JAMES BOND 007: BLOOD STONE

JAMES BOND 007: BLOOD STONE

23. Bondovka od tvorcov PGR

Dojmy

Čokoľvek sa môže stať po záverečnej. Kolínske výstavisko sa oficiálne zatvára o 18.00, po rýchlej káve v Ubisofte trielim do oproti stojaceho stánku Activision a hľadám môj kontakt. Je po funuse, ale na recepcii je natrieskané. Zjavne unavená recepčná ma posiela k stolíku, kde sedí rovnako unavený mladík flirtujúci s čašníčkou. Si tu kvôli Bondovi, pýta sa. Áno, odvetím. Patrí k tímu, ale šarmu nepobral, snaží sa to rozbaliť na mulatku slovami „Mala by si ísť za svojimi snami," hovorí.

Vo svete Iana Flemminga agent s licenciou na zabíjanie plní sny tvorcom racing série Project Gotham Racing. Neil Thompson mi v krátkom rozhovore po vyčerpávajúcej prezentácii a poslednej v daný deň prezradil, aká veľká česť je to pracovať na tak svetoznámej značke. „Britskí vývojari pracujúci na Bondovke?" pýta sa sám seba, Nemôžete si želať viac, skáče mu do reči kolega. „To musíš mat tu," ukazujúc si na srdce.

Bizarre nezaujíma, že nejaký 23. celovečený film s Bondom v hlavnej úlohe sa nezrealizuje v najbližšej dobe. „Naša hra je postavená na pôvodnom scenári bez prepojenia na akékoľvek filmy," To, že film bol zrušený umožňuje britom vystúpiť z radu. „Cítime tlak zo strany fanúšikov, ktorí čakajú novú Bondovku a keďže nedostanú tak skoro film, ponúkneme im interaktívnu verziu."

Rysuje sa ďalšia typická filmová hra? Omyl. Blood Stone je presne to, čo by ste od poriadnej Bondovky čakali. „Máme tu Judy Dench ako M, Joss Stone ako novú Bond Girl, hodinky Omega, Aston Martin, exotické lokality a, ehm, Daniela Craiga ako Bonda."

Bizarre, Bizarre Creations

Nie je to tak dávno, čo som sa každý večer venoval štúdiu Bondoviek od najnovšej Quantum of Solace až po vôbec prvú Connerovku Dr. No z roku 1963. A Blood Stone pôsobí ako tá Bondovka, ktorej prípravu filmové štúdio MGM stoplo. Keď sa ma po prezentácii Thompson spýtal, čo na to hovorím, vravím: „Je to presne ako Bondovka." Viac som hovoriť nemusel, obaja vývojári nadšení z toho, že sa pred pol hodinou dozvedeli, že boli nominovaní na cenu „Najlepšie z GamesComu", si vydýchli, vlastne aj ja, pretože zatiaľ čo oni rozprávali, ja som hral. Pekné gesto. 


Blood Stone vychádza z novej podoby agenta jeho veličenstva stvárneného Danielom Craigom. Jedná inštinktívne a nebojí sa fyzického kontaktu, dokonca aj gadgety ustupujú do úzadia a kraľuje im smartphone, ktorý v priestore dokáže lokalizovať nepriateľov, ich výzbroj, ale aj tajné dokumenty rozvíjajúce do hĺbky príbehovú líniu. Bonda sme zastihli v druhej misii v Istanbule pri pátraní po vedcovi zapletenom do vývoja biologických zbraní. To, že zmizol, je samo o sebe podozrivé a to, že jeho signál sa stratil niekde na stavenisku, dvakrát.

MI6 posiela Bondovi koordináty a on s ľahkosťou prichádza na miesto, odkiaľ ho odvedú pracovníci do unimobunky. Pochopiteľne, že ide o pascu. Hladný stavebný stroj sa zahryzne do malej ubikácie, dvihne ju vysoko do vzduchu s úmyslom spustiť ju do priekopy. Bond však rýchlo vyskakuje a lanom sa zošuchne späť na zem. Blood Stone (podľa prezentácie) nemá hluché miesto, pokojné pasáže len odďaľujú nevyhnutné, bitku, prestrelku alebo naháňačku.

Boj je niečo, čo sa veľmi ťažko popisuje. Ak ste videli úvod Casino Royale, viete, aké bitky môžete očakávať v Blood Stone. Medzi trénovanými chvatmi je evidentný ľudský faktor, ktorý z Bonda nerobí smrtonosný a neomylný stroj na zabíjanie, ani uhľadených naškrobených aristokratov (rozumej, Connery a Moore). Všetky tie kopačky z kotúľu, vykrúcanie rúk, páky, odzbrojovanie získavajú uveriteľný rozmer vďaka tomu, že nie sú strojové, bezchybné. Pri škrtení zápasí Bond so vzpierajúcou sa obeťou, dokonca by sa dalo povedať, že viete podľa hádzania tela určiť, koľko váži. Súbojový systém je vďaka tomu brutálny, surový, stačí, aby ste videli ako jedným kopancom vykĺbi (chudákovi) koleno. A to nie je všetko, zážitok z bitiek znásobuje výborné audio s funením, bolestivým vzdychaním a pestrými zvukmi cielených tvrdých úderov.

