Advertisement

GUILD WARS 2

GUILD WARS 2

Prvé víťazstvá na bojovom poli

Dojmy
PC

Víkend strávený pri beta teste očakávanej MMORPG ubehol rýchlo a ukázal potenciálny hit v nefalšovanej podobe. Máme tu pre vás informácie z prvej ruky o tom, čo na nás ArenaNet vlastne chystá. Poďte sa nami aspoň na chvíľu do fantastického sveta Guild Wars 2, kde sme zložili úvodné skúšky a preliali prvú krv.

Dobrodružstvo sme načali s ranegerom rasy charr. Rohatý borec pripomínajúci minotaura si v úvode vybral svojho zvieracieho spoločníka, v našom prípade to bol stalker, mačkovitá šelma s ostrými tesákmi. Ďalšími možnými voľbami bol jašter drake alebo škorpión – devouver. Nasledoval výber klanu a niekoľko ďalších volieb, ktoré určili hrdinove predispozície pri rozhovoroch, ale aj sparing partnera asistujúceho v príbehovej línii.

Ranger vyzbrojený sekerou bez zbytočných prieťahov vstúpil do sveta nástrah a nebezpečenstiev, s ktorým hráča ochotne oboznamujú AI skauti. V prvých bojoch si musel vystačiť so základným útokom a možnosťou odskočiť a vyhnúť sa tak zraneniu. Veľmi rýchlo však pribudol druhý útok s vrhnutím niekoľkých sekier naraz a tretí devastačný atak. Tieto nové schopnosti nebolo treba kupovať, stačilo používať zvolenú zbraň a pomaly sa načítali a natrvalo odomkli ostatné útoky zvolenou zbraňou. Rovnako funguje osvojenie ostatnej výzbroje, v prípade rangera krátkych a dlhých lukov a meča. Pritom každá zbraň má set vlastných schopností, obojručné celkovo päť, jednoručné tri. Lenže k jednoručnej zbrani sa dá priradiť ešte sekundárna a tá doplní ďalšie dve bojové schopnosti. Môže to byť napríklad dýka alebo fakľa, ktorú po osvojení môžete hádzať alebo okolo seba vytvoríte ohnivú clonu, čo spáli blízkych nepriateľov.


Po dosiahnutí siedmej úrovne si postava dokáže prepínať dva sety zbraní. Rýchlo ich mení aj počas boja, kde sa ich oplatí prehodiť vo chvíli, kým sa nabíjajú útoky aktívnej zbrane. Napríklad použijete rýchlostreľbu lukom a následne zasypete dav protivníkov spŕškou šípov, ktoré na nich padajú ako dážď. Kým sa tieto účinné schopnosti znovu aktivujú, prepnete výzbroj, vrhnete hromadu sekier a urobíte výpad dýkou. Veľmi často môžete zbierať predmety v okolí, ktoré nakrátko umožnia celkom odlišný útok. Zaženiete sa kovovou tyčou, fľašu alebo kameň hodíte niekomu do hlavy, nevybuchnutou strelou z mortaru zraníte celú skupinku protivníkov. Tieto objekty sú vítaným spestrením boja a to vaše možnosti ešte zďaleka nie sú vyčerpané.

Váš hrdina má aj päť slotov na doplnkové schopnosti, ktoré fungujú nezávisle na používanej zbrani. Najskôr môžete používať len jednu, neskôr sa odomkne priestor pre ďalšie. Doplnkové schopnosti rangera predstavujú liečiteľské prvky a utility. Na to, aby ste ich odomkli, potrebujete skill pointy. Niektoré prvky stoja jeden, iné vyžadujú jednorazovú investíciu až siedmych bodov. Ranger si takto môže odomknúť rôzne druhy pascí, ktoré potom neobmedzene kladie v boji pred nepriateľov. Potom sú to rôzne bonusy, ktoré neraz majú dva režimy. Napríklad v pasívnom zvyšujú obranu, v aktívnom krátkodobo zvýšia ochranu vám aj spojencom. Body na doplnkové schopnosti získate ako odmenu za niektoré úlohy, ale sú aj špeciálne skill questy, ktoré ľahko identifikujete na mape a za splnenie máte garantovaný zisk skill pointu .

Na desiatej úrovni sa k tomu všetkému pridajú aj črty, rozdelené do niekoľkých kategórií. V našom konkrétnom prípade je to prežitie v divočine, prírodná mágia, ovládanie zvierat, strelectvo a boj zblízka. Na ich sprístupnenie potrebujete knihu adepta , neskôr aj majstra a veľmajstra zakúpenú od učiteľa a body - trait points. Nesmieme zabudnúť na boj pod vodou, kde hrdina automaticky používa dýchací prístroj a rovnako si prepne špeciálnu zbraň, niečo ako podvodnú pištoľ alebo harpúnu. Rovnako, ako ostatnú výzbroj, kúpite aj lepšie harpúny, ale používajú sa výlučne pod hladinou.

Hlavné zóny sú verejné pre všetkých hráčov, ktorí môžu samostatne, alebo spoločne plniť početné úlohy. Zadania získate od postáv označených na mape srdiečkom, ktoré sa po splnení cieľa zaplní. Neraz však ani nepotrebujete prijať úlohu a stačí, keď sa dostanete do blízkosti questu a v zozname nájdete informáciu, že niekto na mieste, kde sa práve pohybujete, potrebuje napríklad opraviť pasce a zabiť záškodníkov. Keď to urobíte, zinkasujete odmenu priamo na mieste. Najčastejšie sú to skúsenosti a peniaze.

