COMPANY OF HEROES: TALES OF VALOR

COMPANY OF HEROES: TALES OF VALOR

6.5

Druhý datadisk k úspešnej stratégi volá do boja. Je to dostatočne lákavá výzva?

Company of Heroes je nepochybne najúspešnejšia stratégia z obdobia druhej svetovej vojny v dejinách videohier. Relic to vie a preto po istej odmlke, po úspešnom prvom datadisku, pripravil druhú expanziu, dúfajúc, že sa hráči opäť chytia ako ryba na udicu. Vybrali sme sa na bojisko ako predvoj a tu sú podrobné správy z frontu.

Tales of Valor funguje samostatne, bez nutnosti vlastniť originálku, čo je fajn. Ak si však chcete zahrať predošlé ťaženia, musíte si zabezpečiť aj pôvodnú hru, respektíve prídavok Opposing Fronts. Tri nové kampane sa tvária veľmi priateľsky a budia dojem, že bude čo hrať dlhé hodiny. Bohužiaľ je to fatamorgána, ktorá sa zakrátko rozplynie. Hráči veľmi rýchlo pochopia, že vývojári na nich ušili búdu. Ponuka až troch ťažení v jednom datadisku sa totiž pri propagácii hrdo vyníma, lenže fakt, že každá zahrňuje len tri misie, už nespomína. A zarazí aj obmedzujúca jedna mapa pre trojicu príslušných misií. Je jasné, že so singleplayerom sa tvorcovia tentokrát veľmi nenadreli. Ešteže náplň mikro-kampaní aspoň nie je stereotypná a nudiť sa pri nich určite nebudete.

Company of Heroes: Tales of Valor
Company of Heroes: Tales of Valor Nepriatelia nie sú veľmi bystrí a nie je problém vyhladiť ich bombami.
Nepriatelia nie sú veľmi bystrí a nie je problém vyhladiť ich bombami.

Company of Heroes: Tales of Valor Objednal si tu niekto pojazdný gril?
Objednal si tu niekto pojazdný gril?

Company of Heroes: Tales of Valor Vylepšenia sa tentoraz týkajú vybraných jednotiek.
Vylepšenia sa tentoraz týkajú vybraných jednotiek.

Ťaženie „Tigrie eso“ rozpráva príbeh posádky nemeckého tanku Tiger a odohráva sa vo francúzskom mestečku Villers-Bocage. Prvá misia je brnkačka, prevážate sa na kolose, ktorému sotva ublížia aj ťažké strely britských tankov, musíte zničiť nepriateľskú techniku a vyčistiť stanovené priestory. V druhej misii už pôjdete pekne pešo, pretože sa Púštnym krysám podarilo zneškodniť váš tank a tak sa treba po vlastných a pomedzi početné hliadky dostať z nebezpečnej oblasti preč. Nakoniec sa ale koná triumfálny návrat, kde už s dvojicou tankov definitívne vyprášite „Tomíkov“ z mestečka.

V kampani „Causeway“ sa stotožníte s americkými výsadkármi. Musíte vymlátiť nacistické hliadky a zabezpečiť cestu. Potom treba brániť dôležitú križovatku, ale „Nemčúri získajú prevahu a zatlačia vás za most. V tretej misii sa opäť pripravuje triumfálny návrat vrcholiaci dobytím menšieho nacistického sídla.

„Kapsa Falaise“ sa znovu zaoberá hrdinskými „náckami“. Tí najprv musia brániť tanky Panzers, ktoré sú roztrúsené po celej mape a zatiaľ nie v bojovej pohotovosti, takže nezaškodí aj obísť stanoviská a zalarmovať posily. V ďalšej časti treba odraziť silný nápor nepriateľov a v tretej niečo podobné, až na to, že situáciu zavŕšite evakuáciou mestečka Trun.

Spoločnými znakmi mikro-ťažení je ovládanie obmedzeného sortimentu jednotiek bez výstavby základne a hoci príležitostne obsadzujete aj styčné body, suroviny spravidla získavate za zabitie nepriateľských síl. Okrem toho je zmenená štruktúra podporných doplnkov hlavne v prvých dvoch ťaženiach. Naďalej vám pribúdajú body, za ktoré kupujete poprepájané vylepšenia, ale tentoraz sa netýkajú celej vašej armády, ale kľúčovej jednotky. Čiže máte vylepšenia len pre tank Tiger alebo zdokonaľujete družstvá výsadkárov Able a Baker. V treťom ťažení si potom vychutnáte sadu pascí pre pechotu a bohatú vzdušnú podporu, zhadzovanie ohnivých náloži a devastačných rakiet. Trvanlivosť jednotlivých misií je tak 20-30 minút, čiže celkový čas kampaní je od troch do päť hodín (ak pri tom budete žehliť košele) a to je veru dosť málo.

Company of Heroes: Tales of Valor
Company of Heroes: Tales of Valor Ve dvou se to táhne líp...
Ve dvou se to táhne líp...

Company of Heroes: Tales of Valor Misie s tigrami sú prechádzka ružovou (alebo ohnivou) záhradou.
Misie s tigrami sú prechádzka ružovou (alebo ohnivou) záhradou.

Company of Heroes: Tales of Valor Začiatok kampane? Omyl, to je už koniec...
Začiatok kampane? Omyl, to je už koniec...

Popri „singláči“ sa vývojári venovali aj multiplayeru, takže tu máme tri nové módy. Ale ešte nekričte „wau!“, pretože hoci sú to režimy zaujímavé, aj tu je istý háčik. Operácia: Panzerkrieg vlastne vychádza z prvej kampane pre jednotlivca. Každý hráč ovláda jediný tank, má k nemu patričné vylepšenia a aký typ to bude, to si zvolí pri štarte. Obsadzujú sa kontrolné stanoviská, ktoré znižujú nepriateľom počet víťazných bodov. Navyše vám dodajú doplnkovú palebnú podporu. Asistujú počítačom riadené jednotky. Operácia: Kamenná stena je v podstate survival mód, kde bránite so svojimi vojakmi veliteľstvo pred niekoľkými vlnami nepriateľov.

Pritom si môžete dokupovať posily za suroviny, získané za zabitie protivníkov. Operácia: Útok vám zverí do rúk hrdinu, ktorého si zvolíte na počiatku. Môže to byť zdravotník, dôstojník, ostreľovač alebo iný špecialista. Každý má odlišnú taktiku boja a iné schopnosti, ktoré vylepšujete po nadobúdaní vyšších úrovní. Ak hrdinu zabijú, môžete si vytvoriť nového. Pri boji vám asistujú počítačoví spojenci a máte počítadlo zásahov. Cieľom je prelomenie a zdevastovanie nepriateľskej obrannej línie.

Pekné a vcelku nápadité režimy, čo poviete? Lenže chybou je, že majú len po jednej mape, takže ich potenciál veľmi nevyužijete. Za zmienku ešte stojí, že v tradičnom multiplayeri (obsadzovanie bodov, anihilácia) si môžete zahrať za Angličanov, Američanov, Wehrmacht a elitných Panzers. A to je všetko nie len v multiplayeri, ale aj v datadisku Tales of Valor. Ešte snáď pripomeniem, že grafika nedoznala zmeny, čiže je pekná, ale od vydania originálu uplynul istý čas, takže už to samozrejme nie je špička. Výbuchy sú ale stále veľmi efektné a ani dnes nie sú samozrejmosťou v každej hre.

Company of Heroes: Tales of Valor
Company of Heroes: Tales of Valor Boje sú stále dostatočne atraktívne.
Boje sú stále dostatočne atraktívne.

Company of Heroes: Tales of Valor Multiplayerový režim s hrdinom je fajn, ale prečo len jedna mapa?
Multiplayerový režim s hrdinom je fajn, ale prečo len jedna mapa?

Company of Heroes: Tales of Valor Tanková misia v multiplayeri je tiež zaujímavá... a tiež len jedna.
Tanková misia v multiplayeri je tiež zaujímavá... a tiež len jedna.

Sme na konci cesty (a tentoraz nebola veľmi dlhá), medaile sú rozdané, munície ešte habadej, aj chuť bojovať by bola, lenže kde? Relic nám priniesol expanziu, ktorej obsah je kvalitný, lenže je ho málo. Z dvoch lyžičiek polievky sa nenajete a ani tento prídavok preto nedokáže dostatočne ukojiť hráčov. Keby sa počet nových single a multiplayerových misií zdvojnásobil, bol by Tales of Valor lahôdkou, v aktuálnej podobe je však len predraženou jednohubkou. Škoda.

napísal uni 15.5.2009
6.5
COMPANY OF HEROES: TALES OF VALOR