HALO: REACH

HALO: REACH

Posledná kapitola Bungie vo veľkej knihe s názvom Halo

Dojmy

September tohto roku bude pre všetkých fanúšikov značky Halo veľkým sviatkom a zároveň mesiacom smútku. Séria dostane nový diel s podtitulom Reach, no bude to labutia pieseň vývojárskeho štúdia Bungie. Nie že by v Bungie úplne skončili s hrami, to nie, iba sa rozhodli svoje sily zamerať na nové svety a aj nové platformy. Ak teda bude niekedy ďalšie Halo (a my všetci veríme, že bude), Bungie pod sa pod ním už nepodpíše.

Nerozoberajme však na tomto mieste budúcnosť, zamerajme sa na prítomnosť, ktorou žijú všetci majitelia Xboxu 360. Od 3. do 19 mája bolo práve cez hlavné menu ODST dovolené vkročiť na planétu Reach a vyskúšať si, aká je posledná správa Bungie pre všetkých Sparťanov a Elite bojovníkov.

Beta bola postavená na princípe postupného pridávania herných módov. Zatiaľ čo na začiatku boli dostupné iba základné herné varianty, v priebehu bety sa pridali ďalšie, zaujímavejšie alternatívy. Začnime tou, ktorá bola pridaná ako posledná – Network Test 1 a.k.a. Generator Defense. Pre mňa osobne bol tento mód zo všetkých najzábavnejší a to hneď z niekoľkých dôvodov. Hlavným je okamžité pochopenie princípu hry, kedy traja Sparťania musia obrániť tri generátory pred útokom troch Elitárov. Na relatívne malej mape je teda vašou úlohou zničiť/ubrániť reaktory, pričom ľudskí vojaci majú možnosť každý z generátorov „zamknúť“ (nie je možné ho poškodiť) po dobu 30 sekúnd.


Generator Defense tak núti pri hraní rozmýšľať, avšak vďaka faktu, že sa hrá iba 3 vs 3 a na malej mape, mód sa vyznačuje poriadnou dávkou akcie a zábavy. Je treba dodať, že pozemšťania majú v Generator Defense o čosi navrch práve vďaka lockdownu. Po odohratom kole sa strany vymenia a tak sa miska váh spravodlivosti prikloní k druhému tímu.

Reach sa nesnaží kráčať cestou takticko orientovanej FPS ako napríklad MAG, aj keď mód Invasion by sme s prižmúrenými očami za niečo „taktické“ označiť mohli. Šestica Sparťanov opäť bráni, Covenanti útočia. Hra prebieha v niekoľkých fázach, kedy sa 6 Elite bojovníkov musí postupne plnením čiastočných úloh dostať až do srdca nepriateľského územia. Mapa Boneyard, ktorá je pre Invasion dostupná, je vôbec tou najväčšou, akú kedy v Bungie pre potreby MP vytvorili. Vďaka svojej rozľahlosti autori do mapy mohli zakomponovať vozidlá a dokonca aj lietajúcej techniku, čo iste ocenia všetci „battlefieldisti“.

Ostatné herné módy vychádzajú z klasík žánru s niekoľkými drobnými obmenami. Máme tu Slayer alebo klasické CTF a práve z pravidiel CTF vychádza aj režim Stockpile. Hráči rozdelení do dvoch družstiev po štyroch členoch musia najprv získať náhodne umiestnené neutrálne vlajky a s nimi sa dostať do svojej základne.

V poradí zábavnosti sa na druhom mieste za Generator Defense v mojom subjektívnom rebríčku umiestnil mód Headhunter. Z každého zabitého protivníka vypadne lebka. Lebku treba vziať a odniesť ju na stanovené miesto, až v tom momente sa pripočíta jeden bod. Lebiek je možné v jeden okamih vlastniť aj niekoľko, no ak vás nepriateľ zabije, všetky drahocenné poklady sa rozsypú po zemi a môže sa nimi obohatiť ktokoľvek. Čaro Headhunter spočíva v tom, že hráči vidia počty lebiek svojich protivníkov a dokonca aj ich približnú pozíciu na mape. Budete teda radšej odnášať lebky po jednej, alebo sa ich pokúsiť nazbierať viac, pri čom však riskujete, že sa z vás stane štvaná zver?

Halo: Reach

Každý mód vo väčšej či menšej miere necháva vyniknúť asi najpodstatnejšej novinke v multiplayeri Halo: Reach. Po vzore ostatných akčných FPS si totiž pri každom respawne môžete zvoliť povolanie, špecializáciu, kit, alebo aký názov si vyberiete. Povolanie je charakterizované jednak zbraňou a tiež jednou unikátnou schopnosťou. Zatiaľ čo zbraň je kedykoľvek možné vymeniť priamo na bojisku, schopnosť vám ostáva až do ďalšieho respawnu. Bungie pripravili skutočne zaujímavé kúsky, ktoré často úplne zmenia štýl hrania. Jetpacky napríklad dávajú výhodu vo vertikálne orientovaných mapách, šprint uľahčí boj s masívnym kladivom alebo energetickým mečom. Rýchle kotúle Elite dokážu neraz zachrániť pred nepriateľskou paľbou, schopnosť aktívneho maskovania sa si vychutnajú tichí zabijaci. Mimochodom, stealth zabitia sú po novom odmenené jednou zo sady špeciálnych animácii, kedy detailne vidíte, ako sa z potupeného protivníka stáva figurína na nácvik smrtiacich chvatov.

Po smrti si je možné okrem povolania zvoliť aj miesto respawnu, čo hrá dôležitý význam najmä v Invasion. Invasion všeobecne žmýka možnosti Reach do maxima, pre ešte väčšiu variabilitu napríklad odomyká jednotlivé kity až po tom, čo sa podarí útočníkom dobyť niektorý z čiastkových cieľov.
Zmien a prídavkov sa dočkáme aj v ponuke zbraní, obľúbené klasiky sa vracajú vo vylepšenom grafickom kabáte a k tomu pribudlo pár úplne nových zbraní - Covenantská snajperská „zváračka“ strieľajúca lúč energie, Plasma Repeater nahradzujúci Plasma Rifle alebo granátomet s manuálne aktivovateľnými projektilmi.

Úspechy v multiplayerových zápasoch znamenajú nárast hodnosti a zvyšovanie stavu kreditov na účte. Kredity slúžia na dokupovanie nových častí brnenia, ale napriek tomu, že v ich popisoch sa udávajú aj vylepšenia vlastností, efekt na bojisku som si nevšimol. Možno sú tieto vylepšujúce efekty skutočne minimálne a možno celá funkcionalita upgradov začne fungovať až v plnej verzii. Všeobecne Bungie neherným doplnkom venovali množstvo času. Okrem spomínaných vylepšovaní brnenia tu máme vytváranie vlastných grafických tagov, prepracovaný systém matchmakingu umožňujúci vyhľadávanie súperov podľa rôznych kritérií, prehľadne zobrazených práve hrajúcich priateľov, hlasovania o mapách a ďalšie vychytávky.


Rôzne drobnosti si všimnete aj priamo na bojisku. Lekárničky instantne doplňujúce hodnoty zdravia patria k tým „filozofickým“ zmenám, grafika a animácie naopak k tým „praktickým“. Bungie o niečo ubrali z palety farieb, no na Reach je stále jasne rozpoznať rukopis farebného Halo univerza (krikľavé farby v hre nie sú vôbec použité náhodne). Vizuál je o niečo detailnejší, ale jedná sa o multiplayer, ktorý by nemal byť hlavnou grafickou devízou Reach. Na tú si treba počkať do singláča. Každopádne, hra vyzerá solídne a hýbe sa viac ako dobre, snáď okrem pár lagov v móde s príznačným názvom Network Test 1 som si nevšimol značné problémy. Iste, prvé hodiny po uverejnení bety sa nebolo možné nikam prihlásiť, ale na to sme si už pomaly zvykli aj z konkurenčných titulov. Po upokojení situácie bolo nájdenie ideálneho zápasu otázkou pár desiatok sekúnd.

Multiplayerová beta Halo: Reach nesklamala. Bungie vedia namixovať kokteil zo správnych ingrediencií a v správnom pomere a opäť to dokázali aj v tomto prípade. Reach sa v hre viacerých hráčov síce podobá na svojich predchodcov, ale prináša aj dostatočný počet noviniek, aby dokázal zaujať aj starých Halo harcovníkov. Rýchle, akciou nabité zápasy pripomínajú doby Quake 3 môžu znamenať len jediné. Bungie sa s Halo značkou rozlúči skutočne vo veľkom štýle.


napísal je2ry 17.5.2010
Páči sa mi!
HALO: REACH


Xbox 360

Vývoj: Microsoft / Microsoft / Bungie
Štýl: Akcia
Dátum vydania: 3. december 2019
 4.12. 2019 (PC)
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Remake (0)
čo by ste hovorili na remake - manhunt 1-2,the pun...
|Televízor k ps5 (8)
Ahojte všetci. Veľmi sa nevyznám v elektronike. Ve...
|Bloodborne (1)
Získal som moon runu a nejde mi aktivovať pri stol...
|Testy,benchmarky,3dmarky,atď..... (2)
všetko ohľadne vašich testov a grafov...
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19837)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk