COMPANY OF HEROES

COMPANY OF HEROES

Nahliadnite s nami do budúcnosti realtime stratégií. Next-gen = Company of Heroes.

Dojmy

Najlepšia strategická hra E3 2005 podľa GameSpotu a Game Critics Awards. Najlepšia PC hra na minuloročnej výstave Electronic Entertainment Expo (E3) vôbec. Najočakávanejší titul roku 2006 v kategórii Redefinícia real-time stratégií, ultimátna hra z obdobia druhej svetovej vojny. Zamestnanci zo štúdia Relic a manažéri v THQ si museli medliť ruky a slastne pri tom chrochtať „Hmmm, znamenite!!“ keďže sa všetky tieto pozitívne vyhlásenia týkajú práve ich novej ambicióznej RTS Company of Heroes (CoH).

Všetci, ktorí videli obrázky alebo videá s CoH v hlavnej úlohe, mi iste dajú za pravdu, keď prvotné pocity zhrniem do nasledujúcich slovných spojení. Audiovizuálna stránka posielajúca vaše sánky hlboko do suterénu, realistický pohyb vojakov, krytie sa za prekážky, výbuchy, demolácia, šrapnely lietajúce vzduchom, ničenie celých budov a vlastne komplet všetkého, čo sa vyskytuje na obrazovke. A toto nie je akcia, páni. Toto je stratégia! Alebo skôr stratégia s veľkým S, pretože mám pocit, že táto hra skutočne prepíše dejiny svojho žánru a ukáže svetu, ako má vyzerať ozajstný next-gen titul.

Company of Heroes
Company of Heroes
Company of Heroes

Singleplayerovú kampaň tvorí 12 misií zasedených do obdobia začiatku konca 2. svetovej vojny. Osudy hrdinov sa začnú napĺňať na severnom pobreží Francúzska a vašou úlohou bude bojovať až do vtedy, kým sa Európa nezbaví nacistického útlaku. Zatiaľ sa nevie, či sa bude dať na príbeh pozrieť aj z nemeckého pohľadu, ale isté je, že v multiplayeri (max. pre 8 hráčov) si budete môcť vyskúšať aj druhú stranu konfliktu. Finálna verzia hry bude obsahovať aj „World builder“ a „Cinematic Builder“. Zatiaľ čo úloha World Builderu je zrejme každému jasná (vytváranie nových misií), Cinematic Builder je predsa len trocha tajomnejší pojem. Skrýva sa pod ním nástroj, ktorý umožní efektne zostrihať a upraviť akúkoľvek odohranú bitku do podoby historického akčného filmu.

Umelá inteligencia jednotiek sa bude niesť v duchu „Komandér nemôže za vojakov mieriť, alebo nabíjať ich zbrane, komandér len dáva príkazy.“ V Relic preto vytvorili koncept „žijúceho vojaka“, ktorý príkaz plní najľahšou/najlepšou cestou bez toho, aby hráč musel prežívať klikacie orgie. Takto sa bude môcť plne sústrediť na taktiku a stratégiu. Ak vydáte svojej rote príkaz na zničenie ťažkého guľometu MG42 umiestneného v okne rodinného domu na konci ulice, nemusíte sa báť, že by sa vojaci slepo rozbehli priamo do dažďa smrtonosných projektilov. Práve naopak. Vojaci sa budú snažiť prežiť, po ceste samostatne (bez zásahov zo strany hráča) vyhľadajú úkryty (suť, rozbitý nábytok, zhorené autá), inteligentne sa poschovávajú za rohy budov a vyčkajú na svoju príležitosť. Nikdy by sa tak nemalo stať, že na bojisku uvidíte postávajúceho vojaka stojac uprostred nepriateľskej streľby a čakajúc na váš pokyn, keď sa pár metrov od neho nachádza niekoľko vhodných úkrytov.

Kompánia pod vašim velením bude pozostávať z niekoľkých „povolaní“ – vojaci na boj z blízka, inžinieri špecializovaní na ničenie ťažkej techniky, anti-tank, medici. CoH sa nevyberie cestou obrovských epických bitiek so stovkami jednotiek. Záležať bude na každom jednom vojakovi, na jeho individuálnych schopnostiach a vybavení. Vaši muži budú ľahko rozpoznateľní podľa svojho vzhľadu; vyzerajú inak, majú iné tváre, sú inak vysokí, nesú rozličné zbrane atď.

