NHL 08

NHL 08

6.0

Hokejky do rúk, ide sa na Čechov. Čo tým chcel autor povedať? No predsa príchod ďalšieho pokračovania série NHL.

Je dobojované. Predohrávka piateho kola našej najvyššej hokejovej ligy práve dosiahla svojho konca. A ja ako fanúšik nášho klubu mám v ústach nechutne horko. Žigo nám to natrel. Natrel zo všetkou svojou slávou. A naša banda krasokorčuliarov sa aj napriek 2 gólovému vedeniu nezmohla ani na sebamenší odpor. Skalica nám totižto ukázala, čo si pod pojmom kult osobnosti predstaviť. Hráča, ktorý dokáže aj z nepriaznivo vyzerajúcej situácie vykúzliť doslovné zázraky, ktoré pre súperov predstavujú tie najzdrvujúcejšie účinky – streleckú nemohúcnosť a prach biednu obrannú hru. „Sakra, čo tam robili tí naší obrancovia? Prečo si Pálffyho nikto nezobral na starosť? A čo ten brankár, deravý ako sito?“ tlačili sa mi myšlienky do hlavy. Hneď na to som si ale uvedomil jednu vec.

Načo pozerať tú hokejovú mizériu, keď si môžem v pohodlí domova užiť hokej presne tak, ako mám v pláne? A to bola zrejme moja osudová chyba. Zasadol som totižto k najnovšiemu prírastku do série NHL a hneď mi bola realita Matrixu akási blízka. Neviem, možno to bol pocit deja-vu, možno zážitok z minulého života, faktom ale je, že nové NHL s číslovkou 08 je na nerozoznanie podobné s jej rok starším bratom. Čo ma vedie k takýmto záverom? Niekoľko hodinový maratón, po ktorom som sa neraz pri písaní recenzie pomýlil a namiesto 08 som chybne uviedol 07. Možno som ale v skutočnosti bol k pravde bližšie, než si vie kto predstaviť.

NHL 08

Jemne pozmenený font a obrázok, ale inak NHL 07 priam vyšitá.
NHL 08

Piovra mi je povedomá... asi som ju už videl... 100 krát?
NHL 08

Brankára čaká ďalší z rady identických zápasov.

EA Sports... It´s in the Game! Klasická znelka jednej z najväčších herných spoločností dozaista naladí každého hrania chtivého a nebolo tomu inak ani v prípade mojej maličkosti. Parádne zostrihané a nárezovou muzikou podporené intro animácie, na ktoré sme sa v časoch najväčšej slávy tejto série tak neskutočne tešili, sú už dlhší čas minulosťou a kto čakal aspoň znenie úvodného motta z úst rozličných hráčov NHL, má skrátka smolu. Nič, žiadne videjko, žiadne zostrihy zo skutočných zápasov; iba strohé a od minulého roka len mierne poupravené menu, ktoré mi svojou nezáživnosťou pripomenulo časy textových adventúr, kedy aj ten najmenší náznak grafiky bol sto krát zaujímavejší, než hlavná stránka nového NHL-ka. Dokonca sa mi pri preklikávaní medzi hernými položkami stalo, že som na pár minút upadol do spánku, aby ma z neho následne prebral nejaký otravný song drásajúc moje nervy do nepríčetnosti.

Prečo autori nespravia niečo na štýl menu Stranglehold? Kamera by v závislosti od zvolenej možnosti krúžila pomedzi hráčov a prípadné potvrdenie hry by malo podobu spomalene letiaceho puku, smerujúceho pod lapačku brankára. A ak by sa hráč náhodou rozhodol svoje rozhodnutie zmeniť a stlačil by príslušný čudlík pre exit, puk by bol v tom okamihu brankárom vyrazený. Chápete? Niečo zaujímavé, niečo originálne, niečo, čo by titul NHL odlíšilo od stoviek priemerných hier, ktoré sa prekydávajú vidlami ako hnoj na stajni.

Nechajme tých slov, pozrime sa teraz na herné možnosti, ktoré nám tento ročník ponúka. Okrem štandardky v podobe rýchlej hry si môže fanúšik svoje hokejové schopnosti otestovať hneď v niekoľkých herných módoch, takže z tohto hľadiska si séria drží zabehnutý štandard. Sezóna, svetový turnaj, NHL playoff či blbina v podobe Shoot Out, to všetko tu je, bolo a ak sa v tíme EA Sports nič nezmení, asi aj bude základom PC verzie NHL-ka po ďalšie desaťročia. Kto čakal niečo nové, má skrátka smolu. Po vzore minulých dielov nechýba ani Dynastia ponúkajúc na výber okrem nemeckej či švédskej ligy aj tú českú, takže ak ste s našimi západnými bratmi za dobre, môžete práve v ich lige sláviť úspechy.

Samozrejme sa môžete opäť tešiť na tréningy, obchodovanie s hráčmi a ich transfery, spisovanie kontraktov či ďalšie milé činnosti, ktoré spadajú do pracovnej náplne manažéra hokejového klubu. No a v neposlednom rade sa zúčastníte aj množstva herných zápasov, kde naplno ukážete svoje kvality a cit pre férovú hru. Z ostatných herných možností už len spomeniem evergreen tejto série a teda Creation Zone, kde si podľa chuti a nálady vďaka solídne prepracovaným nástrojom vytvoríte postavu, resp. tím presne podľa vašich predstáv. A to je skutočne dôvod, prečo aj tento rok zainvestovať do updatu menom NHL 08. Alebo sa mýlim?

NHL 08

Ešte sa obzrieť za priateľkou a ide sa na to!
NHL 08

Niekto má asi problémy zo stoličkou... alebo stolicou?
NHL 08

Po mizerne odvedenej práci je čas na oddychovku.

Skill Stick, adaptívna umelá inteligencia či nový korčulovací engine; to všetko znie na papieri lákavo a dokonca to zábavné aj je. Ale nie vo verzii pre PC! Tá je totižto o podobné novinky ochudobnená a musí si tak vystačiť s trojročným enginom, animáciami a ďalšími hokejovými aspektami, ktoré sa od minulého dielu nezmenili ani len o milimeter. Aj napriek zastaralosti a nulovým novinkám je ale hrateľnosť stále uchádzajúca, aj keď niekoľko výhrad by som k nej rozhodne mal. V prvom rade som bol mierne deprimovaný podivnou AI. Skrátka, jeden zápas predvádzal počítač na strednú obtiažnosť doslova hokejový maratón a hneď na to v odvete, nebol schopný jedinej schopnej strely. Ďalšia vec – obrancovia.

Tak nemohúcu obranu som naposledy videl azda len pri zápasoch našich na majstrovstvách, kde súperi prechádzali našim obranným pásmom, ako keby tam boli len oni sami. Okrem toho nesmiem zabudnúť ani na podivné manévre vašich kolegov, ktorý si korčuľujú sem a tam a vôbec sa nevenujú dianiu na ľade. Jednoducho, svojim hráčom sa bleskurýchlo prederiete do útočnej tretiny, ale kým sa tam dotrepú aj vaši kolegovia, už dávno ste o puk obratý a hra na mačku a myš môže tak znova veselo začať.

Samotná hrateľnosť je tá istá ako v predchodcovi, ktorá bola totožná s tou, videnou v ročníku, ktorý jej predchádzal :-). Chápete? Komplikované? Pokiaľ ste hrali aspoň jeden z titulov NLH 07, resp 06, nebude pre vás zaobstaranie si najnovšej verzie žiadnym prínosom. Ba čo viac, budete preklínať všetkých zlých aj dobrých za to, že ste vrazili toľké peniazy do niečoho, čo už doma dávno máte. Holt, od kedy sú na svete next-gen konzoly, séria NHL na klasických počítačoch je pravidelne na vedľajšej koľaji a ani by som sa nečudoval, keby sa niekto z EA vyjadril v tom zmysle, že PC verziu vydávajú už len zo zotrvačnosti a žiadne vylepšenia pre ňu v nadchádzajúcich rokoch neplánujú. To by bolo voči nám hráčom nanajvýš fér, ale asi by sme museli najprv žiť v utopistickej spoločnosti (trošku ako Rapture), aby s tou pravdou páni z EA vôbec vyšli na povrch.

NHL 08

Dynastia Ming by nad touto dynastiou zaplakala.
NHL 08

Náš "deravý" brankár, Janko Lašák. Kiež by sa už naučil poriadne chytať.
NHL 08

Úha... Pardubice. Mám strach?!

Z technického hľadiska budem len sucho konštatovať. Nemá totižto zmysel sa rozčuľovať nad tým, čo tu je už posledné roky. Zastaralý engine, hranatí hráči, podivné a často krát smiešne animácie, puk veľkosti panvice. Čo dodať? Nič. Iba sa len na tú biedu prizerať a občas si kvapnúť očné kvapky do očí, to pre prípad, aby ste náhodou z tej hnusoty nedostali šedý zákal. “Kvalitatívne“ po zadu neostal ani komentár, ktorý je len recykláciou toho z minula a ak ste čakali nejaké nové hlášky, prípadne informácie, radšej si pustite Mojsejovcov, ktorý vás svojimi poznámkami zabavia neskonale viac.

Žeby sa blížil smrť jednej série? Je to možné. NHL 08 je totižto jasným príkazom rakoviny, ktorá pomaly ale isto dosahuje svoj cieľ – koniec tohto populárneho športu na PC. Mizerné technické spracovanie, nulové percento noviniek či zastaralá hrateľnosť; to všetko naznačuje hráčom len jediné – dať od tohto titulu ruky preč a radšej sa poohliadnuť po oveľa lepšej verzii pre next-gen konzoly, ktorej podrobnú pitvu prinesieme už čoskoro. A rozhodne sa je na čo tešiť.

napísal blade 21.9.2007
NHL 08
| NHL 08