Rovnako fungujú aj skupinové úlohy, kde vôbec nemusíte byť v tíme s inými hráčmi, aj keď aj takáto možnosť tu je. Napríklad vo vašej blízkosti je boss šaman, alebo nepriateľské katapulty. Dostanete informáciu, že sa v okolí niečo deje a na mape sa vám vyznačí kruh s kľúčovou oblasťou. Keď tam dorazíte, bez okolkov môžete začať mastiť veľkého záškodníka, alebo rozbíjať stroje, bez ohľadu na to, v akej fáze úloha je a koľko hráčov sa na nej už podieľa. Čím viac hrdinov sa zapojí, tým vyššia je šanca uspieť a rýchlejšie sa dosiahne cieľ. Odmenu dostane každý, kto priložil ruku k dielu. Podobný systém ste už mohli vidieť v MMORPG Rift a rovnako skvele funguje aj v Guild Wars 2.

V hre nie je tradičné povolanie liečiteľa. Uzdravovacie schopnosti sú len doplnkové. Nemusíte však zalamovať rukami, že vás nebude mať kto oživiť, keď skonáte. Túto schopnosť má totiž teraz každý hrdina bez rozdielu povolania! A tak sa väčšinou nájde nejaká dobrá duša, ktorá vás oživí, keď vás uvidí povaľovať pri nohách. Alebo keď uvidí značku padlého hráča na mape. A to aj počas boja, kedy to však pre „spasiteľa“ znamená, že kým vás kriesi, dočasne nemôže bojovať. Pomoc hráčov padlému je však len jedným z riešení, ako sa zachrániť. Keď vás nepriatelia skolia, zostanete v stave ochromenia a môžete svojpomocne bojovať o život. Zavoláte o pomoc, skúsite posledný útok a ranger dokonca môže požiadať o oživenie svoje zviera. Ak boj o život definitívne prehráte, môžete zostať ležať a iní hráči vás stále vedia spasiť, alebo sa oživíte pri niektorom waypointe. Takto je možné oživovať aj padlých AI spojencov.

Kontrolné body sú roztrúsené všade po krajine vrátane miest s obchodníkmi a ďalšími NPC postavami. Waypointy sa aktivujú automaticky, keď prechádzate okolo. Použijete ich nie len pri svojom oživení, ale aj keď sa chcete rýchlo vrátiť na miesta, kde ste už boli. Niekedy treba platiť drobné za teleportovanie k waypointu, môžete to však urobiť kedykoľvek a kdekoľvek po vybraní ľubovoľného kontrolného bodu na mape. Veľmi praktické a užitočné.


Okrem menších úloh a možnosti kooperácie v hlavných zónach, majú hráči aj príbehové úlohy. Tie sa často odohrávajú v malých instantných zónach. Na týchto miestach vás čakajú individuálne zadania určené iba pre vás, avšak zvyčajne máte AI spojencov. Jeden z nich vás bežne doprevádza a je to sparing partner, ktorého ste si zvolili pri generovaní postavy. Spojenci sú pomerne zruční a dokonca vás aj oživia, keď máte na mále a rovnakú službu urobíte aj vy im. Príbehové úlohy sú komplexnejšie a v rozhovoroch neraz môžete využiť odpovede, kde uplatníte šarm, vznešenosť alebo hrozby. Tieto schopnosti sa rozvíjajú a fungujú odlišne na rôzne NPC postavy. Hlavný dej ešte dopĺňajú nahovorené dialógy v osobitnom režime, kde však nemáte voľby, len sledujete tok príbehu. V úvode char príbehu napríklad riešite spory klanov, tajne sledujete protivníkov, pripravujete úklady, oslobodíte väzňov alebo odhalíte lesť.

Postava zhromažďuje predmety v inventári, ktorý sa rozširuje vakmi. Používané predmet& prikladáte na maketu postavy a zahrňujú zbrane, výstroj, klenoty a doplnky ktoré zlepšujú výkon postavy a menia jej vzhľad. V meste si môžete prepnúť režim, kde používate civilné oblečenie. V inventári sa zhromažďujú aj suroviny, rastliny, rudy, drevo a časti zvierat, ktoré ste vyzbierali a zoťali a použijete pri remeselnej výrobe.

Nateraz je dohrané, ale chuť vrátiť sa do sveta Guild Wars 2 veľká. Hra je dynamická a prináša množstvo atraktívnych inovácií, ktoré prispievajú ku kvalitnej zábave a skvelej atmosfére. Niet pochýb o tom, že sa Guild Wars 2 zaradí medzi MMO elitu. Čakať sa v tomto prípade rozhodne vyplatí.


napísal uni 26.3.2012
Páči sa mi!
GUILD WARS 2

Zaradené pod: MMO, guild wars, online


PC

Vývoj: NCsoft / ArenaNet
Štýl: MMO / RPG
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 28. august 2012
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SECTOR MAGAZÍN

pdf

SECTOR MAGAZÍN
#104


SOCIÁLNE SIETE
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
network
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2018 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk