa Star Citizen dostane do fázy, ktorá by sa dala považovať za finálnu. To, že ešte nemáme implementované viaceré funkcie a chýba nám množstvo obsahu ešte neznamená, že sa nemôžeme podeliť o to, čo už máme. Je to proces, počas ktorého už vznikli Hangar a Arena Commander a prídu aj ďalšie moduly. Môžeme hru zdieľať počas toho, ako na nej pracujeme.
Vo videohernom priemysle mám veľa priateľov a viacerí ma už potľapkávali po chrbte a pýtali sa ma: "Chris, aké to je, byť v zisku aj bez toho, aby si niečo predal?" Keď poviem, že všetky vyzbierané peniaze pôjdu do vývoja hry, väčšina z nich mi aj tak neverí. Star Citizen proste nie je normálna hra. Nie je vyvíjaná ako normálna hra a nie je financovaná ako normálna hra. Veľa z toho, čo som sa naučil počas rokov vývoja videohier, som musel hodiť za hlavu a vstúpiť do úplne nového sveta. Nespolupracujeme so žiadnym vydavateľom. Nestoja za nami investori, ktorí by chceli svoju investíciu späť najneskôr do troch rokov. A nie sme nútení v istom bode napchať hru na disk a dúfať, že všetko bude v poriadku."
55 miliónov dolárov je viac než dosť aj na skutočný let do vesmíru. Pre porovnanie, India dostala pred pár dňami svoj satelit až na obežnú dráhu Marsu a stálo ich to 74 miliónov dolárov.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové Mega zľavy spustené 30
- RECENZIA: Lies of P: Overture 41
- Mafia: The Old Country sa bude ďalej rozširovať 40
- Toto je poriadny handheld! Má v sebe RTX 4090. 39
- Blizzard pravdepodobne odhalil novú triedu pre Diablo 4 42
- Battlefield 6 - analýza deštrukcie a grafiky 65
- CrisisX ponúkne 1200 kilometrov štvorcových otvoreného sveta 19
- Mafia: The Old Country sa pochválila svojimi číslami 36
- Battlefield sa postupne stane každoročným titulom 67
- RECENZIA: Heretic + Hexen 13 zobraziť viac článkov >
![]() |
PC
Vývoj: Cloud Imperium Games / Cloud Imperium Games Štýl: Akcia / Simulácia Web: domovská stránka hry |
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|