Company of Heroes
Company of Heroes
Company of Heroes

Nemyslite si, že neuvážený útok s hŕstkou pechoty proti nemeckému tanku Tiger sa dočká zdarného konca. Nedočká, iba že by ste mŕtve telá ležiace na bojisku považovali za úspechy. V Relic si veľmi dobre uvedomujú, že realistickosť a autentickosť hry sú dva výrazne odlišné pojmy. Musia byť citlivo vybalansované, aby bol výsledný celok zábavný. Spomínaný tank Tiger bol jedným z najväčších strojov druhej svetovej vojny, medzi spojencami vyvolával paniku (keby ich Nemci stihli vyrobiť viac, kto vie, či by sme tu dnes sedeli a písali po Slovensky). Obyčajnou pechotou ich nezničíte, bazookami možno, ale jednoznačne najlepšou zbraňou proti tanku je iný tank. Aby hra bola autentická, oproti Tiger-u musia nasadiť napr. Sherman, ale ten by tiež (reálne) nemeckému kolosu veľa vrások na čele nenarobil. To však v Relic neriešia, ich snahou je aby hra bola „fun“. Istá dávka realistickosti sa ukrýva napríklad v zakomponovaní tzv. „line of sight“ – nemecké guľometné hniezdo v okne domu dokáže svojou streľbou pokryť len určitý uhol pred sebou, takže odvážny útok s inžiniermi po krídle a použitie náloží či granátov môže sláviť úspech.

Vo všetkých článkoch, rozhovoroch, videách a preview venujúcich sa CoH je kladený najväčší dôraz na jeden element a tým je absolútne interaktívne prostredie. „We love destruction, we love explosions“ znie heslo autorov a na hre je to vidieť na každom kroku. Zničiť sa dá všetko, od sudov po budovy. Deštrukcia nepozostáva z jednej a tej istej do kola sa opakujúcej animácie. Každá budova je z iného materiálu, na spôsob zrútenia má vplyv aj typ použitej munície/výbušnín a balistické krivky. Budete sledovať, ako sa staré piáno, ktoré niekto zabudol pri evakuácii francúzskeho mesta doslova rozpadáva na triesky pod krížovou paľbou. Budete vidieť, ako Tiger zrovnáva všetko, čo mu stojí v ceste, vrátane budov. Zažijete desivú ničiacu silu artilérie, ktorá vyhĺbi do ulíc krátery (ktoré budú môcť vojaci používať ako zákopy) a z nepriateľov narobí torzá lietajúce vzduchom.

Z domov sa po ťažkej streľbe stanú skrz-naskrz prevŕtané ementály (diery v stenách budú môcť využívať ostreľovači). Celú fyziku a interakčný systém bude mať na starosti známy engine Havok vo verzii 3.0 a svoju úlohu plní viac než dobre. Pozadu neostávajú ani animácie. Každá postavička disponuje 2 000 rôznymi pohybmi, čo niekoľkonásobne prevyšuje všetky existujúce RTS. Pre porovnanie, Dawn of War (taktiež od Relicu) je považovaná za jednu z najlepšie „animovaných“ stratégií a pritom je každý charakter limitovaný 150 pohybmi! Pri vytváraní CoH zašli animátori dokonca tak ďaleko, že postavy budú mimikou vyjadrovať momentálny psychický stav. Strach, radosť, smútok a iné emócie si naplno vychutnáte najmä v Cinematic Builderi, pretože na bojisku na to asi nebude čas.

Samostatný odsek by si zaslúžila grafika, ale je zbytočné sa rozplývať nad použitými modelmi, textúrami a DX efektami. O tom, že minimálne po fyzikálnej, grafickej a animačnej stránke má Company of Heroes nad všetkými existujúcimi aj pripravovanými titulmi navrch, vás najlepšie presvedčí 10 minútové video (nájdete ho pod článkom) zobrazujúce prechod jednotky zdanlivo pokojným mestečkom. To však samozrejme nie je vonkoncom také pokojné, ako sa zdá ...

Company of Heroes
Company of Heroes
Company of Heroes

Relic je firma, ktorá má s vývojom strategických hier veľké skúsenosti. Za všetko hovoria názvy v ich portfóliu. Tituly ako Homeworld, Homeworld 2, Impossible Creatures alebo Warhammer 40,000 sú vysoko hodnotené a medzi hráčmi obľúbené. Svoju tvorbu sa s príchodom výkonných PC zostáv a novej generácie konzol rozhodli posunúť o veľký krok dopredu. Tento krok by sa mal odraziť na všetkých aspektoch CoH počnúc grafikou, cez ovládanie, až po AI a výsledok (dúfajme) poriadne rozčerí vody stagnujúceho RTS rybníka. Poriadna rybačka začne tesne pred Vianocami.


napísal je2ry 21.3.2006
Páči sa mi!
COMPANY OF HEROES


PC
iOS
Android

Vývoj: THQ / Relic
Štýl: stratégia / realtime
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 29. september 2006
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Remake (0)
čo by ste hovorili na remake - manhunt 1-2,the pun...
|Televízor k ps5 (8)
Ahojte všetci. Veľmi sa nevyznám v elektronike. Ve...
|Bloodborne (1)
Získal som moon runu a nejde mi aktivovať pri stol...
|Testy,benchmarky,3dmarky,atď..... (2)
všetko ohľadne vašich testov a grafov...
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19852)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk