Vývojári Star Citizen plánujú pretvoriť FPS žáner s realistickejšími prvkami |
Autori priblížili kľúčové zmeny, ktoré by mali značne vylepšiť zážitok z FPS častí hry
Vesmírny simulátor Star Citizen sa stal známym najmä vďaka sume, ktorú sa autorom podarilo vybrať na vývoj hry. Tá pritom len pred chvíľou prekročila hranicu 79 miliónov dolárov. Každopádne, Star Citizen nebude iba o lietaní v pustom vesmíre, no dostaneme sa aj do priamych konfliktov na "pevnej" zemi. No a práve v takýchto prípadoch sa z vesmírneho simulátora stane FPS. Vývojári v najnovšom blogu povedali pár slov k tejto časti hry, s ktorou by však chceli pretvoriť celý FPS žáner a priniesť doň trochu viac z reality.
Autori hovoria, že štandardné FPS hry ponúkajú iba dva bojové postoje. Prvý drží neustále hráčovu zbraň pri rameni, pričom ten druhý simuluje zameriavanie cez zameriavač zbrane. Podľa vývojárov je takáto forma FPS nereálna a namiesto toho prichádzajú s tromi bojovými postojmi, ktoré by mali tento problém riešiť. S novým systémom tak hráči môžu pracovať so zbraňou v troch pozíciach - nízkej, pripravenej a pre mierenie. Pridanie tretieho postoja umožní hráčom lepšie odlíšiť medzi tým, či sú v ten daný moment pripravení strieľať - čiže presne v tom postoji, ktorý využívajú dnešné FPS hry - alebo majú ruku so zbraňou pustenú dole pre rýchlejší a svižnejší pohyb po priestore. Takáto kombinácia troch postojov simuluje postoje pri skutočných súbojoch a hráčov donúti omnoho viac premýšľať. Pri prechádzaní tak bude kladený omnoho väčší dôraz na pozornosť hráčov a doslova budú nútení prechádzať sa pomalšie, ako keby mali riskovať.
Roberts pritom ubezpečuje, že aj keď celý systém môže znieť komplikovane, je plne automatický:
"Šprintovanie alebo použitie kontextovej navigácie aktivuje znížený postoj. Ak sa budete pohybovať pomaly a s rozvahou, zbraň budete držať v pozícii pripravený. Ak ste v zníženom postoji, pri stlačení tlačidla pre streľbu sa dostanete do pripraveného postoja, no ak už v ňom ste, po stlačení tlačidla pre mierenie sa presuniete do pozície mierenia a po pustení tlačidla sa zase vrátite do pozície pripravený"
To ale nie je všetko a do FPS systému zapracovali aj ďalší systém, ktorý kontroluje intenzitu dýchania postavy. Zbrane bude pochopiteľne možné vylepšovať pomocou získaných bodov a následne ich aj presúvať medzi ďalšími rôznymi zbraňami a brneniami. Ak si na seba oblečiete ťažšiu výstroj, postava bude míňať staminu omnoho rýchlejšie a tým pádom sa aj viacej zadýcha. No a práve toto bude zohľadnené priamo v akcii. Ak totiž postava bude musieť rýchlejšie dýchať, mierne otrasy spojené s dýchaním sa prenesú aj do mierenia, ktoré bude tým pádom komplikovanejšie. Presne ako v skutočnosti.
"Týmito prvkami chceme spomaliť tempo súbojov, aby pôsobili viac taktickejšie a tým posilnili náš zámer, podľa ktorého musíte pre prežitie hlavne uvažovať a nie iba náhodne strieľať"
Všetky spomínané novinky budú pridané spolu s novým FPS modulom s názvom "Star Marine", ktorý ale, žiaľ, nemá stanovený presnejší dátum vydania.
| NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Tomb Raider: Legacy of Atlantis a Tomb Raider: Catalyst oficiálne predstavené 108
- Budú toto tituly z vianočnej rozdávačky Epicu? Bude rozdávať aj RDR2? 49
- Nové zľavy pred Vianocami 30
- Hogwarts Legacy je teraz zadarmo na Epic Store 33
- Mobily so 4GB pamäťou sa vrátia, niektoré hi-endy zrejme klesnú na 12GB 87
- Avatar: Oheň a Popol má zatiaľ najnižšie hodnotenia zo série 40
- RECENZIA: Terminator 2D: NO FATE 58
- Half-Life 3 má byť launch hrou pre Steam Machine, vydanie cieli na jar 2026 71
- Takto vyzerá Witcher 3 s AI filtrom 49
- Tomb Raider: Legacy of Atlantis ukazuje 30 rokov vývoja grafiky v hrách 28 zobraziť viac článkov >
|
PC
Vývoj: Cloud Imperium Games / Cloud Imperium Games Štýl: Akcia / Simulácia Web: domovská stránka hry |
|
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
| |
















