SHREK 2

SHREK 2

6.8

Shrek sa vracia, a tentoraz prichádzajú naozajstné problémy. Musí sa ísť ukázať rodičom svojej nevesty.

Keď Shrek porazil lorda Farquada a zobral si Fionu za ženu, mohlo sa všetko skončiť slovami „A žili až kým nepomreli.“ Lenže to by Fiona nesmela mať rodičov, ktorí sú zvedaví na jej nového a krásneho princa. A tak sa musia naši novomanželia vydať do krajiny s menom Veľmi, veľmi ďaleko (Far Far Away), aby statného princa mohli spoznať milovaní rodičia. O tom, že Shrek nebol kráľovi a kráľovnej práve najsympatickejší, sa dozviete z hry, alebo ak si počkáte, tak aj z filmu, ktorý sa objaví v kinách už čoskoro.

Od filmu sa očakáva podobný úspech ako od prvého dielu (podľa mňa jeden z najlepších CGI filmov vôbec) a tak niet divu, že Shrek 2 - The Game vychádza takmer na všetky herné zariadenia od Xboxov a PSX cez PC až po GBA a jemu podobné. Koncept hry je teda jasný. Shrek 2 je hrou, ktorá sa dá označiť za 3rd person arkádu alebo ak chcete skákačku z pohľadu tretej osoby. Do rúk sa nám na ovládanie dostanú Shrek, Oslík a kocúr v čižmách. Na záver ešte Shrek ako princ, oslík ako koník a medovníček ala Godzila. Neviem, ako je to na iných portoch, ale na oficiálnych stránkach ku hre spomínajú niečo až o 9 postavách na ovládanie, ktoré sa ale na PC nekonajú. Vôbec celá hry smrdí syndrómom horúcej ihly. Teda že sa programátori s dokončením ponáhľali, aby ju stihli do premiéry filmu vydať. Sľubovaný multiplayer sa na PC taktiež nekoná, aj keď na stránkach sľubujú úžasné MP módy. Na iných portoch to snáď dopadne o poznanie lepšie.

Shrek 2
Shrek 2
Shrek 2

Hra začína v okamihu odjazdu Shreka, Fiony a samozrejme oslíka na koči z tekvice. No už v lese sa im postavia do cesty banditi, ktorí sa ich snažia okradnúť a nedajbože zneuctiť Fionu. Shrek a aj ostatné postavičky sa ovládajú veľmi ľahko, myšou sa otáčame a tlačidlá na nej slúžia ako slabší a silnejší úder päsťou. Shrek dokáže ešte skákať a používať kúzelné lektvary, ktoré sa dajú po ceste nakupovať v automatoch na to určených. Kúpiť sa dajú rôzne zmenšovacie, zväčšovacie, boostujúce, žabo-premieňacie a ďaľšie liehoviny, ktorým som však na chuť za celú hru neprišiel a ani hra to po vás nevyžaduje a kupovať by ich teda bolo zbytočné. Všetky dobroty sa nakupujú za mince, ktoré sú rozosiate po leveloch a niektoré bonusy v podobe stĺpca zlatých alebo kotlíka zlatých treba poriadne hľadať. Hľadať treba aj štvorlístky, ktoré sú na zvýšenie merača zdravia. Takže ak poriadne hľadáme, tak na konci sú postavičky s vyboostovaným zdravím na maximum a takmer neporaziteľné. Tento element trocha pripomína zvyšovanie zdravia z RPG hier, ale naozaj len máličko. Po krajine sú ešte rôzne zašité plagáty s rozprávkovými postavičkami a ak ich nájdete určitý počet, tak sa sprístupnia skryté úrovne, kde treba za krátky časový limit zozbierať čo najviac mincí. Po uplynutí času sa opäť vrátite do levelu, kde ste skončili. Nájsť tieto plagáty nie je veľký problém. Väčšinou sú ukryté na odvrátených stranách domov, kadibudiek a stromov. Rôznymi bonusmi teda autori chceli predĺžiť celkovú hraciu dobu, čo sa im ani nedivím, pretože mne sa podarilo hru dohrať do konca ani nie za dve hodinky. Uznávam ale, že hra je robená hlavne pre menších a tým by mala hra vydržať aspoň 2x tak dlho. Mno, ale keď sa pozriem, ako dnes 9 roční hrávajú CS, tak neviem, neviem.

Shrek 2
Shrek 2
Shrek 2

Jednotlivé levely sú navrhnuté dosť priamočiaro a takmer sa v nich nedá zablúdiť. Navyše sa dosť často vyskytuje save point v podobe bradatej víly v sukienke, kde sa hra automaticky uloží a po smrti začínate odtiaľto. Interakcia s prostredím je takmer nulová, pokiaľ samozrejme nerátam nepriateľov. Sem tam dajaký lístok, z ktorého sa dá odraziť, poprípade spínač alebo páka na otvorenie dverí. Grafika si môže podať ruku s dizajnom úrovní. Je vyslovene hnusná. Tak málo použitých polygónov na prostredí a o dva viac na postavách je dosť veľkým sklamaním. Postavičky sa síce podobajú predlohám, ale ak ich vidíte v pohybe, tak to nie je až také terno. Stromy vyzerajú ako tyče s trojuholníkovou základňou a tapetami listov. Občas sa stáva, že sa prepadávate cez textúry a aj na ten 20cm vysoký lístok musí Shrek liezť ťažkopádne a pomaly ako na plot. Je vidieť, že na pixel a vertex shadery sa tu nikto nehrá. No proste s grafikou sa mohli viacej potrápiť, ale na druhej strane to spustíte na každom toustovači. Nepriatelia tiež nepobrali veľa inteligencie a väčšinou kukajú ako bacil do lekárne a čakajú, kým ich zabijete. Ale nejakú prevratnú AI myslím nikto nečaká a je to hra hlavne pre deti, takže ak by nepriatelia uhýbali ako komár pred repelentom, mohlo by to na deti pôsobiť deprimujúco. Obludárium je zložené z klasických rozprávkových príšer. Zlodeji, rytieri, jedovaté rastliny, stromy hádžúce ovocie, pavúky atp. Čo je na tejto hre najlepšie, je humor. Ak si pamätáte hlášky z filmu, tak tu ich je požehnane. A najlepší je samozrejme oslík. Jeho správne hlášky v nepravú chvíľu sú proste k popukaniu. Ku koncu hry Shreka, oslíka a kocúra uväznia a treba sa potom s každým hrdinom inou cestou dostať von. Cesty sa im párkrát pretnú a nechýbajú humorné hlášky. Napr. oslík stretne Shreka a ten mu hovorí, že nech sa nebojí, že už budú za chvíľku vonku. Potom v hre za Shreka zasa stretneme oslíka a Shrek zasa hovorí, že nech sa nebojí, že už budú za chvíľku vonku. Nato oslík zahlási, že Shrek je už trápny a že to isté hovoril v jeho leveli. Od smiechu som plakal v úrovni s gigantickým medovníčkom. Rúca hradby, odkopáva rytierov, zem sa trasie. Keď ale príde k priekope s mliekom, tak tenkým piskľavým hláskom povie „niéé, mliečko ma rozpustííí“. Nahovorenie postáv sa veľmi vydarilo a aj keď nie je dabing od E.Murphyho alebo C.Diaz, tak sa stavím, že by ste to ani nepoznali, pretože zafarbenie ich hlasov je takmer identické. Že ich nahovoril dakto iný sa dozviete v záverečných Credits a sám som nechápal, ako perfektne to zvládli. Niektoré hudobné motívy boli použité z filmu, ostatné skomponované nové a celkovo do hry pekne zapadli.

Shrek 2
Shrek 2
Shrek 2

Na Shrekovi 2 je príliš vidieť, že sa autori ponáhľali s jeho dokončením. O tom svedčí podpriemerná grafika, krátka herná doba a autori mohli zaradiť do hry aj nejaké CGI animácie z filmu. Na druhej strane hru zachraňuje skvelý dabing, humor a vcelku príjemná hrateľnosť. Ak máte radi hopsačky, ktoré sa na PC často nevyskytujú alebo 10 ročnú ratolesť na krku a hra sa bude predávať za rozumnú cenu, môžte kúpu titulu zvážiť.

napísal fendi 27.5.2004
6.8
SHREK 2