DISNEY INFINITY

DISNEY INFINITY

Prelomí kliatbu alebo zlomí Disney krk

“Jediné, čo ich spája, sú figúrky,” porovnáva John Vignocchi projekt Disney Infinity s fenoménom Skylanders z konkurenčnej stajne Activision. Odmieta akúkoľvek inú spojitosť, keď sa však pozriete na obe hry, nájdete mnoho spoločných čŕt, a v konečnom dôsledku prídete k záveru, že figúrky ich nespájajú, ale rozdeľujú. Vignocchi je výkonným producentom a jeho úlohou je postaviť sa čelom realite - dvojročnému náskoku Skylanders  a rozprávkovému zárobku pol miliardy dolárov. Na jeho pleciach leží úspech nielen najambicióznejšieho projektu v histórii Disney, ale aj kliatba sprevádzajúca fabriku na rodinnú zábavu. 

Aby ste porozumeli, ako veľmi je Infinity dôležitá vo firemnej politike najmenej ziskovej divízie Disney, musíme sa vrátiť o niekoľko rokov späť. Disney má obrovské skúsenosti s tvorbou komerčne neúspešných hier. To je fakt. Posledných pät rokov generuje červené čísla a žiadna z hier vytvorených in-house nerozbila bank. A čo je horšie, štúdiá zodpovedné za nové značky sa jedno po druhom (približne po šiestich rokoch) zatvára a majú spoločnú ešte jednu vlastnosť, počas svojej existencie vyprodukovali iba dve hry: Propaganda Games (Turok a Tron Evolution), Black Rock Studios (Pure a Split Second), Junction Point (Epic Mickey a Epic Mickey 2: Power of Two).

Disney aktuálne spravuje tri herné štúdiá špecializujúce sa hry pre konzoly, u ktorých sa v každej finančnej správe spomínajú slabé predaje kompenzované rastúcou mobilnou divíziou a obľúbenosťou online hier. Najproduktívnejším z nich je Avalanche Software (nemýliť s autormi Just Cause). Kanadské štúdio so základňou v Salt Lake City prišlo o svoju nezávislosť v roku 2005 a odvtedy chŕli jednu hru za druhou. Doteraz nemá na triku žiadnu pôvodnú tvorbu, iba licencované produkty. Tým je z časti aj Disney Infinity, avšak ide o novú platformu, od ktorej si Disney sľubuje veľa.

Môže byť jedinou, ktorú bude potrebovať na najbližších pár rokov. Pre Disney je Infinity bezodná krabica hračiek, ktorej veľkosť definuje počet nakúpených herných setov a doplnkov. Presne ako plastové zásobníky, kam sa ukladajú na večer kúsky stavebnice, plyšáky, autíčka aj bábiky v detských izbách po celodennej vojne na koberci. Odlišný prístup k tvorbe hry má svoj dôvod, jeho základom sú figúrky a fyzické doplnky, ktoré sa obyčajne predávajú ako DLC. 


Disney Infinity štartuje s piatimi hernými setmi, tri z nich budú v štartovacom balíku spolu s hrou. Vo svetoch Piráti Karibiku, Rodinka Úžasných a Monštrá Univerzita však nebudú pobehovať postavičky z rovnomenných celovečerných animovaných filmov, ale ich podobizne - hračky. To je aj dôvod, prečo figúrky vyzerajú inak ako hrdinovia zo strieborného plátna a prečo sa v hre rozpadajú. S hrdinami sa predsa nemôžete hrať, iba prežívať príbehy. Za to s hračkami, to je iná pesnička.

Plastový vzhľad figúrok nie je karikatúrou, predlohy sa v nich odrážajú, prišli však o detailné spracovanie textúr a materiálov - u Sullyho napríklad nebudete vidieť srsť. Sú viac hračkami ako tradičnými akčnými figúrkami do poličky. Na druhej strane ich kvalitu (prevyšujúca Skylanders druhej generácie) narúšajú viditeľné spoje výliskov, ktoré evokujú, že sa hýbu. Deti ich môžu nasilu rozhýbať a natrvalo z nich urobiť mrzákov. Pre Disney ich vyrába čínska spoločnosť zodpovedná aj za figúrky zo série Play Arts od Square Enix.

“Na Infinity sme začali pracovať ešte pred tým, než sme vôbec o Skylanders počuli,” Vignocchi odmieta priznať prvenstvo Activision na poli inteligentných hračiek a ich prepojenia s interaktívnym svetom. Avalanche Software pracuje na hre už tretím rokom, no v histórii Disney nejde vôbec o prvý takýto projekt. Dnes si už nikto nespomenie na Clickables. Projekt z roku 2008 kombinoval zbieranie šperkov, z ktorých si malé slečny vytvárali náhrdelníky a pre princezné odomykali cez šperkovnicu pripojenú prostredníctvom USB doplnky v počítačovej online hre. Na trhu sa ocitol skôr ako mal a komerčne prepadol na celej čiare. A Disney Infinity vychádza dva roky po Skylanders.

Avalanche Software si štruktúru a distribučný model požičali od dánskeho výrobcu stavebníc LEGO. Do základnej hry si budete dokupovať rovno celé kampane (sety), do ktorých budú môcť vstúpiť iba postavy z daných svetov. Na palubu lode tak vstúpi iba Jack Sparrow, do držky Syndromovi dá iba Rodinka Úžasných. Podľa čoho vyberá Disney, ktorá zo značiek sa dostane do hry a ktorá nie? “Chceme sa uistiť, aby každá, ktorá bude zakomponovaná do Infinity, priniesla aj nové herné mechaniky,” vysvetľuje Vignocchi. “Týmto spôsobom hru obohatia po stráne zážitkov, nie len po obsahovej stránke.” Inými slovami, každý herný set sa bude hrať tak trochu odlišne, nepôjde iba o nové levely.

Každý jeden set má obsahovať hlavnú príbehovú líniu a niekoľko vedľajších úloh, ktoré by vás mali zamestnať na 6 - 7 hodín. Pri štartovnom balíku sa bavíme o slušných 20 hodinách. Základom herného setu Piráti Karibiku budú námorné bitky, plavenie sa po mori a vylepšovanie vlastnej lode, vyberanie kanónov aj obliekanie námorníkov. Na univerzitnej pôde Príšerok sa zase do hry vkradnú stealth prvky a zmena dennej doby ovplyvní aj dynamiku hrania. Cez deň sa budete voľne pohybovať, jazdiť na bicykli, v noci zase dávať pozor na hliadkujúce stráže. 

Kampane tvoria len jednu časť celej skladačky Disney Infinity. Nosným režimom bude ToyBox, ktorým chcú autori zmeniť spôsob ako prerozprávať príbehy pomocou fantázie hráčov. Napoly Free Play režim a napoly mocný editor umožní tvoriť celé svety a ak sa s ním zoznámite rovno aj celé hry s možnosťou podeliť sa o ne online (Disney ich však musí pred zverejnením schváliť). Do ToyBox putujú všetky odomknuté hračky, doplnky, témy, vozidlá, jednoducho všetko, čo sa vám s figúrkami podarí nazbierať. A bude toho kvantum. 

Figúrkam sa zvyšujú levely a pri každom poskočení na novú úroveň budete môcť vytočiť odmeny do ToyBoxu. Čim dlhšie s nimi hráte, tým viac hračiek odomknete. Disney však nechce, aby ste s úvodnými tromi postavami pozbierali všetko a tak do vybraných častí svetov sa dostanú iba figúrky s inými schopnosťami. Okrem toho obsah budú nafukovať aj Power Disky, ktoré zbieranie pomerne komplikujú. 

Nie je známy ich presný počet, budú sa distribuovať v booster packoch ako kartičky. Tieto podporné priesvitné disky sa podkladajú pod figúrky, čím vylepšíte vlastnosti alebo si zabezpečíte zvýšený prísun expov. To platí pre kruhové disky, hexagonálne budú rovno odomykať vozidlá, témy alebo objekty. Power Disky sa dajú naukladať na seba a podobne ako figúrky ich nasníma základňa pripojená ku konzole cez USB (v prípade 3DS verzie cez Bluetooth).


“Z našich interných testov sme dostali zaujímavé výsledky, ktoré ukázali, že ToyBox oslovil z veľkej miery dievčatá.” Disney Infinity môže byť aj domčekom pre bábiky alebo pretekárskou traťou. Editor využíva celé bloky, ktoré dávate dohromady ako v Minecrafte a  fantázii majú pomáhať celé stavebné plány na jednoduché objekty aj zložité ako zámky ako aj lekcie nazvané Dobrodružstvá. “Naučia hráčov ako stavať, ako upravovať objekty, dokonca aj ako vytvoriť vlastné hry,” vysvetľuje Vignocchi systém misií vo vnútri editora. 

Editor v Disney Infinity je z veľkej miery funkčnou kópiou toho z LittleBigPlanet 2. Dajú sa programovať tlačidlá, vytvárať pomocou nich mechanizmy aj uviesť do prevádzky výťahy pri zaťažení plošiniek či meniť pohľad na svet z 3D na 2D. Kreativitu hráčov plánujú autori podporovať rôznymi súťažami a challengami. 

Infinity je pre Disney platformou, plánuje ju spustiť na všetkých možných herných systémoch, zatiaľ nehovorí o tom, ako bude fungovať na mobiloch ani ako ju chce využiť v online hrách. Vignocchi hovorí, že Infinity stojí na troch základných pilieroch - Rozprávaní príbehov, technológii a kreativite. 

Neexistuje nič krajšie ako vidieť víťaza na kolenách, porazeného, zlomeného. Je to ultimátna satisfakcia. Ale ešte než víťazoslávne vykríknete ako Jack Sparrow, Sully a Pán Úžasný potopí loď Skylanders, netreba zabúdať na históriu hernej divízie Disney a jej prekliatie. Tento rok získa pred konkurenciou štvormesačný náskok, aby presvedčila trh, že alternatíva ku Skylanders je určená pre staršie publikum, ktoré sa chce tvorivým spôsobom hrať. 

Disney Infinity čaká veľmi dlhá cesta. Podpora novej detskej značky cez licencované produkty vyššou cenovou politikou komplikuje aj zložitejší systém rozširovania obsahu v hre cez Power Disky, ktoré smrdia mikrotransakciami (a systémom Pay to Win). No a potom je tu miesto na pultoch hračkárstiev. Štartovací balík, herné sety, figúrky, trojbalenia, Power Discy, päť platforiem. Ale kto iný by dokázal uspieť popri Skylanders, ak nie Disney?


napísal spacejunker 7.2.2013
Páči sa mi!
DISNEY INFINITY


PC
PS3
Xbox 360
Wii
WiiU
3DS

Vývoj: Disney / Comgad / Avalanche Software
Štýl: Akcia
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 22. august 2013
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SECTOR MAGAZÍN

pdf

Sector Magazín #116


SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
| Geforce experience a windows s... (3)
Zdravim, ked mam kupeny xbox game pass pc verziu.....
| Wow classic - nethergarde keep... (0)
Caute, nehrava niekto za alikov na Nethergarde Kee...
| Herny monitor 27” (25)
Ahoj poradí niekto herny monitor k AMD grafike? Ne...
| Novy mobil (9)
Ahojte, nutne potrebujem novy mobil stary sa mi ro...
| Forza horizon 4 xbox one (1)
Ahojte potrebujem poradiť už mám dlchsie tuto top ...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
network
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk