SHADOW LABYRINTH |
SHADOW LABYRINTH |
Shadow Labyrinth je pripravovaná 2D akčná metroidvania od Bandai Namco, ktorá prináša nečakaný výlet do sveta Pac-Mana, tentoraz však úplne iným štýlom. Zabudnite na farebné bludiská a duchov, čaká vás temná planéta, tajomný sprievodca a surový boj o prežitie v neznámom svete.
Ak ste sledovali sériu animovaných filmov Secret Level od Amazonu, mohli ste vidieť náznak tohto sveta, konkrétne v epizóde Pac-Man: Circle. Tá predstavila alternatívny, brutálny výklad klasickej postavičky. Na neznámej planéte musela postava pod vplyvom entity menom Puck zabíjať a požierať, aby získavala silu. Cieľ však nebol pozitívny. Hra teraz tento koncept rozvíja do plnohodnotného akčného titulu.
Táto hra nadväzuje na tento štýl príbehu, aj keď svet je tu rozsiahlejší a plnší. Hráč sa ocitá v úlohe postavy menom Swordsman No. 8, ktorá havaruje na planéte zahalenej temnotou. Z trosiek ju vytiahne práve Puck, tajomný sprievodca s vlastnou agendou, ktorý ho bude viesť svetom, k bojom a aj k zberu tiel porazených nepriateľov. Konzumácia padlých totiž nie je len príbehovým prvkom, ale aj hernou mechanikou spojenou so zvyšovaním vašich schopností.
Hrateľnosť je 2D skákačka postavená na klasickom metroidvania základe, teda rozsiahla mapa, rozvetvený svet, postupné získavanie schopností a opätovný návrat do známych lokalít s novými možnosťami, ktoré odomknú ďalšie časti sveta. Celé je to zamerané na objavovanie podzemných jaskýň, futuristických komplexov s výťahmi, pričom prídavkom sú aktivácie teleportov a komunikácia s miestnym obyvateľstvom.
Planéta, na ktorej sa hra odohráva, sú už len ruiny po dávnej intergalaktickej vojne a zároveň je plná tajomstiev. Okrem jaskýň a komplexov sú tu aj zariadenia, ktoré budete musieť prekonať, a práve v nich sa hra vráti späť k Pac-Man štýlu. Systémy sú bránené štýlom neónových bludísk, v ktorých hráč ovláda samotného Pucka. Tieto bludiská pripomínajú klasickú hrateľnosť Pac-Mana, no v tejto verzii sa duchovia správajú agresívne a majú vlastné štýly útokov. Ide o mix retro nostalgie a dynamickejšej hrateľnosti.
Samotné bojové možnosti hlavne kombinujú sekanie mečom a menšie alebo väčšie výpady, zároveň aj využívanie schopností. Hlavnými nepriateľmi v leveloch, ktoré som hral, boli pavúky a netopiere, ale celé to dopĺňali veľkí bossovia. Pri bossoch sa môže postava premeniť na svojho kybernetického GAIA mecha, vďaka ktorému bude vhodnejším protivníkom pre gigantických nepriateľov.
Zatiaľ, čo som vyskúšal tri levely, vyzeralo to v prostredí menej rozmanito, ale zas hlboko v oblasti skillov a možností. Kde by som povedal, že ma hra až zahltila možnosťami a nevedel som presne, čo môžem robiť a čo ešte neskôr budem vedieť spraviť a kadiaľ sa vlastne dá prejsť ďalej. Vytvorilo to skôr chaos. Možno, keď to budem hrať od začiatku, bude to iné. Poskytnutá preview verzia ponúkla trojicu rozhádzaných častí hry pomerne ďaleko od seba a bez kontextu. Ovládanie je decentné, dynamické, pričom sa relatívne aj dobre bojuje. Stále však mám dojem, že je to skôr indie hra.
Osobne, čo ma na celej hre odrádza a na čo som si ani počas hrania nezvykol, je vizuál. Ten je akoby čiastočne retro a čiastočne japonské anime. Postavy sú v ostrých líniách v japonskom štýle a oproti tomu prostredie je rozmazané, často vyzerá ako copy-paste jedného kameňa, a vôbec sa mi to nehodí k postavám. Možno to niekomu sadne, ale mne sa zdá, akoby chýbal art director, ktorý by to spravil celé jednotné.
Mimochodom, celé je to 2D s paralax scrollingom bez 3D prvkov, čo je pozitívne. Ale zároveň pri postavách nečakajte ani rozhovory, len texty.
Shadow Labyrinth má silný príbehový základ, zaujímavú tému a množstvo zaujímavých mechaník. Na druhej strane však môže niektorých hráčov odradiť vizuál a celkové spracovanie. Zatiaľ čo preview verzia zanechala zmiešaný dojem a skôr indie spracovanie, finálny výsledok uvidíme už čoskoro. Hra má šancu osloviť fanúšikov temnejších metroidvánií aj hráčov, ktorí hľadajú alternatívny pohľad na Pac-Mana.
Hra vychádza 18. júla 2025 na PC a konzoly. V predobjednávkach je dostupné Original SFX DLC, ktoré nahrádza zvuky v hre pôvodnými arkádovými efektmi z Pac-Mana z roku 1980. Deluxe edícia navyše obsahuje digitálny artbook a soundtrack, zatiaľ čo zberateľská edícia má aj figúrku Pucka a minikomiks.
![]() |
PC
Xbox Series X|S PS5 Switch Vývoj: Bandai Namco / Bandai Namco Štýl: Akcia
| ||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|