INFAMOUS

INFAMOUS

Tvorcovia série Sly menia svoj repertoár superhrdinskou mestskou akciou, ktorá je jednoducho elektrizujúca.

Dojmy

Nadchádzajúce mesiace sú prísľubom skutočne horúcich chvíľ. Nátresk mimoriadne odolných, nesmrteľných a temných superhrdinov čakajúcich na pravú chvíľu, kým vypustia svoje supersily. Keď sa stočí reč na superschopnosti, väčšinou sa hovorí o maskovanom hrdinovi na pokraji spoločnosti, ktorý vo voľných chvíľach háji dobro. Ale čo ak je sila pre ich prekliatím? Čo ak v nich nekompromisne koluje a je naštartovaná ako po požití niečoho dobrého cez nosné dierky? Tradiční hrdinovia navlečení do pestrofarebných elesťákov sú zrazu mimo hru.

Batman a Wolverine sú vsadením na istotu, vírová nákaza v Prototype je atraktívnejšia pre svoju mutiplatformovosť, ale je tu ešte jeden kandidát na pozíciu superhrdina/superzloduch mesiaca. Cole a jeho pomsta s príchuťou elektrizujúcej modro-červenej energie, ktorá mu prevrátila život hore nohami. Jeho prácou bolo roznášanie zásielok a práve v jednej z nich bola bomba. Kto to mohol vedieť, že? Po precitnutí z bezvedomia, zistil, že ako jediný prežil výbuch, ktorý zrovnal so zemou niekoľko blokov mesta Empire City. Bol poslíčkom a teraz sa z neho stáva...

inFamous

Na pozadí tradičnej 3rd person sandboxovej hry tiká elementárny prvok – Karma. Ovplyvňuje vývoj príbehu, rozvoj schopností a definuje, aký veľký hrdina/zloduch sa z neho stáva, pričom priamo zasahuje aj do zmeny prostredia a chovania preživších obyvateľov Empire City, s ktorými vláda nechce mať nič spoločné. Tento akt spečatila odstrihnutím všetkých komunikačných kanálov a zničením mostov spájajúcich pevninu s karanténnou zónou. Odrezaní od sveta sú tak vystavení napospas osudu.


V uliciach vládne chaos, zúfalstvo, pri chodníkoch sú odparkované vraky áut, všade sú odpadky, ruiny a iné znaky tragédie, ktorá im vzala aj poslednú štipku nádeje na prežitie. Empire City ovláda bývalý gang drogových dílerov, teraz nazývaných Reapers. Dokonca niektorí z členov ovplývajú rovnakými, alebo obdobnými silami ako Cole. A vy sa v jeho koži budete rozhodovať, či pomôžete obyvateľom alebo si pôjdete za svojim. Morálnych rozhodnutí je v hre neúrekom, dá sa povedať, že sú na každom kroku.

Zraneným môžete pomôcť postaviť sa na nohy elektrickým šokom, spraviť z nich zajatcov alebo z nich vycucať energiu, tak dôležitú pre Colea. Závisí na nej jeho život a bez dopĺňania dlho neprežije, pretože používanie supersíl ho vyčerpáva. Okrem schopnosti manipulovať s elektrinou dostal do vienku akýsi radar, pomocou ktorého sa dá navigovať v prostredí, odhaľovať skryté bonusy a hlavne identifikovať zdroje elektriny. Cole sa pri nich dobíja ako baterky a vie využiť čokoľvek, čo poháňa energia; výparníky, rozvodové skrine, telefónne búdky, autá, ľudí, generátory atď.

Ale čo ak na blízku nič podobné nie je a v celej štvrti vyhodilo poistky? V jednej z misií sa dostanete do podzemia, kde nielenže nesvietia svetlá, ale musíte si dvakrát rozmyslieť, či vyplytváte energiu na granáty, alebo využijete aj výbušné prostredie k tomu, aby ste odstavili guľometné hniezda. Prakticky každá z misií má dva konce, neexistuje fundamentálne dobrý a radikálne zlý, rozhoduje morálka.

Pomôcť, alebo zničiť?

Hneď v úvode môžete po odrazení útoku Reaperov, ktorí si robia zálusk na zásoby zhodené z vládneho špeciálu, zahnať vyhladnutých civilov bleskami, alebo sa o potraviny s nimi podeliť. Hra takéto rozhodnutia signalizuje zlatistým filtrom obrazovky, zábermi na kľúčové scény a komentárom Colea, ktorý hodnotí situáciu, budem hladovať, alebo mať plné brucho na celé týždne. Ďalším krásnym príkladom zo začiatku hry je revolta pred jediným mostom spájajúcim ostrov v karanténe s pevninou.

inFamous

Demonštrujúci ľudia sa pochopiteľne chcú dostať preč, takisto aj Cole a jeho kamarát Zeeke. Po príchode na miesto, Cole začne bilancovať, zamiešam sa do davu a uškvarím jedného z ťažkoodencov alebo rozpútam rovno peklo a pozabíjam ich? Ak sa rozhodnete pre prvú možnosť, polícia okamžite zaútočí na nevinných. Ak zvolíte druhú možnosť, budete si s nimi musieť špiniť ruky. Každé vaše rozhodnutie, každá voľba mení nielen vašu vizáž (je temná a špinavá, ak kopete za zlo), ale aj ako obyvatelia vnímajú vašu prítomnosť.

V úvode hádžu do vás kamene, pretože si myslia, že ste terorista, ktorý odpálil bombu. Neskôr sa môže stať, že si vás budú fotiť, ak sa zastavíte v parku, budú vás zdraviť, povzbudzovať alebo dokonca vešať plagáty s vašou podobizňou! Je len na vás, či vás budú milovať, alebo nenávidieť.

Hra vám do rozhodovaní nekecá, ale predsa chce, aby ste zaujali postoj a vybrali stranu, aj keď môžete balansovať medzi dobrom a zlom. Je to kvôli silám a ich upgradom. Granát dobráka exploduje ako každý iný, ale ak ho hodí zloduch, tak sa rozštiepi na menšie a spôsobí oveľa väčšie poškodenie. Tak je to aj s koncentrovaným lúčom energie, elektrizujúcimi fireballmi alebo útokmi na blízko. Cole sa postupne učí kontrolovať svoju silu a učí sa nové ako napríklad lietať. Každá z nich má niekoľko úrovní a tie si kupujete za skúsenostné body získané za splnenú misiu, oslobodenie štvrti, nájdenie bonusového predmetu alebo zabíjanie. Práve sily v nás vyvolávajú málinko znepokojnenie, či hra poskytne dostatočnú variabilitu a či nebudeme používať iba dve, nanajvýš tri po celú dobu hrania.

Jeden hrdina, jedno mesto

Cole sa v Empire City nespolieha na verejnú dopravu (aj keď môže osedlať vlak), ale na svoje úžasné atletické schopnosti. Vie sa vyškriabať na každú budovu, vyliezť na každý stĺp, nosník, semafór, strechu, kamión, kontajner. Nech je to už čokoľvek, ak niečo vidíte, viete sa dostať na vrchol a môže to byť aj poškodená svetelná tabuľa na streche 10-poschodového baráku alebo telekomunikačná anténa. Cole môže počas lozenia používať sily, páliť z každej pozície a brániť sa aktívnym krytím, to je niečo, o čo sa snaží aj Naughty Dog v Uncharted 2.


Strechy budov sú poprepájané elektrickými káblami a stoja vedľa seba tak, aby sa dalo medzi nimi skákať. Mesto je posiate mnohými bonusmi ako napríklad zakódované správy, objasňujúce celý incident alebo zelené úlomky, ktoré vám odomykajú sily. Cole však nie je nesmrteľný, zraní ho voda, nemôže vziať do ruky zbraň ani operovať stacionárne guľomety. Reapers sú na každom kroku a kontrolujú každú ulicu, každú štvrť, až kým ju neoslobodíte, nevyčistíte. A práve vďaka tomu sa cítite zraniteľní aj mimo misií. Nepriatelia väčšinou pália strelnými zbraňami, ale nájdu sa aj takí, ktorí sú obdarení superschopnosťami.

Tak ako sa inFamous snaží etablovať v žánri mestských superhrdinských akcií, tak aj Cole hľadá svoje miesto v spoločnosti. Príbeh s nádychom klišé o jednom hrdinovi, ktorý dokáže zachrániť mesto, tvoria tri dejové linky. Je tu hľadanie pravdy a pozadí o záhadnom výbuchu, chránenie priateľov, aj keď ho za incident vinia, FBI hľadá človeka vo vnútri a potom sa do toho zamieša aj podivná sila kontrolujúca Reaperov, parazitujúca a prehovárajúca ku Coleovi. Krátke, ale o to intenzívnejšie misie bičujú príbeh neustále vpred a je rozvíjaný početnými rozhovormi a vynikajúcimi komiksovými cut-scénami.

Jednoznačnou prednosťou inFamous je ovplyvňovanie okolia, osobnosti hrdinu a príbehu vašimi rozhodnutiami. O to viac ju robí atraktívnejšou, že hru môžete prakticky prechádzať dvomi spôsobmi, čo rozhodne prispieva k znovuhrateľnosti. Budete zlí a stanete sa zloduchom, alebo pravým milovaným hrdinom?


napísal spacejunker 24.4.2009
Páči sa mi!
VIDEÁ Z HRY
Infamous: gameplay 1
| INFAMOUS: GAMEPLAY 1
[6.1.2009]
Infamous: gameplay 2
| INFAMOUS: GAMEPLAY 2
[6.1.2009]
inFamous - Empire City
| INFAMOUS - EMPIRE CITY
[28.4.2009]
inFamous - Slow Motion
| INFAMOUS - SLOW MOTION
[18.3.2009]
inFamous - Karma
| INFAMOUS - KARMA
[27.3.2009]
InFamous - Powers
| INFAMOUS - POWERS
[25.3.2009]
Infamous: I Am Scared
| INFAMOUS: I AM SCARED
[6.3.2009]
Infamous: gameplay 4
| INFAMOUS: GAMEPLAY 4
[6.1.2009]
INFAMOUS


PS3

Vývoj: SCEE / SONY Czech / Sucker Punch
Štýl: Akčná Adventúra
Dátum vydania: 29. máj 2009
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Vetráky: pripojenie 3-pin 5v a... (13)
čafte, mám staručký pc 2017/18 (Z270-i7-7700k) nak...
|Jedi survivor (2)
prosím, v akom case príde survivor do gamepass? je...
|Remake (1)
čo by ste hovorili na remake - manhunt 1-2,the pun...
|Televízor k ps5 (8)
Ahojte všetci. Veľmi sa nevyznám v elektronike. Ve...
|Bloodborne (2)
Získal som moon runu a nejde mi aktivovať pri stol...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19964)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk