DWARFHEIM

DWARFHEIM

Rozpracovaná ríša trpaslíkov

Dojmy

V germánskej mytológii sú trpaslíci malí, škaredí, bradatí tvorovia uchýlení v horách, kde sa venujú predovšetkým ťažbe nerastných surovín. Okrem baníckych zručností ich charakterizuje aj múdrosť a v nórskych mýtoch sa ich genealógia ešte rozširuje. V dnešnej známej podobe vďaka fantastickým románom od J.R. Tolkiena máme konkrétnu ilustráciu o cynických, opileckých, zato priateľských a pracovitých obyvateľoch Stredozeme. Spoliehajú sa na vlastné inžinierske zručnosti a dokážu vytvárať aj pokročilejšie vynálezy slúžiace k efektivite procesov ťažby a výroby. Nórska vývojárska spoločnosť Pineleaf sa rozhodla ich povahové vlastnosti zakomponovať do strategickej hry, ktorá po spustení Early access odhaľuje svoje ambície.

Hra deklaruje, že bude ponúkať možnosti kooperatívnej akcie rozdelenej do troch kategórií. V princípe ide o známu šablónu staviteľ a bojovník doplnenú o baníka. Práve posledná možnosť prináša zatiaľ najoriginálnejšie prvky. V náhľade hernej mapy máte totiž dve alternatívy. Buď sa dívate na perspektívu tmavého podzemia, alebo kontrolujete, ako vám funguje obrana a farmárčenie nad zemou. Udržiavať rovnováhu medzi týmito svetmi môžete vďaka intenzívnej ťažbe v podzemí, kde sa s istou dávkou alchýmie vo veľkom spracúvajú nerastné suroviny potrebné pre výrobné procesy nad zemou. Aby tento mechanizmus nebol chudobný, v oboch úrovniach sú prítomné aj technické a agresorské nástrahy.

Prirodzene, dospejete k tomu, že si tento údel chcete a môžete rozdeliť medzi reálnych spoluhráčov. Máte tak potenciál budovať čosi ako dobre fungujúci organizmus ríše trpaslíkov. V tomto smere autori hry vaše túžby počúvajú a môžeme sa domnievať, že v budúcnosti vďaka aktualizáciám bude tento mechanizmus prepracovanejší a tiež dostaneme motiváciu udržiavať s protivníkom silový a ekonomický balans.


K lepšiemu zážitku z hry momentálne chýbajú kľúčové veci. Archív jednotiek a budov je pomerne chudobný, obmedzený len na základné hybné a pracovné sily. Trpaslíci majú pritom v definícii svojej povahy vynaliezavosť, čakal by som teda v budúcnosti aj nové technológie ovplyvňujúce nielen chod v podzemí, ale tiež podporujúce obranu a útok. Tento progres hra predznamenáva rafinovaným inžinierskym systémom podzemia. Môžeme teda dúfať, že pri najbližších rozšíreniach sa dočkáme aj takéhoto pokroku.

Trpaslíci určite nechcú len obliecť zbroj a intervenovať súperov hrubou silou. Veď sú maličkí a dobre si túto silovú nevýhodu uvedomujú. Ich prednosťou je dôvtip a inteligencia s davinciovskými kvalitami. Po ďalšie, keď už je v hre prítomný prvok podzemia, čakal by som v týchto krtincoch možnosti sabotáže, aby sa mal protivník na pozore nielen na zemi, kde musí kontrolovať neohrozený chod svojich fariem, ale taktiež pod zemou.

Keď sa nachádzate na zemi, svoje úsilie koncentrujete do spomínanej obrany, kým sa nevyprodukuje dostatočné množstvo surovín, aby ste mohli podnikať aj expanzívnejšie kroky. Čím lepšie skoordinujete proces v oboch úrovniach pohľadov, tým rýchlejšie získate sebavedomie k útoku, kde budete čeliť mytologickým bytostiam alebo seberovným súperom s totožnými podmienkami. Cieľom je, samozrejme, likvidácia protivníka, ale tiež nahromadený počet bodov za efektivitu výroby.


Dwarfheim absorboval mnoho overených a dobrých aspektov slúžiacich pre skvalitnenie hrateľnosti a hoci sú vzory, ako Warcraft III, Age of Empires Online či séria Heroes evidentné, trpasličiu stratégiu čaká ešte dlhá cesta, aby si medzi kultovými legendami vymedzila svoje miesto. Hre pritom našepkáva vlastná invenčnosť - dve úrovne mapy, príroda obsadená mytologickými beštiami, ktoré na okoloidúce skupinky číhajú ako zbojníci. Potenciál má aj jazyk hry Dwarfheim. Dúfam, že bude vtipný (na tejto časti hry treba ešte zapracovať kvalitnejším scenárom), okorenený o šťavnaté komentáre, aké by boli prirodzenou súčasťou fiktívneho sveta trpaslíkov. Často bývajú skeptickí a vulgárni, no napriek tomu mávajú sympatický nadhľad.

Eliminačný princíp je vo väčšine stratégií nevyhnutný. Pri hraní online prevaha hráčov preferuje tradičný deathmatch, kde ide o absolútnu likvidáciu protivníka pri pomerne dobrej štartovnej ekonomickej kondícii. Hráč sa tak môže sústrediť na udržanie svojich zdrojov, ale predovšetkým na rýchly a deštruktívny útok, kým nestihne zareagovať protivník. Na tomto adrenalíne musia ešte vývojári zapracovať. Ak nás chcú presvedčiť, že ich krásne funkčný podzemný svet stojí za časovú investíciu, potrebujeme vidieť hladšie prepojenie medzi povrchom a podzemím.

Hra je aktuálne charakteristická dôrazom na integrovanú infraštruktúru a produkciu, no súčasne na rovnakých miestach má najväčšie medzery. Dúfam a verím, že nie som jediný, že v budúcnosti nás budú vývojári zásobovať sýtejším katalógom postáv a jednotiek. Tiež by k prehĺbeniu vzťahu medzi hráčom a svetom trpaslíkov pomohla aj možnosť kampane. Jej zárodky zatiaľ môžeme badať v tutorial móde, kde sa s malou partiou postupne učíme o všetkých funkciách tohto farebného vygenerovaného sveta. 


Do budúcnosti Dwarfheimu stačí menej, ako sa zdá. Základný priestor pre kvalitnejší zážitok sa núka vo väčšej pestrosti dodatkov, čo možno vývojári modifikujú v doplňujúcom obsahu. Ak by pribudli jednotky, budovy, technológie, viaceré rasy, rozmanitejší katalóg protivníkov, viem si predstaviť, že by Dwarfheim mohol plniť reprezentatívnu funkciu na poli fantasy strategických online hier. Momentálne je to hra, ktorá by, myslím, mala oveľa väčšiu konkurencieschopnosť na mobilných platformách.


napísal manta 11.1.2021
Páči sa mi! (+1)
DWARFHEIM


Dwarfheim
PC

Vývoj: Merge Games / Pineleaf Studio
Štýl: Stratégia
Early Access od: 22.10.2020
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Jedi survivor (2)
prosím, v akom case príde survivor do gamepass? je...
|Remake (1)
čo by ste hovorili na remake - manhunt 1-2,the pun...
|Televízor k ps5 (8)
Ahojte všetci. Veľmi sa nevyznám v elektronike. Ve...
|Bloodborne (1)
Získal som moon runu a nejde mi aktivovať pri stol...
|Testy,benchmarky,3dmarky,atď..... (2)
všetko ohľadne vašich testov a grafov...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19883)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk