PRIHLÁS

BULLETSTORM

BULLETSTORM

8.5

Brutálna búrka guliek

Recenzia

Epic, firma známa svojimi Unreal a Gears of War sériami v poslednej dobe naberá druhý dych, vydáva Unreal pre mobilné zariadenia, mobilné hry a na tento rok má pripravené dva veľké tituly. Jeden z nich je Bulletstorm, nová značka a ako sme pri tituloch od Epicu zvyknutí, znovu nás vtiahnu do neľútostného mimozemského sveta, tentoraz však s atmosférou odľahčenou humorom a oldschool hrateľnosťou.

Niet divu, že gameplay štýl je old school, Bulletstorm je od People Can Fly, tvorcov série Painkiller, ktorá vychádzala zo starej školy Duke Nukem a Serious Sam, teda z arkádového štýlu plného egoistických hlášok a drvenia protivníkov na kašu. Pre Bulletstorm tento štýl prebrali, orezali až na kosť, pridali k nemu štipku moderného gameplayu, štipku vlastnej inovácie a vznikla z toho hra, ktorá otvára novú generáciu arkádových akcií. Neustále servíruje akciu, brutalitu okorenenú humorom, rýchlo mení prostredia, prináša stále masakrálnejšie zbrane a stále nové spôsoby, ako zabiť protivníkov. Počítanie bodov nad hlavami mŕtvych nepriateľov je priam nevyhnutným doplnkom arkádovej hrateľnosti, ale tentoraz to autori priamo zapracovali s technickým vybavením postavy, všetko má spojitosť s príbehom a hrateľnosťou. V hre je všetko presne tam, kde má byť, všetko sedí a vytvára spolu dokonalú zábavu zo zabíjania. Teda minimálne na určitý čas, pokým vás už zabíjanie prestane baviť, ale dovtedy budete v siedmom (hernom) nebi.

Bulletstorm
Bulletstorm Epický hrdina...
Epický hrdina...


Bulletstorm ...epické výhľady...
...epické výhľady...


Bulletstorm ...a epické naháňačky vyrazia dych.
...a epické naháňačky vyrazia dych.





"Go fuck yourself! You shit piles give chase, I will kill your dick!"

V hre preberiete postavu Graysona Hunta, hrdinu konfederácie, podvedeného, zradeného a donúteného k vyhnanstvu. Grayson však so svojou jednotkou Dead Echo nezabudol, roky lúpili na konci známeho vesmíru, okrádali lode, až kým znovu nestretli svojho hlavného nepriateľa, generála Sarrana. Človeka, ktorý ich podviedol a ktorý je teraz znovu na dosah. Teoreticky na dosah, malá pirátska loď proti veľkému krížniku nemá šancu. Všetci si to mysleli, až pokým sa obe lode v plameňoch nerútili na planétu Stygia, na ktorej začne cesta za pomstou. Na planétu, ktorá kedysi bývala vesmírnym Las Vegas, ale teraz je opustená a jej kedysi veľkolepé mestá sa postupne rozpadávajú. Vy čoskoro prídete na to prečo.

Kampaňou s dĺžkou 6 - 8 hodín prejdete každým typom terénu, aký planéta môže ponúknuť, zistíte prečo je opustená, ako aj podstatu vašej zrady. Nečakajte, žiadny prepracovaný príbeh plný sĺz a utrpenia, ale ani jednoduchú cestu z jedného miesta na druhé. Je to decentný štandard pre FPS hry, z ktorého je cítiť prepracované univerzum. Napríklad len samotná planéta má hlbšie pozadie ako jednotlivé postavy a to je najdôležitejšie, keďže ona je v tejto hre vaším najlepším priateľom, ale aj najhorším nepriateľom. Záleží od situácie, v ktorej sa práve ocitnete. Epic sa s planétou pohral podobne ako v Gears of War s planétou Sera, len tu všetko dotlačil do extrémov.

Rovnako ako planéta je prepracovaný je gameplay štýl, ktorý je založený na bodovaní vašej brutality. Zbadáte to už pri prvom kontakte s nepriateľmi, ale až po úvodných kapitolách, ktoré vás dostanú do deja, spoznávate skutočnú hrateľnosť. Nachádzate totiž Leash, elektronický náramok na ruku vystreľujúci energetický lúč, ktorý z vás spraví skutočného bojovníka. S lúčom budete môcť priťahovať nepriateľov a hádzať si ich k sebe alebo rozmetávať na prach. Často si s ním vytvoríte aj cestu ďalej. Leash však hlavne aktivuje virtuálne elektronické systémy, ktoré vám budú automaticky počítať body za zabitia - Skillshoty. Máte k dispozícii stovku skillshotov aj s návodmi a budete sa snažiť splniť všetky. Čím náročnejší, tým viac bodov vám pribudne. Napríklad Fireworks vyžaduje vyhodenie protivníka do vzduchu a rozstrelenie ho na ohňostroj, Shiskebab je prestrelenie protivníka cez elektrické pole, Juggler je žonglovanie s nepriateľmi vo vzduchu, samozrejme, pomocou zbraní. Zarobené body môžete následne míňať na upgrady zbraní, kúpu zásobníkov v drop pointoch.

Náramok je však len jedna z nestrelných zbraní v hre, druhá je vaša noha, tá je často účinnejšia ako desiatky vystrelených nábojov. Budete ňou odkopávať rozmanité a hlavne explozívne veci k hordám nepriateľov alebo aj samotných protivníkov, či už do stien, do elektriny, na kaktusy, alebo z mostov, aby ste získali čo najefektívnejší Skillshot. Bude na vás, akú smrť ktorému nepriateľovi vyberiete.

Bulletstorm
Bulletstorm - Umenie dokonalého zabíjania

"What? What does that even mean? You're gonna to kill my dick? I'll kill your dick! How about that?" 

Mimo útokov na blízko nechýbajú štandardné útočné pušky, pištoľ, obmena brokovnice, granátometu, ale aj kuše, všetko s charizmou priam nevyhnutnou pre prežitie v pustom svete plnom mäsožravých rastlín, mutantov a vojakov čakajúcich len na vás. Napríklad kuša nie je kušou, ale zbraň vystreľujúca oceľové vrtáky, ktoré nielen že prikvačia nepriateľov k stene, ale ich aj roztočia, brokovnica má štyri hlavne, sniperka má manuálne navádzané projektily. K tomu každá zbraň má aj sekundárnu funkciu, ktorú musíte špeciálne aktivovať a je obmedzená na niekoľko použití. Napríklad guľa do granátometu zostane skákať po prostredí dostatočne dlho, aby zlikvidovala každého protivníka, ktorý pôjde okolo.

Zo špecialitiek občas dostanete rotačák, ktorý však nefunguje na náboje, ale na energiu a tá, žiaľ, sa rýchlo míňa, takže si ho často užijete len chvíľu. Budete preberať aj rôzne vozidlá, ktoré síce sami nešoférujete, ale vychutnáte si jazdu ako sa patrí, či už vo vesmíre, na rôznych plošinách na zemi, na vode, pričom budete ostreľovať všetko, čo sa pohne. Zaujímavým prekvapením je napríklad ovládanie gigantického tyranosaura, ktorý je mechanický a po zuby vyzbrojený ako aj pridanie skutočnej godzilly rozbíjajúcej celé mesto. Takýchto veľkých bossov v hre nebude veľa, čo je pri nápaditosti dizajnérov škoda, ale pridaním množstva malých bossov to hra dostatočne vynahrádza.

Akčný gameplay ešte občas predeľujú príbehové prestrihové scény aj arkádovo zapracované quicktime eventy, ktoré nie sú o tom, či stihnete stlačiť tlačidlo, ale o tom, ako rýchlo ho stlačíte. Podľa reakcií dostávate body. Budete napríklad rúčkovať, kde sa rátajú reakcie na ľavú a pravú ruku, ale aj sledovať eventy v prostredí, kde čím skôr sa na určité miesto pozriete, tým viac bodov získate.

Bulletstorm
Bulletstorm Sexi kočka vo vašom boji nechýba.
Sexi kočka vo vašom boji nechýba.


Bulletstorm Rotáčak je samozrejmosťou, aj keď žiaľ obmedzený.
Rotáčak je samozrejmosťou, aj keď žiaľ obmedzený.


Bulletstorm Budete ovládať aj veľkého Rexa.
Budete ovládať aj veľkého Rexa.





"Internal logic indicates low probability of survival"

Samotná kampaň ale nie je kompletná ponuka Bulletstorm, tú dopĺňa arkádový mód Echo a kooperačný multiplayerový mód Anarchy. Echo vám umožní zahrať si vybrané scenáre z kampane, prejsť ich na body a porovnať si  dosiahnuté skóre s ostatnými hráčmi. Tu na rozdiel od kampane sa musíte skutočne posnažiť a porozmýšľať, ako naložíte so životom každého protivníka. Budete pre nich vyhľadávať najlepšie smrti a pokúšať sa ich zrealizovať. Anarchy mód je jediný multiplayerový prídavok, ide o kooperáciu štyroch hráčov v štýle hordy z Gears of War. Len na rozdiel od hordy tu hráči na každej mape dostanú úlohu, teda Skillpoint skóre, ktoré musia dosiahnuť. 

V Bulletstorm chýbajú dva módy, ktoré by hru robili kompletnou. Prvým je kooperácia kampaňou, ktorej absencia je záhadná, hlavne keď si zoberieme, že stále s vami chodí minimálne jedna postava a Epic si tento štýl už na Gears of War pekne nacvičil. Rovnako chýba aj kompetitívny multiplayer, teda najlepšie čistý deathmatch, kde by sa hráči mohli navzájom likvidovať na najrozmanitejšie spôsoby. Možno autori nestíhali, možno čakajú na úvodné ohlasy a následne ponúknu sťahovateľný obsah, žiaľ hre to dosť chýba. Nerobí ju to horšou, ale vďaka tomu mohla byť ešte zábavnejšia.

Graficky Bulletstorm ukazuje zvýšenú kvalitu Unreal Enginu, prináša epické výhľady, kolosálne stavby a ich následnú deštrukciu, naháňačky trvajúce niekoľko kilometrov a jedinečné explózie a deštrukcie nie budov, ale celých miest. Vylepšili sa svetlá, tiene, kvalitnejšie vyzerajú aj postavy a textúry. Na konzolách síce ešte vidieť neduh streamovania textúr, teda postupné načítavanie kvalitnejších verzií textúr, ale to je už zminimalizované oproti úvodným hrám na tomto engine, na PC to nezbadáte vôbec. Fyzika exceluje hlavne v ragdolle, ktorý je veľmi dôležitou súčasťou každej smrti protivníkov, v prostredí je aplikovaná len na explózie a drobné úlomky, všetky väčšie deštrukcie sú naskriptované, ale napriek tomu úchvatné.

Bulletstorm
Bulletstorm Priestory sa neustále menia.
Priestory sa neustále menia.


Bulletstorm Zabitie prostredím vynáša veľké body.
Zabitie prostredím vynáša veľké body.


Bulletstorm Deštrukcia sveta v priamom prenose.
Deštrukcia sveta v priamom prenose.




Shiskebab 200+

Keď si to zhrnieme, Bulletstorm ponúka veľmi príjemný únik od vojnových FPS do sféry, v ktorej ide čisto o zabíjanie, štýlové zabíjanie a zábavu. Je od Epicu, je veľmi podobná Gears of War v mnohých ohľadoch, len na arkádovej úrovni a v FPS žánrí. Čiastočne síce repetitívna a len s minimalistickým príbehom, ale o to tu ani nejde. Ide popravy na sto spôsobov, pre ktoré si hru jednoducho treba zahrať. Negatívami sú skutočne len veci, ktoré hra neponúka a to obsiahlejší multiplayer, ako aj obsiahlejší kooperačný mód.

Napriek pár mínusom Bulletstorm práve otvoril novú generáciu arkádových akcií. Do leta sa k nemu pripoja aj Duke Nukem Forever a Serious Sam 3, dve dlho očakávané legendy.


napísal saver 1.3.2011
Páči sa mi! (+1)
8.5
Vo svete
8.3
Používatelia
8.4
Ohodnotiť
BULLETSTORM
+ veľká rozmanitosť prostredí s epickými scenériami
+ leash ponúka úplne nový typ zbrane
+ systém upgradovania za body zo skillshotov
+ snaha o odomknutie všetkých typov zabití
- aj zabíjanie na tisíc spôsobov môže byť postupne repetitívne
- multiplayeru chýba deathmatch
- kooperácia príbehom absentuje


RECENZIE HRÁČOV
8.5
GABK0    16.7.2011
Bulletstorm - FPS hra, ktorá sa na nič nehrá, hra pri ktorej sa skvele odreá...prečítať celé
9.0
THE MARTENS    2.3.2011
Nie až tak známe Poľské štúdio People Can Fly, ktoré má...prečítať celé
8.5
LIFE28    1.3.2011
Pod pojmom Bulletstorm je možné predstaviť si masaker podobn&...prečítať celé
PC
PS3
Xbox 360

Vývoj: EA / EA Czech / People Can Fly
Štýl: Akcia
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 25. február 2011
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SECTOR MAGAZÍN

pdf

Sector Magazín #122


SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
| Herná pc zostava alebo herná z... (3)
Čo sa oplatí viac už poskladaná Pc zostava alebo s...
| Prosba o pomoc so streamom (0)
Ahojte kolegovia gamery. mal by som taku malu p...
| Slúchadlá alebo reproduktory ? (2)
Som typ človeka, ktorý vôbec nikdy nepoužíval slúc...
| Vaše najdivnejšie príbehy (3)
Čaute Sectoráci. Zažili ste v živote nejáke strašn...
| F1 2019 ps4 . liga (0)
Ahojte Zhanam ludi na F1 2019 ps4,ktory by si ra...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
network
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2020 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk