PRIHLÁS

NEVERWINTER NIGHTS 2

NEVERWINTER NIGHTS 2

Pre všetkých Pánov jaskyne povinnosť, pre nás ostatných (dúfajme) príjemné pokračovanie RPG klasiky.

Dojmy

Keď sa rozpadol vývojársky tím Black Isle, herný svet prišiel o veľmi talentovanú skupinu ľudí, ktorí stáli za titulmi ako Fallout či Baldurs Gate. Niekoľko členov Black Isle sa spojilo a vytvorili Obsidian Entertainment. Tento 46 členný tím má na svedomí úspešný sequel k RPG Knights of the Old Republic zo sveta Star Wars. Momentálne Obsidian pokračuje na ďalšom pokračovaní inej známej RPG hry – Neverwinter Nights

Ako mnoho iných púti končiacich záchranou sveta, aj táto začína pri malom bezvýznamnom človiečikovi v mestečku West Harbor. Tento ospalý, a zabudnutý kraj, žije v každodennom stereotype, uprostred ktorého žije svoj jednoduchý život aj náš hrdina. Všetko sa zmení po tom, čo na West Harbor zaútočia banditi. Pri pátraní po motíve tohto aktu (na prvý pohľad bezdôvodnej) agresie obyvatelia s hrôzou zistia, že ich domovy sa nachádzajú na pôde, na ktorej sa kedysi dávno stretla armáda Neverwinteru a Kráľa tieňov. Táto bitka sa však skončila veľmi rýchlo a za tajomných okolností...
Obsidian sľubuje, že pri hraní ich ich nového titulu skutočne pocítime, ako je to byť nikto uprostred obrovského spiknutia. Podľa autorov sa totiž v RPG-čkách stávajú z jednoduchých občanov hrdinovia príliš rýchlo a tak si v NWN2 ťažké začiatky skutočne „vychutnáme“.

Neverwinter Nights 2
Neverwinter Nights 2
Neverwinter Nights 2

Na rozdiel od prvého dielu NWN, kde ste v partii mohli mať len jedného pomocníka, tzv. henchmana, v pripravovanom pokračovaní sa vaša partia môže rozrásť až o ďalších troch spolubojovníkov. Každý z nich bude mať vlastnú motiváciu a ciele, jedinečnú osobnosť a vlastnosti. Rozšírené by mali byť možnosti ich ovládania a čiastočne sa bude dať smerovať aj ich morálny vývoj (viď nižšie). Postavy budú pružne reagovať na dianie v hernom svete. Ak na ich rodnú dedinu napadnú nepriatelia, povedia vám dočasne zbohom a pôjdu ochraňovať svoju rodnú hrudu. Pri tvorbe hrdinu bude prvýkrát v histórii možné vybrať si z kompletnej ponuky rás a podrás svetu Forgotten Realms. Pribudne aj jedna nová základná trieda – Warlock, ktorého kúzla budú síce slabšie, ale zato ich bude môcť používať takmer bez prestávky. Keďže budú použité najnovšie pravidlá Dungeons and Dragons verzia 3.5, bude najmä singleplayerová časť lepšie vybalansovaná a to hlavne vďaka zmenám v systéme kúzel.

Tvorcovia si pri tvorbe hry pomáhali mnohými nápadmi z Knights of The Old Republic. Jednou z prenesených vecí bude napríklad systém influencií (vplyvov, ovplyvnení), ktorý bol v KOTOR reprezentovaný posunom „duševného merítka“ na Temnú alebo Svetlú stranu Sily. Pri implementovaní tohto systému do NWN2 ale narazil na drobný problém v podobe existencie dvoch morálnych merítok v D`n`D. Herný charakter sa teda bude pohybovať na dvoch osiach: Poriadok – Chaos a Dobro – Zlo. Zakomponovanie tohto systému prinieslo vývojárom nejednu prebdenú noc, pretože ošetriť každú situáciu zo všetkých týchto hľadísk nie je vôbec jednoduché. Ako príklad si môžeme uviesť chudobného roľníka, ktorý ukradne kus chleba, aby nasýtil svoju hladnú rodinu. Hráč sa mu v tom pokúsi pomôcť, čo je celkom iste dobrý skutok, ale na druhú stranu jeho následkom je chaos. Ak sa na to pozrieme z druhej strany, pomáhanie zlodejovi nie je v súlade so zákonmi, ale je to zlé? Celá hra sa ponesie v znamení takýchto rozhodnutí a v spojení so spomínaným väčším dôrazom na NPC charaktery v partii to bude mať za následok situácie známe už (aj) zo série KOTOR, keď niektoré postavy môžu ale nemusia prejaviť svoje emócie, či dokonca odmietnuť spolupracovať s iným charakterom v partii.