Licencia na divokú jazdu

V Blood Stone pôjdu situácie riešiť silou, v tichosti alebo kombináciou zbraní a stealth postupu. Je absolútne jedno, ktorý si zvolíte, hra je tak dynamická, že dokáže plynule z behu prejsť do krytu a odtiaľ v ďalšej sekunde vykopnúť brokovnicu z rúk hliadkujúcemu a ďalšieho efektným kotúľom nad krytom, kde sa schováva, poslať k zemi. Pri namierenej zbrani Bond vďaka Focus Aim (ekvivalent techniky Mark & Execute zo Splinter Cell) vie aj počas šprintu rozdávať headshoty. Pasáže, ktoré obyčajne trvajú minúty, vie vyriešiť v priebehu pár sekúnd. A nechýba mu pritom štýl a typický britský humor ako napríklad pohŕdavé odhodenie prilby pri vstupe na stavenisko. 

James Bond 007: Blood Stone

Obrovskému tempu zodpovedá aj výber lokalít a pochopiteľne aj problémov. Bond sa nemôže ocitnúť v obyčajných situáciách. Útek pred vrtnou sústavou na prehlbovanie tunelov by sme obyčajným nenazvali. Keď sa rozsvietia svetlá a roztočí vrták, vstávate zo stoličky od napätia a svojím postojom chcete pomôcť Bondovi udržať rovnováhu a vstať, keď sa potkne o lietajúcu suť. Dynamicky sa meniaca kamera vám vždy na malý moment ukáže, že ak nepohnete zadkom, zahryzne sa vám doň obrovská oceľová beštia.

A keď si už myslíte, že by hra mala popustiť uzdu, nasadá Bond do Astona a začína naháňačka v uliciach Instabulu s únoscami vedca. Na tomto mieste treba povedať, že išlo o mimoriadne prehnanú scénu, v ktorej vybuchujúca cisterna, benzínová pumpa a lietajúci záhradný nábytok, tak trochu popierajú ideu Bizarre držať sa pri zemi. Áno, Bondovky sú plné riskantných kúskov, ale kvôli toľkým výbuchom, tlakovým vlnám a trasúceho sa obrazu strácate kontrolu nad vozom. Neviete, či sa máte dívať, hľadať v dyme cestu doprava alebo doľava alebo riadiť športiak.

Naháňačky majú tvoriť približne 1/3 hry a zatiaľ čo Bond vymení rôzne dopravné prostriedky (čln v úvode), tak majú spoločnú charakteristiku, sú vizuálnou žranicou, ale stoja tak trochu v ceste komfortu. Thomson nám ešte pred úplným záverom ukázal útek z vybuchujúcej rafinérie niekde na Sibíri spojený s prenasledovaním vlaku, kde sa vezie ruský oligarcha. Ceste z továrne sa vlní ako had a je plná cisterien (pochopiteľne, že vybuchujú), kolabujúce prostredie, čierny dym a chvejúca sa kamera nie sú za dobre s rýchlou jazdou. Chaos z priemyselnej zóny sa zmenil na poriadny adrenalín, keď Bond efektným skokom unikol smrti o vlások a pokračoval v naháňačke s vlakom po zamrznutej rieke kopírujúcej koľajnice. Praskajúci ľad, klopené zákruty a nosníky podpierajúce mosty menia úplne dramatické prenasledovanie na súboj s časom a šmýkajúcim sa povrchom. Bond nakoniec na vlak nasadne – zapichnutím Astona do jedného z vagónov. 


Project Bond Racing

Chovanie vozidiel vychádza z dlhoročnej tradície Bizarre, akčná zložka sa zase tej naháňačkovej snaží vyrovnať vysokým tempom a výbušnou náplňou, ktoré je vo filmoch dokonale vyvážené. Zatiaľ to vyzerá tak, že sa na nás rúti pravdepodobne najlepšia Bondovka aj keď s kratučkou kampaňou. „Radšej mať 8 hodinovú intenzívnu akciu, ako 20-hodinový nudný maratón." vysvetľuje Thompson a dodáva „Poslednú vec, ktorú chceme urobiť, je sklamať fanúšikov. Dostanú presne to, čo im ponúka film." 


napísal spacejunker 27.8.2010
Páči sa mi!
JAMES BOND 007: BLOOD STONE


PC
PS3
Xbox 360

Vývoj: Activision / ABC Data / Bizarre Creations
Štýl: Akcia / Racing
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 4. november 2010
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SECTOR MAGAZÍN

pdf

Sector Magazín #116


SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
| Geforce experience a windows s... (2)
Zdravim, ked mam kupeny xbox game pass pc verziu.....
| Wow classic - nethergarde keep... (0)
Caute, nehrava niekto za alikov na Nethergarde Kee...
| Herny monitor 27” (24)
Ahoj poradí niekto herny monitor k AMD grafike? Ne...
| Novy mobil (9)
Ahojte, nutne potrebujem novy mobil stary sa mi ro...
| Forza horizon 4 xbox one (1)
Ahojte potrebujem poradiť už mám dlchsie tuto top ...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
network
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk