LUMINES SUPERNOVA

LUMINES SUPERNOVA

8.0

Návykový logický rýchlik sa po dlhom čase zastavil aj na platforme PS3 s podtitulom Supernova.

Lumines snáď netreba nikomu bližšie predstavovať. S padajúcimi dvojfarebnými kocočkami o rozmeroch 2x2 a gameplayom ovplyvňujúcim hudobný podmaz sa určite stretol už každý. A ak nie, tak túto chybu bežte okamžite napraviť! Pôvodne launchový PSP titul z dielne Tetsuya Mizuguchiho bol od roku 2005 preportovaný na každú platformu (okrem herných systémov Nintenda), takže je len mizivá šanca, že si nájdete výhovorku, ako sa k tomuto nesmierne chytľavému derivátu Tetrisu vyhnúť.

Presne na Vianoce sa objavilo na americkom PS Store čerstvučké, nové pokračovanie s podtitulom Supernova. Tak ako všetky konzolové verzie vychádza aj táto z Lumines II a od svojho vzoru sa odlišuje asi najviac, ale zase nie až natoľko, aby sme nevyčítali rovnaké úlohy v troch obtiažnostiach v Mission a Puzzle módoch, ktoré mnohí už poznajú naspamäť. Vyčistenie herného poľa do piatich minút, zaplnenie obrazovky blokmi, alebo skladanie rôznych predvolených obrazcov (zvieratá, kvety, rôzne vzory) dokážu zabaviť stále rovnako (tzn. nadlho a neúnavne), ale chcelo by to už novú sadu úloh. Snáď nabudúce.

Explodujúca extáza

Ako dlhoročného a stáleho konzumenta Lumines ma sklamal počet obtiažností v Challenge móde, v ktorom si odomykáte skiny meniace nielen náladu celej hry, ale aj zvukovú sadu, pozadie a farby padajúcich blokov. Základné dve (Basic a Advance) sú doplnené voľne šíreným vianočným Holiday balíkom, čo dáva spolu 60 skinov, vrátane nevýrazného motívu LittleBigPlanet, ktorý zaujme predovšetkým zvukovou prezentáciou. Jednoznačne tu chýba obtiažnosť Expert a potom Enduro, kde môžete točiť všetky odomknuté skiny donekonečna a pokúsiť sa nahrabať svoj prvý milión bodov. Z časti ju nahrádza režim Skin Edit, kde si sled skinov môžete nastaviť podľa ľubovôle.

Lumines Supernova
Lumines Supernova Skin LBP nie je najvýraznejším a možno si ho ani nevšimnete počas hrania.
Skin LBP nie je najvýraznejším a možno si ho ani nevšimnete počas hrania.

Lumines Supernova Nový Dig Down mód spolu s misiami a puzzlami vás zamestná na dlhé týždne.
Nový Dig Down mód spolu s misiami a puzzlami vás zamestná na dlhé týždne.

Lumines Supernova Staronové skiny získavajú v HD neopozeraný look.
Staronové skiny získavajú v HD neopozeraný look.

Vašu kreatívnu stránku môžete preskúšať v upravenom móde Sequencer, v ktorom sa dá jednoducho zložiť vlastný song. Skladáte ho zo samplov vkladaných do prázdnych blokov na časovej ose, čo značne redukuje čas potrebný na vytvorenie novej skladby. Absolútnou novinkou Lumines Supernova je mód Dig Down. Vychádza z jednej z misií, vašim cieľom je prekopať sa zaplnenou plochou a počas 180 sekúnd vytvoriť dva čisté stĺpce. Trik je v tom, že sa ráta celkový čas, za ktorý sa vám podarí prejsť všetkých 20 úrovní, a to nie je vôbec jednoduché. Vzorce zaplnených plôch sa nemenia, čiže pri opakovanom hraní môžete nájsť rýchlejšiu cestu dolu ako predtým.

Ponuku herných režimov uzatvára klasika Time Trial a splitscreen pre dvoch hráčov. Vôbec by sa nič nestalo, keby autori zamakali a pridali aj Versus proti AI a Versus online. Takto sa musíte uspokojiť iba prezeraním globálnych rebríčkov a krútiť hlavami nad dosiahnutým skóre najlepšie umiestnených. Lumines Supernova eviduje každú činnosť v podrobnej štatistike, kde sa zapisuje čas strávený v módoch, body, aké veľké kombo ste vytvorili, koľko misií vám chýba na vyššiu obtiažnosť, navyše sú doplnené percentuálnou úspešnosťou a finálnou známkou (C – SS).

Paľba farieb

Najväčší skok oproti predchodcom je počet nových skinov. Holiday pack prináša 20-ku úplne nových, ktoré vďaka doznievajúcej novoročno-vianočnej atmosfére a snehu vonku triafajú klinec po hlavičke. Motívy snežných vločiek, snehuliakov, cencúľov a ľadu si okamžite zamilujete. Vo zvyšnej dvojici obtiažností Challenge módu je rozhádzaná ďalšia dvadsiatka, ktorú dopĺňajú charakteristické skiny s oranžovo-bielymi kockami a bielo-červenými guličkami. Vysoké rozlíšenie v spojení s hudbou a zvukmi v Dolby Digital im pomáhajú zbaviť sa nálepky „Tak toto som už videl predtým.“

Lumines Supernova

Lumines Supernova nie je ultimátnou verziou, ale HD remixom všetkého dobrého, čo tento nesmierne návykový logický rýchlik, ponúka. Pridanie nových skinov, vylepšenie stávajúcich herných režimov a uvedenie nového módu je príjemným bonusom. Čerešničkou na torte je smiešna uvádzacia cena 15 dolárov. To je presne suma, za ktorú si kupujete závislosť. Najväčším mínusom Lumines Supernova je fakt, že si ju nemôžete zobrať so sebou. Budete ju chcieť hrať znovu. Neustále. Dokola.

napísal spacejunker 14.1.2009
8.0
LUMINES SUPERNOVA