Neverwinter Nights 2
Neverwinter Nights 2
Neverwinter Nights 2

O grafickú stránku hry sa postará úplne nový engine Electron založený na DirectX 9. Ten bude samozrejme komplet 3D, čiže s kamerou, zavesenou primárne nad hlavou hrdinu, budete môcť takmer neobmedzene rotovať a zoomovať. Electron poskytuje všetky nové grafické vymoženosti, ktoré poznáme z iných hier. Normal maps sa postarajú o ilúziu hĺbky na každej textúre, height maps slúžia na realistické stvárnenie vysokých hôr a údolí medzi nimi, shadow maps v kombinácii s point lighting systémom majú na svedomí realistické tiene. V engine nebude mať problém vytvoriť akékoľvek prostredie a tak sa môžeme tešiť na rôzne svety počínajúc zasneženými pláňami a končiac hustým pralesom. Na potulkách exotickými krajinami na nás bude číhať 70 – 80 rôznych typov monštier. Samozrejmosťou je striedanie dňa a noci s príslušným grafickým efektom východu a západu slnka, rozsvecovaním hviezd na oblohe a pod.

Electron bude použitý aj v sade nástroj na vytváranie vlastných dobrodružstiev (toolset). Už prvý diel NWN ponúkal drakobijcom ohromné možnosti v ich realizácii a všetci hráči papierových či stolových fantasy hier sa mohli pri navrhovaní scnárov vyblázniť do sýtosti. Tentokrát budú možnosti modderov ešte väčšie. Toolset bol kompletne prepracovaný a to nie len čo sa týka vnútornej logiky, ale aj vizuálnej stránky. Základný interface bude vzdialene pripomínať napr. Adobe Photoshop, čiže v ňom nájdete viacero plávajúcich okien orientovaných na konkrétne oblasti – okno s predmetmi, okno so skriptami, okno s príšerami atď. Okná si budete môcť umiestniť do ľubovoľnej pozície, navyše nový Toolset podporuje prácu na dvoch monitoroch súčasne. Práve vďaka Electronu bude pri tvorení základnej hernej plochy postupovať ako pri modelovaní z plastelíny. Tu urobíte vyšší kopec, tu zas dolinu, tu nasadíte nejaké stromy a tu umiestnite 3 metrového pitlorda. Nepáči sa vám obloha, mraky, mlha alebo rýchlosť vetra? Nie je problém to zmeniť. Každý vec v hernom svete bude samostatný prvok a tieto prvky sa budú dať zoskupovať do grúp. Pribudne špeciálny pyrotechnický editor, v ktorom nebude problém si vytvoriť vlastné vizuálne efekty kúziel.

Neverwinter Nights 2
Neverwinter Nights 2
Neverwinter Nights 2

Obsidian Entertaiment si už v rannej fázy vývoja Neverwinter Nights 2 rozdelil rovnomerne úlohy medzi sigleplayerovou a multiplayerovou časťou. Obe časti tohto RPG sú pre tvorcov mimoriadne dôležité. V hre jedného hráča sa môžeme tešiť na väčši a lepšie kontrolovateľnú skupinku hrdinov, zaujímavý príbeh, systém ovplyvňovania morálneho rozmeru charakterov sľubujúci vysokú mieru znovuhrateľnosti a v neposlednom rade prepracovaný 3D engine s podporou najmodernejších grafických efektov. Multiplayer všetkých Pánov jaskyne poteší vyššou mierou užívateľskej prívetivosti a jednoduchosti v tvorbe scenárov a veľkú podporu všetkým modderským aktivitám. To všetko nás čaká a neminie v druhej štvrtine roku 2006.


napísal je2ry 28.12.2005
Páči sa mi!
VIDEÁ Z HRY
Neverwinter Nights 2
| NEVERWINTER NIGHTS 2
[30.11.2006]
Neverwinter Nights 2
| NEVERWINTER NIGHTS 2
[10.2.2006]
Neverwinter Nights 2
| NEVERWINTER NIGHTS 2
[30.11.2006]
NEVERWINTER NIGHTS 2


PC

Vývoj: Atari / Obsidian Entertainment
Štýl: RPG
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 18. október 2006
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SECTOR MAGAZÍN

pdf

Sector Magazín #124


SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
| Lord of the rings online (0)
Zdarma https://lotro.com/en/friendsforever?fbcli...
| Konzolová dilema (10)
Zdravým kolegovcov, Posledných pár dní si všíma...
| Nvidia shield tv (0)
Zdravas ludia, potreboval by som kupit Nvidia Shie...
| Ktorý je lepší ? (4)
Dobrý deň, Chcel by som si kúpiť jeden z týchto ...
| Aká hra vám chýba na niektorej... (8)
Aké hry by ste chceli vidieť na niektorej platform...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
network
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2020 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk